Lille barn nøgen på stranden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Hck skriver:

Nu er pædofili jo flere andre ting end direkte forulempelse af et barn ( altså fysisk kontakt). Det kan lige så godt være en person som sidder med sin mobil og tager billeder af nøgne børn og derefter deler dem på nettet, så tænker ikke at stranden er et specielt sikkert sted.

Men det sker der jo faktisk heller ikke noget ved. Jo, det er en meget ubehagelig tanke, men barnet lider ingen overlast.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
IenFart skriver:

Men det sker der jo faktisk heller ikke noget ved. Jo, det er en meget ubehagelig tanke, men barnet lider ingen overlast.

Nej, barnet lider ingen direkte overlast der.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hck skriver:

Nu er pædofili jo flere andre ting end direkte forulempelse af et barn ( altså fysisk kontakt). Det kan lige så godt være en person som sidder med sin mobil og tager billeder af nøgne børn og derefter deler dem på nettet, så tænker ikke at stranden er et specielt sikkert sted.

Hverken jeg eller barnet ville nogensinde vide det, så det ville ikke påvirke nogen af os. Man kan forestille sig så meget, men mine langt-ude-risikotanker skulle aldrig tvinge mine børn i badetøj på stranden. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Hvad angår faren ved pædofile, så er jeg meget mere betænkelig omkring ting som Facebook, hvor jeg aldrig lægger billeder af mit barn ud. Der er det jo nemt at finde frem til al mulig info om arbejdeplads, børnehave, tidspunkter for diverse aktiviteter osv., i hvert fald for mange menneskers vedkommende, altså hvis nogen reelt vil noget ondt. Nøgenhed på stranden giver mig slet ikke samme tanker og usikkerhed. 

Anmeld Citér

22. maj 2018

Susanne Aagaard krogh

Desværre sådan samfundet er lige nu...selv om et sygt menneske sikkert vil tænde lige så meget på en smuk pige i en fin sommerkjole og håret sat op som var hun nøgen  

Mine lærer at nægenhed er naturligt.

Men de vil dog ikke bade nøgne, men det gør jeg heller ikke selv.

Anmeld Citér

24. maj 2018

Kurt_H

Hej.

Da jeg var lille, var børn altid nøgne på stranden. Sådan var det bare. Piger og drenge - og først når de blev ældre, så fik de badebukser og badedragt på.

Jeg er nu selv mor og kan fornemme, at stemningen ligesom har vendt. Er vi virkelig nu i sådan et overseksualiseret og dybt paranoidt samfund, at man skal frygte, at der sidder folk i buksen og fotograferer min lille dreng med de forkerte tanker i hovedet? Nu hvor alle har kameraer?

Hvad gør I? Giver I jeres helt små børn badetøj på eller lade I dem rende rundt, som de blev skabt?

Hm... Er i vildrede... Hvad gør I og hvorfor? Jeg vil helst lade min dreng løbe nøgen rundt, men er vel også selv lidt ramt af al den paranoia, selvom jeg ville ønske, at jeg ikke var...

Helt små børn kan da sagtens rende rundt splitter-fornøjet... hvorfor dog ikke ? Glem kameraerne og lad dine børn hygge sig lidt. Det skal udryddes at vi skal frygte det værste, selvom sund fornuft og god omgang med børnenes nøgenhed er et stort plus på flere niveauer. Lær børnene at søge skygge med jævne mellemrum, så bliver solen ikke deres fjende, men en sund kilde til de nødvendige vitaminer der kræves !

Mht. UV stråler, så kan man jo også overbeskytte sine børn så de udvikler overfølsomhed overfor UV strålerne !

Alt med måde ! Planlæg turen til stranden, så barnet render rundt uden tøj på når sendetiden er dårligst og derved undgår de farlige UV udsendelser ! At lade lille pigen/drengen rende rundt til i flere timer uden tøj på er ikke genialt, fordi dét kan kun ende med solskoldning som gør forbandet ondt !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.