Blodtyper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2009

iln

FrkT skriver:

Modtog i dag mit donorkort, da jeg er blevet tilmeldt som bloddoner. Kendte godt i forvejen min blodtype, som jeg så bare fik bekræftet. Men kom så til at tænke på, hvor mange der egentlig kender sin egen blodtype, og hvordan fordelingen herinde er sammenlignet med fordelingen i hele Danmark. Tænkte det kunne være lidt skægt at se. Skriver lige herunder hvor mange procent af Danmarks befolkning der har de forskellige blodtyper. Dem af jer der ikke kender jeres blodtype må meget gerne skrive at de ikke kender den

A Rhesus Positiv: 37%

A Rhesus Negativ: 7%

B Rhesus Positiv: 8%

B Rhesus Negativ: 2%

0 Rhesus Positiv: 35%

0 Rhesus Negativ: 6%

AB Rhesus Positiv: 4%

AB Rhesus Negativ: 1%

Jeg er AB rehsus negativ. Har altid vidst at jeghavde den sjældne blodtype.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
iln skriver:

Vi fik vores søns blodtype at vide efter fødslen. Ved ikke om det er standardprocedure i Aalborg

Jamen jeg har også født i Aalborg og ikke fået noget at vide. Står det i nogle papirer? Altså fødselsjournalen, for eksempel?

Anmeld

14. oktober 2009

FrkT

kitty skriver:

Så er du da en super-donor
Jeg ved ikke med sikkerhed, hvilken blodtype jeg har. Men i gymnasiet (i biologi) skulle vi lave nogle test, og da fik jeg svaret AB+.. Men ved det ikke, så stemmer blankt!

Ja, det er jeg nemlig

Jeg fandt også ud af min blodtype på samme måde i gym., og det holdt altså stik, og man siger også at du sagtens kan regne med dem.

Anmeld

14. oktober 2009

RumlesMor

Jeg er A rhesus negativ, det samme er min søster og mor.

Men min datter er positiv.

Anmeld

14. oktober 2009

Katjaro

Også 0 rh negativ her.

Jeg ved at min søn er rh. Positiv for jeg fik en stik i låret et par dage efter fødslen

Jeg må desværre ikke give blod da jeg har stofskifte sygdom og får medicin for det.

Hilsen Katja

Anmeld

14. oktober 2009

Honningblomst

Rikke skriver:

Hvordan kender du dine børns blodtype? Det er da ikke noget man undersøger, eller??

Jo, mine de blev testet efter fødslen, men vil tro det var for at undersøge ang. antistoffer når jeg er negativ og barnet er positiv. Så både jeg og dem blev tjekket.

Faktisk så har jeg dannet antistoffer, så får jeg flere børn så skal der holdes godt øje.

Anmeld

14. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Eva skriver:

Jo, mine de blev testet efter fødslen, men vil tro det var for at undersøge ang. antistoffer når jeg er negativ og barnet er positiv. Så både jeg og dem blev tjekket.

Faktisk så har jeg dannet antistoffer, så får jeg flere børn så skal der holdes godt øje.

Nå ja, det er rigtigt, har jeg godt hørt om.

Blev bare lidt nysgerrig efter hvilken type mine børn har, kunne da være meget sjovt at vide

Anmeld

14. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er AB res negativ. Dette er begge mine børn også. Jeg fik det afvide ca. 12 timer efter, at jeg havde født. Hvis de havde været positiv skulle jeg havde haft et stik i låret, så jeg ikke ville danne antistoffer mod en evt. fremtidig graviditet.

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

14. oktober 2009

Mira0911

Aner ikke en dyt om hvad blodtype jeg er...

Anmeld

14. oktober 2009

Honningblomst

Dutte84 skriver:

Aner ikke en dyt om hvad blodtype jeg er...

Kik på din vandrejournal, mener det står der...mener det tjekkes for at fange alle de negative og holde øje med dem..

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.