Blodtyper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2009

Mira0911

Eva skriver:

Kik på din vandrejournal, mener det står der...mener det tjekkes for at fange alle de negative og holde øje med dem..

Knus..

Jeg har faktisk kigget vandrejournalen mange gange, der står ikke noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Bom

Jeg er A reg positiv.. Fik det og vide da jeg startede som bloddoner 2 dage efter min 18 års fødselsdag..

Holder pt pause pga graviditet..

Anmeld

14. oktober 2009

Cris

Her A rhesus negativ. Jeg fand ud af det, da jeg var gravid for første gang. Der er en procedure til rhesus negativ og graviditet. Jeg kommer fra Nord Spanien og jeg har læst, at det meget typist celtic blod gruppe, som passer meget godt, for Nord Spanien har været en celtic område...

Anmeld

15. oktober 2009

forår

Jeg er  B RHD positiv..er bloddoner, men holder pause pga graviditeten

Anmeld

15. oktober 2009

iln

Rikke skriver:

Jamen jeg har også født i Aalborg og ikke fået noget at vide. Står det i nogle papirer? Altså fødselsjournalen, for eksempel?

Ikke hvad jeg kan se. er du positiv

Anmeld

15. oktober 2009

christina2412

jeg er a rhesus negativ. og har været bloddoner i 5 år, syntes mange flere skulle melde sig til det. jeg er også organ donor.

christina 36+0

Anmeld

15. oktober 2009

Mor.sander

Jeg er 0 Rhesus Positiv, ville gerne være bloddoner men kan ikke fordi jeg har haft malaria og er der fyldt med antistoffer.

Anmeld

15. oktober 2009

brumbasse

Er b. negativ og donor (når jeg ikke er gravid..)

Min mand er a positiv så efter knægtens fødsel fik jeg en sprøjte for ikke ved evt. senere fødsel at skulle danne antistoffer mod et evt barn med positiv

Anmeld

15. oktober 2009

Heidi.

Jeg er A Resus negativ.. Så jeg skal have en indsprøjtning hver gang jeg har født..

Anmeld

15. oktober 2009

brumbasse

Du kan hjælpe andre – og måske dig selv en dag.

1. Hver gang du bliver tappet, hjælper du mindst én patient.
  2. Dit blod bliver kontrolleret hver gang. Både for din og patientens skyld.
  3. Det er næsten smertefrit, bortset fra et lille stik. Personalet i blodbanken er meget dygtige og vant til at stikke sikkert og kompetent.
  4. Det tager ikke ret lang tid. Selve tapningen tager kun cirka 10 min. Bagefter skal du slappe af 10 min.
  5. Blodbanken er et rart sted at komme. Personalet tager godt i mod dig. Og så kan du blive holdt i hånden, hvis du har brug for det.
  6. Du får en øl eller en sodavand efter tapningen.
  7. Du bestemmer selv hvor, hvornår og hvor tit, du vil tappes. Tæt på dit hjem eller dit arbejde? Du bestemmer.
  8. Har du en sjælden blodtype er der ekstra brug for din hjælp.
  9. Der er ingen risiko for at blive smittet i forbindelse med tapningen. Der bruges kun engangskanyler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.