Tidlig scanning, men intet foster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.535 visninger
25 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2018

Ea1

Jeg er simpelthen SÅ ked af det og knust. Jeg ville i dag overraske min kæreste med en tur til tidlig scanning i håb om at vi skulle se hjerteblink.

Jeg bliver scannet udenpå maven, og der er en fin hule, på ca 1cm, men intet foster. Jeg vidste med det samme den var gal. 

Efter lægens beregning burde jeg være 7+3, efter egen beregning 6+3 ca.. 

Scanningsdamen sagde at hun synes jeg skulle få taget blodprøve hos egen læge nu på mandag og igen onsdag. Hun sagde det kunne være en slow starter, eller min æl måske har ligget senere end jeg troede. Men hun mente at det var er vindæg, og vi derfor ikke skulle regne med der kom mere der. 

Jeg spurgte om hun ville scanne indvendigt, det ville hun ikke.

Jeg er bare SÅ ked af det. 

Nogen der har oplevet mirakler? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2018

God-mor

Ea1 skriver:

Jeg er simpelthen SÅ ked af det og knust. Jeg ville i dag overraske min kæreste med en tur til tidlig scanning i håb om at vi skulle se hjerteblink.

Jeg bliver scannet udenpå maven, og der er en fin hule, på ca 1cm, men intet foster. Jeg vidste med det samme den var gal. 

Scanningsdamen sagde at hun synes jeg skulle få taget blodprøve hos egen læge nu på mandag og igen onsdag. Hun sagde det kunne være en slow starter, eller min æl måske har ligget senere end jeg troede. Men hun mente at det var er vindæg, og vi derfor ikke skulle regne med der kom mere der. 

Fat mod

Jeg oplevede det samme da jeg ventede min søn, og jeg blev scannet 6+ et eller andet, og her kunne man intet se andet end en fostersæk. Jeg blev også scannet indvendigt og med samme konklusion. Jeg fik det samme at vide som dig, at jeg skulle regne med det var et vindæg. Jeg fik en tid en uge efter for at være helt sikker på at det var et vindæg. Her er der et foster med tydeligt hjerteblink og jeg er lige så langt henne som jeg selv regnede med. Fik en scanning mere på sygehuset yderligere en uge efter og her var alt igen i skønneste orden. 

Jeg ville prøve at tænke positivt fordi 6+ er ikke meget og man kan ikke forvente at se noget så tidligt hos alle og slet ikke udvendigt. Fosteret kan altså gemme sig let. 

Rigtig meget held og lykke 

Anmeld Citér

5. maj 2018

Rosa-Sophia

Jeg ved ikke om jeg er urealistisk optimistisk, men er det sandsynligt, at du er så tidligt i forløbet, at man ikke nødvendigvis kan se det ved en scanning? Du gætter selv på 6+3 det er meget tidligt. Og der er jo en grund til at for eksempel nakkefoldsscanningen først ligger, når man er 12 uger henne.

Anmeld Citér

5. maj 2018

Ea1

God-mor skriver:

Fat mod

Jeg oplevede det samme da jeg ventede min søn, og jeg blev scannet 6+ et eller andet, og her kunne man intet se andet end en fostersæk. Jeg blev også scannet indvendigt og med samme konklusion. Jeg fik det samme at vide som dig, at jeg skulle regne med det var et vindæg. Jeg fik en tid en uge efter for at være helt sikker på at det var et vindæg. Her er der et foster med tydeligt hjerteblink og jeg er lige så langt henne som jeg selv regnede med. Fik en scanning mere på sygehuset yderligere en uge efter og her var alt igen i skønneste orden. 

Jeg ville prøve at tænke positivt fordi 6+ er ikke meget og man kan ikke forvente at se noget så tidligt hos alle og slet ikke udvendigt. Fosteret kan altså gemme sig let. 

Rigtig meget held og lykke 

Tak for din fine historie.. det gav lige lidt håb i mig! 

Jeg krydser mine fingre for at jeg kan være en af de heldige der bare har en slow starter .. ❤️ Nu må vi se hvad tiden viser. 

Anmeld Citér

5. maj 2018

God-mor

Ea1 skriver:

Tak for din fine historie.. det gav lige lidt håb i mig! 

Jeg krydser mine fingre for at jeg kan være en af de heldige der bare har en slow starter .. ❤️ Nu må vi se hvad tiden viser. 

Anmeld Citér

6. maj 2018

Ea1

God-mor skriver:

for pokker den her ventetid er jo til at blive vanvittig af!!! Jeg fortryder godt nok jeg blev scannet på en lørdag, man er total begrænset i at man ikke kan kontakte læge eller noget. 

Godmor, fik du taget blodprøver osv også, for at se om hcg steg? 

Anmeld Citér

6. maj 2018

God-mor

Ea1 skriver:

for pokker den her ventetid er jo til at blive vanvittig af!!! Jeg fortryder godt nok jeg blev scannet på en lørdag, man er total begrænset i at man ikke kan kontakte læge eller noget. 

Godmor, fik du taget blodprøver osv også, for at se om hcg steg? 

Ja det er så ulideligt. Jeg blev også scannet en lørdag Jeg blev det anbefalet, men jeg valgte det fra, da jeg var bange for svaret. Var sikker på at jeg mistede! Jeg ventede til scanningen igen efter. Men ring mandag til lægen og så spørg om du kan få henvisning til en indvendig scanning eventuelt. Jeg fik en henvisning med det samme, da jeg kontaktede lægen. Man kan slet ikke regne med en udvendig scanning SÅ tidligt. 

Forstår ikke du ikke blev scannet indvendigt på jeg indrømme. 

Føler med dig, kan godt huske hvor træls det var og man er det ene øjeblik optimistisk og det næste øjeblik total pessimistisk. Jeg håber virkelig at den lille bare gemte sig for godt. 

Anmeld Citér

6. maj 2018

Rtjm05

Ea1 skriver:

Jeg fik en scanning 5+4 Der var også en hel tom fostersæk, blev scannet igen 6 +5 Der var kommet en blommesæk inde i fostersækken, men stadig ingen foster.....Jeg er nu 16 +3 med en lille pige.....begge de scanninger var indvendige og hun er lavet ved ivf behandling så jeg vidste præcis hvor langt jeg var.

Fik også målt hcg 

5+4 lå det på 11000

5+6 lå det på 14000

6+4 lå det på 22000 

Jeg håber du får et lige så positivt resultat 

Anmeld Citér

6. maj 2018

Ea1

Nej godmor, jev forstår heller kkke helt hvorfor hun kkke var mere grundig. Jeg blev måske scannet i 3min sammenlagt. Jeg var så ked af det. Vi fik alt det dårlige afvide ude ved skranken, med at det nok er et vindæg og vi ikke skal regne med det bliver til noget osv osv.. alt imens der sad folk 2m væk i venteværelset og ventede på deres scanning. Føj jeg synes det var en dårlig oplevelse.

nå men har grædt og grædt og har forberedt mig fuldstændig på at der intet er derinde. Nu skal jeg bare snakke med min læge i morgen, så jeg enten kan blive scannet eller lign snart, for jeg magter ikke blodprøver, da jeg ikke tror det vil vise noget som helst. Et vindæg producere jo stadig hcg, så tænker det må være et misvisende resultat. 

Anmeld Citér

6. maj 2018

God-mor

Ea1 skriver:

Nej godmor, jev forstår heller kkke helt hvorfor hun kkke var mere grundig. Jeg blev måske scannet i 3min sammenlagt. Jeg var så ked af det. Vi fik alt det dårlige afvide ude ved skranken, med at det nok er et vindæg og vi ikke skal regne med det bliver til noget osv osv.. alt imens der sad folk 2m væk i venteværelset og ventede på deres scanning. Føj jeg synes det var en dårlig oplevelse.

nå men har grædt og grædt og har forberedt mig fuldstændig på at der intet er derinde. Nu skal jeg bare snakke med min læge i morgen, så jeg enten kan blive scannet eller lign snart, for jeg magter ikke blodprøver, da jeg ikke tror det vil vise noget som helst. Et vindæg producere jo stadig hcg, så tænker det må være et misvisende resultat. 

Det er også super uprofessionelt  Hvis de har en ris og ros det sted, ville jeg bestemt lige lægge en klage der. Det er da ikke noget man skal have at vide så offentligt. Det er meget intimt og følsomt! 

Jeg tror det er godt at du har indstillet dig på det værste, for så kan du kun blive positivt overrasket. Intet er slut endnu, du kan vitterligt have en sund og rask voksende baby i maven. Det lyder jo slet ikke til at du er undersøgt grundigt tilnærmelsesvis. Hold os opdateret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.