Kan ikke mærke baby mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.823 visninger
30 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2018

csigvard

Jeg er nu i 18+3 og jeg ved godt, at jeg først nu burde begynde at kunne mærke baby, men jeg har mærket den siden uge 14.. 

I to uger har jeg så mærket den hver dag og ofte flere gange om dagen, men siden torsdag, hvor jeg fik vanvittig kvalme og en smule smerter i underlivet (ikke ligamentsmerter eller plukveer - jordemoderen sagde at det var livmoderen der trykkede på nerver, da jeg ringede til dem), har jeg ikke kunne mærke den.. Eller det tror jeg ikke.. Jeg har mærket en lille smule, men jeg kan ikke mærke, om det er baby eller tarmene, og jeg plejer ellers ikke at være i tvivl, da det før var tydeligt, om det var baby eller tarm jeg kunne mærke.. 

Så nu er mit spørgsmål, om jeg skal kontakte nogle? Det hjælper ikke at drikke kolde ting, spise is eller rykke til den

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2018

Camillos

Synes du skal ringe til el i det mindste for bare at få hørt hjertelyd... Ellers kan du bestille en angelsound over nettet hvor du kan høre babys hjerte..... 

Anmeld Citér

4. juni 2018

csigvard

Camillos skriver:

Synes du skal ringe til el i det mindste for bare at få hørt hjertelyd... Ellers kan du bestille en angelsound over nettet hvor du kan høre babys hjerte..... 

Hvad er det der angelsound? 

Og ja sidder også og får lyst til at ringe til fødegangen nu.. Min egen læge har lukket, så det bliver ikke hos hende

Anmeld Citér

4. juni 2018

God-mor

csigvard skriver:

Jeg er nu i 18+3 og jeg ved godt, at jeg først nu burde begynde at kunne mærke baby, men jeg har mærket den siden uge 14.. 

I to uger har jeg så mærket den hver dag og ofte flere gange om dagen, men siden torsdag, hvor jeg fik vanvittig kvalme og en smule smerter i underlivet (ikke ligamentsmerter eller plukveer - jordemoderen sagde at det var livmoderen der trykkede på nerver, da jeg ringede til dem), har jeg ikke kunne mærke den.. Eller det tror jeg ikke.. Jeg har mærket en lille smule, men jeg kan ikke mærke, om det er baby eller tarmene, og jeg plejer ellers ikke at være i tvivl, da det før var tydeligt, om det var baby eller tarm jeg kunne mærke.. 

Så nu er mit spørgsmål, om jeg skal kontakte nogle? Det hjælper ikke at drikke kolde ting, spise is eller rykke til den

Jeg ville klart ringe! 

Anmeld Citér

4. juni 2018

AlwaysAno

Tvivler på fødegangen tager dig ind når du ikke er længere henne. Bany er stadig meget lille og kan have vendt sig så den sparker indad mod din ryg- og så kan du ikke mærke det. Det sker for mange lige i den periode hvor baby ikke er stor nok til at du mærker alle bevægelser.. 

Anmeld Citér

4. juni 2018

Baby2017

Du kan købe en privat scanning og få ro på nerverne, men som de andre siger kan baby have vendt sig

Anmeld Citér

4. juni 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman

Tvivler også på at fødegangen vil tage dig. 

Jeg er 20+ et eller andet og har lige været til jordemoder i dag. Der fik jeg afvide at det først er fra uge 24 af at man skal kunne mærke baby hver dag

Anmeld Citér

4. juni 2018

csigvard

Fødegangen vil ikke se mig nej.. Og min egen læge har lukket.. Så jeg må vente og se, om der kommer bevægelse i dag.. Ellers overvejer jeg at ringe til lægen i morgen.. 

Men er jeg for pylret, eller har jeg lovlig grund til at være bekymret? Som sagt jeg ved godt, at jeg først nu burde kunne mærke den, men når jeg har mærket den hver dag i flere uger, så bliver jeg virkelig bekymret 

Anmeld Citér

4. juni 2018

1518

Jeg mærkede liv første gang, da jeg var i 11. uge. Kunne mærke hende hver dag i en uge eller 2, og pludselig var hun “væk” igen, og der gik et par uger, inden jeg mærkede noget næste gang. Sådan fortsatte det til uge 17-18 stykker, hvorefter jeg mærkede hende dagligt. Jeg nåede også at blive bekymret hver gang, men nu ligger hun og sover trygt i mine arme  Så det er både godt og skidt at mærke noget så tidligt. Hvis ikke du kan lægge bekymringen fra dig, så kan du enten ringe til din jordemoder i morgen og spørge, om hun vil lytte efter hjertelyd, eller også kan du betale dig fra en scanning. Jeg havde nok valgt det sidste.

Anmeld Citér

4. juni 2018

csigvard

1518 skriver:

Jeg mærkede liv første gang, da jeg var i 11. uge. Kunne mærke hende hver dag i en uge eller 2, og pludselig var hun “væk” igen, og der gik et par uger, inden jeg mærkede noget næste gang. Sådan fortsatte det til uge 17-18 stykker, hvorefter jeg mærkede hende dagligt. Jeg nåede også at blive bekymret hver gang, men nu ligger hun og sover trygt i mine arme  Så det er både godt og skidt at mærke noget så tidligt. Hvis ikke du kan lægge bekymringen fra dig, så kan du enten ringe til din jordemoder i morgen og spørge, om hun vil lytte efter hjertelyd, eller også kan du betale dig fra en scanning. Jeg havde nok valgt det sidste.

Åh er glad for at høre, at en anden også har oplevet det og så fået et sundt og raskt barn ud af det.. 

Har så lige været ind og tjekke op om en angelsound, og den ender jeg nok med at bestille.. Så vil jeg få ro på, når jeg kan høre hjertet slå, samt min kæreste også kan følge med i graviditeten.. Tænker at det er bedre end at genere lægen hele tiden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.