Lille barn nøgen på stranden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2018

Mort3

Hejsa, 

Mine børn har fået lov til at være nøgne på stranden lige så længe de selv har lyst. Nu er de mindste 7 og 8. Ham på 8 gør det ikke mere, ham på 7 er nogle gange ligeglad og andre ikke. 

Jeg tænker ikke over, om derner nogen fare i det��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2018

Mortilah

Smølfine123 skriver:

Børn op til 3-4 år kan godt være nøgne. Efter det bliver de for store synes jeg.

i udlandet gør man det ikke i nøgenbadning mht børn.

Det er lidt af en generalisering at man “ikke gør det i udlandet.

I det “udland” hvor vi bor er det nu ret normalt at være nøgne eller delvist nøgen..:-) 

Anmeld Citér

16. maj 2018

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hej.

Da jeg var lille, var børn altid nøgne på stranden. Sådan var det bare. Piger og drenge - og først når de blev ældre, så fik de badebukser og badedragt på.

Jeg er nu selv mor og kan fornemme, at stemningen ligesom har vendt. Er vi virkelig nu i sådan et overseksualiseret og dybt paranoidt samfund, at man skal frygte, at der sidder folk i buksen og fotograferer min lille dreng med de forkerte tanker i hovedet? Nu hvor alle har kameraer?

Hvad gør I? Giver I jeres helt små børn badetøj på eller lade I dem rende rundt, som de blev skabt?

Hm... Er i vildrede... Hvad gør I og hvorfor? Jeg vil helst lade min dreng løbe nøgen rundt, men er vel også selv lidt ramt af al den paranoia, selvom jeg ville ønske, at jeg ikke var...

De skal da mærke friheden, af med den varme ble og løbe rundt med numsen bar.

min den lille på knap tre var nøgen på stranden i dag, han nød det! Vandskrækken var på magisk vis borte.

den store på 6 har ville have badebukser på siden han var 4 år fordi han hørte nogen kommentere på at han var aaallt for stor til at løbe nøgen rundt, han har været overdrevet blufærdig lige siden. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Babilooo

Mortilah skriver:

Det er lidt af en generalisering at man “ikke gør det i udlandet.

I det “udland” hvor vi bor er det nu ret normalt at være nøgne eller delvist nøgen..:-) 

Hvor er det..?  

Jeg synes aldrig jeg har ser det hverken i Europa, Asien eller eller Australien for den sags skyld. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

HeMakesMe

Det er da godt at høre, at det ikke skyldes frygt for pædofile i buskene, når folk giver deres børn badetøj på!

Jeg tvivler dog på, hvor meget sådan et par små blebadebukser beskytter mod solen. Det er vel mere et spørgsmål om blufærdighed? (Det er noget andet med dragter)

Jeg har selv lige købt et par til min dreng, men jeg ved ikke, om jeg kommer til at bruge dem. Han var nøgen på stranden i går og synes vist at det var skønt. Han elsker at være nøgen, at bade osv. Det er nok mest mor, der bliver flov, når han sidder totalt ublufærdigt i sandet og hiver i sin regnorm! Han er kun 1 år, så han ser jo intet galt i det, synes bare, at det er sjovt!

Jeg lagde mærke til, at der også var andre børn på stranden, der var nøgne - det var nok sådan 50/50. Så jeg turde trygt lade min dreng være nøgen.

Anmeld Citér

17. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
HeMakesMe skriver:

Det er da godt at høre, at det ikke skyldes frygt for pædofile i buskene, når folk giver deres børn badetøj på!

Jeg tvivler dog på, hvor meget sådan et par små blebadebukser beskytter mod solen. Det er vel mere et spørgsmål om blufærdighed? (Det er noget andet med dragter)

Jeg har selv lige købt et par til min dreng, men jeg ved ikke, om jeg kommer til at bruge dem. Han var nøgen på stranden i går og synes vist at det var skønt. Han elsker at være nøgen, at bade osv. Det er nok mest mor, der bliver flov, når han sidder totalt ublufærdigt i sandet og hiver i sin regnorm! Han er kun 1 år, så han ser jo intet galt i det, synes bare, at det er sjovt!

Jeg lagde mærke til, at der også var andre børn på stranden, der var nøgne - det var nok sådan 50/50. Så jeg turde trygt lade min dreng være nøgen.

Og hvad så hvis der rent faktisk sad en pædofil i buskene? Jeg ved godt det er en klam tanke men risikoen er minimal og det skete der vel helt basalt heller ikke noget ved. 

Man må prøve at gøre sig fri af den slags angst. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

HeMakesMe

IenFart:
Ja, det kan jeg kun give dig ret i!

Anmeld Citér

17. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
IenFart skriver:

Og hvad så hvis der rent faktisk sad en pædofil i buskene? Jeg ved godt det er en klam tanke men risikoen er minimal og det skete der vel helt basalt heller ikke noget ved. 

Man må prøve at gøre sig fri af den slags angst. 

Jeg er SÅ enig! Intet sted holder vi bedre øje med ungerne end på stranden - det skulle da lige være i trafikken - så HVIS en pædofil skulle være til stede, ville han/hun ikke have skyggen af chance for at kunne forulempe barnet. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Lje

HeMakesMe skriver:

Nu er der mange, som skriver 'UV-dragt' og ikke et par blebadebukser ifht. beklædning. Jeg tror, at det for mange mere er et spørgsmål om solbeskyttelse med mindst kemi fremfor ubehag ved nøgent barn på strand. 

Vores søn lader sig ikke holde i skyggen hvorfor vi kører langærmet og langbenet UVdragt og ingen sol ml. 12-15. Skulle vi dog falde over muligheden for en uplanlagt dukkert en eftermiddag, så er det i bar dolk. Jeg bader også selv nøgen en gang i mellem. En stille aftendukkert au natural er altså lækkert 

Hvis der endelig skulle sidde en suspekt type i en busk, så lader jeg dem sidde. Jeg er jo med mit barn og jeg ser ikke for mig, at der skal kunne ske et overgreb, når jeg er med. 

Vh.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Mor og meget mere skriver:

Jeg er SÅ enig! Intet sted holder vi bedre øje med ungerne end på stranden - det skulle da lige være i trafikken - så HVIS en pædofil skulle være til stede, ville han/hun ikke have skyggen af chance for at kunne forulempe barnet. 

Nu er pædofili jo flere andre ting end direkte forulempelse af et barn ( altså fysisk kontakt). Det kan lige så godt være en person som sidder med sin mobil og tager billeder af nøgne børn og derefter deler dem på nettet, så tænker ikke at stranden er et specielt sikkert sted.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.