Hej.
Da jeg var lille, var børn altid nøgne på stranden. Sådan var det bare. Piger og drenge - og først når de blev ældre, så fik de badebukser og badedragt på.
Jeg er nu selv mor og kan fornemme, at stemningen ligesom har vendt. Er vi virkelig nu i sådan et overseksualiseret og dybt paranoidt samfund, at man skal frygte, at der sidder folk i buksen og fotograferer min lille dreng med de forkerte tanker i hovedet? Nu hvor alle har kameraer?
Hvad gør I? Giver I jeres helt små børn badetøj på eller lade I dem rende rundt, som de blev skabt?
Hm... Er i vildrede... Hvad gør I og hvorfor? Jeg vil helst lade min dreng løbe nøgen rundt, men er vel også selv lidt ramt af al den paranoia, selvom jeg ville ønske, at jeg ikke var... 
Helt små børn kan da sagtens rende rundt splitter-fornøjet... hvorfor dog ikke ? Glem kameraerne og lad dine børn hygge sig lidt. Det skal udryddes at vi skal frygte det værste, selvom sund fornuft og god omgang med børnenes nøgenhed er et stort plus på flere niveauer. Lær børnene at søge skygge med jævne mellemrum, så bliver solen ikke deres fjende, men en sund kilde til de nødvendige vitaminer der kræves !
Mht. UV stråler, så kan man jo også overbeskytte sine børn så de udvikler overfølsomhed overfor UV strålerne !
Alt med måde ! Planlæg turen til stranden, så barnet render rundt uden tøj på når sendetiden er dårligst og derved undgår de farlige UV udsendelser ! At lade lille pigen/drengen rende rundt til i flere timer uden tøj på er ikke genialt, fordi dét kan kun ende med solskoldning som gør forbandet ondt !
Anmeld
Citér