Underrettet af kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2018

Anonym

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg tror, at det handler om, at du kan lave en helt anonym profil herinde i forvejen, uden navn, billeder, din alder, by, profession osv. Så ingen vil kende andet end dit profilnavn og det gør ekstra anonymitet en smule overflødig. Det er i hvert fald min tanke om det. 

Det kan jeg sagtens forstå du tænker . Men i bund og grund er det jo så også fuldstændigt ligegyldig , at jeg vælger at skrive som Ano. For du er jo lige så anonym som mig. Forskellen er bare , at der er folk herinde som kender mig i virkeligheden , Jeg har familie som er herinde . Som kender mit bruger navn. Som jeg IKKE ønsker skal vide alt. Denne situation er for mig meget privat, og har ramt mig meget . Derfor jeg også har den holdning som jeg har. Jeg har prøvet en anonym underretning som handlede om hævn. Og det syntes jeg faktisk er en skide ubehagelig oplevelse . At der går en rundt og har underrettet mig kun for at ramme mig ! Uden jeg ved hvem denne person er . Men igen det regner jeg bestemt ikke med  de sammefolk som altid herinde kan forstå. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Piger har sådan brug for luft jeg har en gammel veninde som jeg ikke har haft kontakt med siden sommers pga nogle uoverensstemmelser hun er desværre sunket så lavt at hun har valgt at underrette mig til kommunen at jeg ikke kan brødføde pga økonomi mine børn hvilket er en stor fed løgn!! Men da det er anonymt kan jeg desværre ikke bevise noget, men er 100 på det er hende.. nu skal jeg så til en såkaldt partshøring pga den skide anmeldelse, har snakket med hende socialrådgiveren og hun sagde hun ikke var bekymret overhoved og bare passer sit job og at vi skal ind til den samtale og hun var dybt modstander af falske anmeldelser! Jeg er simpelthen så knust at nogle kan finde på at fyre sådan en løgn af og bruge mine børn imod mig/os min mand er os blevet ked af det her
. Sidder her med min 17 dage gamle søn og frygter det værste lige nu og min store søn mangler absolut ingenting, og det gør lillebror ansolut heller ikke hverken tøj, legetøj mad. Han får rent tøj på hverdag og er altid velsoigneret og har faste rammer herhjemme får varmt aftensmad hver dag og Ja vi flyder ikke i penge og hvad så vores børn har det godt .. Fuck jeg har aldrig været så ked af det i mit liv før ���� heldigvis har vi dagplejenorens ryg 100% og det er den samme sundhedsplejske vi har haft til min store søn også. Sorry jeg skal bare ud med det her inden jeg bryder helt sammen. Måske man kan få noget god feedback herinde 

Beklager meget din tråd blev til en diskution , det var ikke min hensigt . Men desværre det som ofte sker herinde. Jeg kan sagtens følge dig , har selv stået der. Jeg syntes det var en ubehagelig oplevelse , da den også her handlede om hævn. Jeg kom til samtale , de var nu ret søde . Vi fik en snak og det var det. Så tænker ikke der sker det store , kommunen skal jo reagere på alle henvender . Mon ikke de bare lukker den bagefter en snak. Pøj pøj .

Anmeld Citér

6. maj 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Altså det faktisk ret irretende mit indlæg skulle ende i diskussion havde brug for gode råd og lidt beroligelse men kan man da ikke få her 

Jeg kan sagtens følge dig...

også mht anmeldelsen til kommunen...

vores SP underrettede om os...

endte med sønnen fik noget støtte som han havde brug for men var utrolig ubehageligt at gå igennem at skulle vurderes som forældre først...

først var den ved at blive lukket netop fordi det blev vurderet at det ikke var os forældre der ikke var gode nok... men så blev der skiftet sagsbehandler og så blev der mere lyttet til SP end både VS, egen læge og børneafdelingen på hospitalet...

så pust ud og pas på ikke at møde med alt for mange parader oppe, husk at I altid har ret til at have en bisidder med alle møderne på kommunen... Mødrehjælpen kan f.eks. hjælpe med dette, eller SP eller Jeres dagplejemor hvis hun har tid...

Anmeld Citér

6. maj 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Godt du fik lidt ud af mit indlæg. Håber du hyggede dig med det jøsses som alting herinde kan blive konkluderet , vendt og drejet.   Jeg har aldrig oplevet noget som skal underrettes, hvis jeg stod i den situation ville jeg til hver en tid gøre det . Også uden at være anonymt. Det kommet ikke bag på mig, du ikke kan forstå,  hvorfor jeg vælger at være anonym herinde. Men det er heldigvis ikke noget , det gør mig en s... ! For mig er det nu engang 2 vidt forskellige ting. Dette er et offentligt forum så ALT kan Googles . Jeg ved IKKE hvem der kikker med herinde . Derfor jeg er Ano . Men igen det forstår de sædvandlige folk herinde ikke . Sjovt nok ALTID de samme 

Er dit bruger navn herinde da dit fornavn og efternavn. Jeg hedder "mor" herinde så jeg er ret anonym. 

så du ville ikke have noget imod at lave en underretning af eksempelvis en rocker familie - du vil synes det er helt okay at udsætte dine egne børn for fare ved netop ikke at være anonym? 

Anmeld Citér

6. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det kan jeg sagtens forstå du tænker . Men i bund og grund er det jo så også fuldstændigt ligegyldig , at jeg vælger at skrive som Ano. For du er jo lige så anonym som mig. Forskellen er bare , at der er folk herinde som kender mig i virkeligheden , Jeg har familie som er herinde . Som kender mit bruger navn. Som jeg IKKE ønsker skal vide alt. Denne situation er for mig meget privat, og har ramt mig meget . Derfor jeg også har den holdning som jeg har. Jeg har prøvet en anonym underretning som handlede om hævn. Og det syntes jeg faktisk er en skide ubehagelig oplevelse . At der går en rundt og har underrettet mig kun for at ramme mig ! Uden jeg ved hvem denne person er . Men igen det regner jeg bestemt ikke med  de sammefolk som altid herinde kan forstå. 

Du synes, det er værre, at folk, du kender herinde, finder ud af, at du har været offer for en ubegrundet underretning, end at du og din familie bliver chikaneret, fordi du har skrevet en velbegrundet underretning om børn, der lider overlast? 

Nu var det mig, der først kommenterede dit indlæg. Du har på intet tidspunkt forholdt dig til essensen, men haft mere travlt med at kommentere på, at det altid er de samme herinde, der svarer negativt. Jeg har intet imod, du er anonym. Overhovedet ikke. Jeg undrer mig derimod over, at du ikke kan overføre dit ønske om anonymitet til en langt alvorligere situation.

Det er fuldstændigt underordnet, at DU (hævder du) ikke ville frygte at stå ved en underretning med navn. Det er der mange, der ville. Dermed ville børn, der voksede op med fx vold, ikke blive reddet. Er det betryggende?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.