Blodtyper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken blodtype har du?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.784 visninger
34 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

FrkT

Modtog i dag mit donorkort, da jeg er blevet tilmeldt som bloddoner. Kendte godt i forvejen min blodtype, som jeg så bare fik bekræftet. Men kom så til at tænke på, hvor mange der egentlig kender sin egen blodtype, og hvordan fordelingen herinde er sammenlignet med fordelingen i hele Danmark. Tænkte det kunne være lidt skægt at se. Skriver lige herunder hvor mange procent af Danmarks befolkning der har de forskellige blodtyper. Dem af jer der ikke kender jeres blodtype må meget gerne skrive at de ikke kender den

A Rhesus Positiv: 37%

A Rhesus Negativ: 7%

B Rhesus Positiv: 8%

B Rhesus Negativ: 2%

0 Rhesus Positiv: 35%

0 Rhesus Negativ: 6%

AB Rhesus Positiv: 4%

AB Rhesus Negativ: 1%

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

malou

Kender ikke min... eller det vil sige kan ikke huske den... men det er jo  det samme

Anmeld

14. oktober 2009

FrkT

Hov, glemte da helt at skrive hvad jeg selv har. Jeg har 0 Rhesus Negativ.

Anmeld

14. oktober 2009

oo

jeg ved faktisk ikke hvad min blodtype er, men det står på mine papirer hos fertilitetsklinikken, så det er jo bare at spørge!

Anmeld

14. oktober 2009

Honningblomst

Jeg har a rhesus negativ...det samme som mine søstre. Mine tre drenge er alle a rhesus positiv.

Anmeld

14. oktober 2009

otlitrom

FrkT skriver:

Hov, glemte da helt at skrive hvad jeg selv har. Jeg har 0 Rhesus Negativ.

Så er du da en super-donor
Jeg ved ikke med sikkerhed, hvilken blodtype jeg har. Men i gymnasiet (i biologi) skulle vi lave nogle test, og da fik jeg svaret AB+.. Men ved det ikke, så stemmer blankt!

Anmeld

14. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
B positiv her Har været donor siden jeg fyldte 18.

Anmeld

14. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Eva skriver:

Jeg har a rhesus negativ...det samme som mine søstre. Mine tre drenge er alle a rhesus positiv.

Hvordan kender du dine børns blodtype? Det er da ikke noget man undersøger, eller??

Anmeld

14. oktober 2009

Misjelle

Jeg har stemt blankt, da jeg ikke helt kan huske det, men ved jeg er et eller andet rhesus negativ.

Anmeld

14. oktober 2009

iln

Rikke skriver:

Hvordan kender du dine børns blodtype? Det er da ikke noget man undersøger, eller??

Vi fik vores søns blodtype at vide efter fødslen. Ved ikke om det er standardprocedure i Aalborg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.