Lille barn nøgen på stranden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.669 visninger
25 svar
22 synes godt om
16. maj 2018

HeMakesMe

Hej.

Da jeg var lille, var børn altid nøgne på stranden. Sådan var det bare. Piger og drenge - og først når de blev ældre, så fik de badebukser og badedragt på.

Jeg er nu selv mor og kan fornemme, at stemningen ligesom har vendt. Er vi virkelig nu i sådan et overseksualiseret og dybt paranoidt samfund, at man skal frygte, at der sidder folk i buksen og fotograferer min lille dreng med de forkerte tanker i hovedet? Nu hvor alle har kameraer?

Hvad gør I? Giver I jeres helt små børn badetøj på eller lade I dem rende rundt, som de blev skabt?

Hm... Er i vildrede... Hvad gør I og hvorfor? Jeg vil helst lade min dreng løbe nøgen rundt, men er vel også selv lidt ramt af al den paranoia, selvom jeg ville ønske, at jeg ikke var...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2018

100%anonym

HeMakesMe skriver:

Hej.

Da jeg var lille, var børn altid nøgne på stranden. Sådan var det bare. Piger og drenge - og først når de blev ældre, så fik de badebukser og badedragt på.

Jeg er nu selv mor og kan fornemme, at stemningen ligesom har vendt. Er vi virkelig nu i sådan et overseksualiseret og dybt paranoidt samfund, at man skal frygte, at der sidder folk i buksen og fotograferer min lille dreng med de forkerte tanker i hovedet? Nu hvor alle har kameraer?

Hvad gør I? Giver I jeres helt små børn badetøj på eller lade I dem rende rundt, som de blev skabt?

Hm... Er i vildrede... Hvad gør I og hvorfor? Jeg vil helst lade min dreng løbe nøgen rundt, men er vel også selv lidt ramt af al den paranoia, selvom jeg ville ønske, at jeg ikke var...

Min søn er knap 3 år og han løber ikke nøgen rundt. Men det handler ikke om frygt for folk med kamera. Det handler om at beskytte min søns mod solens stråler. Derfor får han uv dragt på når vi er på stranden. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Fie85

Profilbillede for Fie85
HeMakesMe skriver:

Hej.

Mine børn må også hjertens gerne være nøgne på stranden, men de får badetøj på hvis jeg husker det, af den simple grund at beskytte dem mod Uv strålerne. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Babilooo

Børn op til 3-4 år kan godt være nøgne. Efter det bliver de for store synes jeg.

i udlandet gør man det ikke i nøgenbadning mht børn.

Anmeld Citér

16. maj 2018

grinny

Som de andre skriver har jeg også købe dragt for at beskytte mod strålerne, jeg tænker slet ikke på at der kan sidde en og tage billeder for skal man tænke på alt kan man ikke bestille andet end at bekymre sig 

Anmeld Citér

16. maj 2018

migxher

Begge mine drenge på 3 år og 18 måneder var nøgen på stranden så sent som i weekenden. Det var sidst på eftermiddagen og egentlig ikke meningen at vi skulle bade. Men det var børnene så ikke enig i  det ser jeg intet galt i. Det er jo bare små børn.

Anmeld Citér

16. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom
HeMakesMe skriver:

Hej.

Jeg tænker ikke at samfundet er blevet overseksualiseret eller panoidt, men jeg tænker at vi som voksne ved mere om UV stråler og andre menneskers adfærd end man måske gjorde da vi var børn.

Anmeld Citér

16. maj 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Min nu 4-årige rendte nøgen rundt sidste sommer, eller fik sin badedragt på hvis hun havde lyst. Både herhjemme og på ferien. Sådan bliver det nok også i år. Og så må vi have en parasol og andet for at sørge for skygge til hende.

Anmeld Citér

16. maj 2018

Vik

Hvis vi er på stranden om dagen få de badedragter på grundet uv stråler, hvis vi kører efter arbejde få de lov til at løbe nøgne rundt. Mine børn er 7 og 3 år. Jeg ser intet galt i det. Det er voksne det har et problem .

Anmeld Citér

16. maj 2018

Soonmom

Jeg ville lige som de andre, ikke lade mine børn løbe nøgen rundt på stranden. De får uv tøj og hat og det hele på  Den ene får soleksem så snart der er lidt sol, så jeg er hundeangst for solen stråler

men ellers synes jeg det er fint at små børn er nøgne, men det skiller nok ved 3-5 års alderen et sted 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.