Underrettet af kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.882 visninger
24 svar
91 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2018

Anonym trådstarter

Piger har sådan brug for luft jeg har en gammel veninde som jeg ikke har haft kontakt med siden sommers pga nogle uoverensstemmelser hun er desværre sunket så lavt at hun har valgt at underrette mig til kommunen at jeg ikke kan brødføde pga økonomi mine børn hvilket er en stor fed løgn!! Men da det er anonymt kan jeg desværre ikke bevise noget, men er 100 på det er hende.. nu skal jeg så til en såkaldt partshøring pga den skide anmeldelse, har snakket med hende socialrådgiveren og hun sagde hun ikke var bekymret overhoved og bare passer sit job og at vi skal ind til den samtale og hun var dybt modstander af falske anmeldelser! Jeg er simpelthen så knust at nogle kan finde på at fyre sådan en løgn af og bruge mine børn imod mig/os min mand er os blevet ked af det her
. Sidder her med min 17 dage gamle søn og frygter det værste lige nu og min store søn mangler absolut ingenting, og det gør lillebror ansolut heller ikke hverken tøj, legetøj mad. Han får rent tøj på hverdag og er altid velsoigneret og har faste rammer herhjemme får varmt aftensmad hver dag og Ja vi flyder ikke i penge og hvad så vores børn har det godt .. Fuck jeg har aldrig været så ked af det i mit liv før ���� heldigvis har vi dagplejenorens ryg 100% og det er den samme sundhedsplejske vi har haft til min store søn også. Sorry jeg skal bare ud med det her inden jeg bryder helt sammen. Måske man kan få noget god feedback herinde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2018

Birthdaybaby

Kommunen skal heldigvis reagere på alle underretninger. Ellers havde de ikke en funktion. Så hvis der ikke er hold i anklagen, kan du tage det helt roligt (bortset fra at du må være ved at eksplodere over din tidligere venindes handling). 

Fat mod  

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym trådstarter

Birthdaybaby skriver:

Kommunen skal heldigvis reagere på alle underretninger. Ellers havde de ikke en funktion. Så hvis der ikke er hold i anklagen, kan du tage det helt roligt (bortset fra at du må være ved at eksplodere over din tidligere venindes handling). 

Fat mod  

Ja det er ihvertfald godt hun ikke står over for lige nu  og tak jeg er bare så chokket!!

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym

Samarbejd, det kommer I længst med. Jeg forstår godt frustrationen, vreden og følelsen af ikke være tilstrækkelig. Men du ved bedst! 

Hvis du har god støtte fra dagplejemoderen og sundhedplejersken og I har alt i orden, så afslutter kommunen jer med det samme, men de skal handle ved enhver underretning. 

Omsorg og kærlighed til børn kræver ikke spandevis af penge. 

Vi har haft rigeligt med penge, købt dyre mærker og dyre biler. Men pga. mit helbred har jeg måtte skifte uddannelse, som gjorde at jeg kun er SU-berettiget. Så min mands indtægt rækker faktisk ikke særlig langt. Men hey! Vi har kærlighed at give af, nærhed, overskud til vores børn. Får mad på bordet hver dag og lider ingen last. Men der er ikke et kæmpe råderum til forlystelser, ferier m.m. lige pt. Men vi holder ferie på en anden måde og vores 3 unger elsker det 

Anmeld Citér

3. maj 2018

Rosa-Sophia

Jeg kan godt forstå, at du er chokeret og vred og hvor er det også bare super nederen gjort af din veninde. Der er stor forskel på at have en reel bekymring for et barn og handle på det og så på at gøre det som en hævnakt mod andre voksne mennesker eller hvad der nu har været hendes motivation. Men som de andre skriver, heldigvis for børn skal kommunen reagere på alle underretninger, men heldigvis for os voksne (ja jeg har også prøvet det, det var dog ikke en veninde, men derimod min Narcissistiske mor) er kommunen dygtige til at bedømme hvilke underretninger, der hold i og hvilke af dem, der er opspind. Noget af det første de vil gøre er sikkert at indhente udtalelser fra dagpleje og sundhedsplejerske og er hverken de eller i selv bekymret, burde der slet ikke være en sag.

Det er bare utrolig sørgeligt, at nogen kan få sig til at spilde kommunens tid på den måde.

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Piger har sådan brug for luft jeg har en gammel veninde som jeg ikke har haft kontakt med siden sommers pga nogle uoverensstemmelser hun er desværre sunket så lavt at hun har valgt at underrette mig til kommunen at jeg ikke kan brødføde pga økonomi mine børn hvilket er en stor fed løgn!! Men da det er anonymt kan jeg desværre ikke bevise noget, men er 100 på det er hende.. nu skal jeg så til en såkaldt partshøring pga den skide anmeldelse, har snakket med hende socialrådgiveren og hun sagde hun ikke var bekymret overhoved og bare passer sit job og at vi skal ind til den samtale og hun var dybt modstander af falske anmeldelser! Jeg er simpelthen så knust at nogle kan finde på at fyre sådan en løgn af og bruge mine børn imod mig/os min mand er os blevet ked af det her
. Sidder her med min 17 dage gamle søn og frygter det værste lige nu og min store søn mangler absolut ingenting, og det gør lillebror ansolut heller ikke hverken tøj, legetøj mad. Han får rent tøj på hverdag og er altid velsoigneret og har faste rammer herhjemme får varmt aftensmad hver dag og Ja vi flyder ikke i penge og hvad så vores børn har det godt .. Fuck jeg har aldrig været så ked af det i mit liv før ���� heldigvis har vi dagplejenorens ryg 100% og det er den samme sundhedsplejske vi har haft til min store søn også. Sorry jeg skal bare ud med det her inden jeg bryder helt sammen. Måske man kan få noget god feedback herinde 

Jeg syntes simpelthen at muligheden for anonym underretning skulle bortskaffes. Har selv modtaget en underretning, ingen tvivl om den handlede om at ramme mig personligt . Og ikke det den handlede om ! Bliver SÅ harm over at dolk synker så dybt. Stå da for pokker ved jeres valg . Jeg syntes , det er mega ubehageligt ,at der blev sendt en underretning , og det påvirker mig den dag idag . Ved kommunen skal tage alle underretninger seriøse , men det er spild af ressourcer ( som der ikke er mange af i forvejen ) især når mange handler om “ ondt i røven / hævn “ folk som af en eller anden grund har set sig sure på en ... den muligheden syntes jeg ikke skal være der ..

Anmeld Citér

3. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg syntes simpelthen at muligheden for anonym underretning skulle bortskaffes. Har selv modtaget en underretning, ingen tvivl om den handlede om at ramme mig personligt . Og ikke det den handlede om ! Bliver SÅ harm over at dolk synker så dybt. Stå da for pokker ved jeres valg . Jeg syntes , det er mega ubehageligt ,at der blev sendt en underretning , og det påvirker mig den dag idag . Ved kommunen skal tage alle underretninger seriøse , men det er spild af ressourcer ( som der ikke er mange af i forvejen ) især når mange handler om “ ondt i røven / hævn “ folk som af en eller anden grund har set sig sure på en ... den muligheden syntes jeg ikke skal være der ..

Har du overvejet konsekvenserne? Folk, der er vidende om vold, misrøgt, overgreb, men ikke tør underrette, fordi barnets far er rocker/barnets mor er ens chef/børnenes mor er psykisk ustabil og vil forfølge anmelderen osv. osv.? 

Falske underretninger er noget skidt. Reelle underretninger, der ikke når frem pga. frygt, er langt værre. Det er immervæk børnenes tarv, der må og skal sættes højest. 

Tænk over, at du selv vælger at være anonym her, selv om de mulige konsekvenser af at skrive med dit profilnavn nok er til at overse set i forhold til, hvad en underretning kan resultere i af ubehageligheder for afsenderen ...

Anmeld Citér

3. maj 2018

Abracadabra

Mor og meget mere skriver:

Har du overvejet konsekvenserne? Folk, der er vidende om vold, misrøgt, overgreb, men ikke tør underrette, fordi barnets far er rocker/barnets mor er ens chef/børnenes mor er psykisk ustabil og vil forfølge anmelderen osv. osv.? 

Falske underretninger er noget skidt. Reelle underretninger, der ikke når frem pga. frygt, er langt værre. Det er immervæk børnenes tarv, der må og skal sættes højest. 

Tænk over, at du selv vælger at være anonym her, selv om de mulige konsekvenser af at skrive med dit profilnavn nok er til at overse set i forhold til, hvad en underretning kan resultere i af ubehageligheder for afsenderen ...

Spot on!!! Hvis man ikke en gang tør være 'anonymorella' på et internetforum, så kan man da umuligt argumentere troværdigt for afskaffelse af 'anonym-funktionen' ved underretninger.

Anmeld Citér

4. maj 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar alle sammen. 

Jeg prøver være rolig da jeg jo ved der ikke er hold i det men det er bare jordens største chok og spark lige i mit ansigt at få. Har aldrig følt mig så ked af det over nogle andres handling på den måde før. Men det jo klart det mine drenge og de er det dyrebarete jeg Har!!

Anmeld Citér

4. maj 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Tak for jeres svar alle sammen. 

Jeg prøver være rolig da jeg jo ved der ikke er hold i det men det er bare jordens største chok og spark lige i mit ansigt at få. Har aldrig følt mig så ked af det over nogle andres handling på den måde før. Men det jo klart det mine drenge og de er det dyrebarete jeg Har!!

Dine børn bliver ikke bare fjernet -

Hvis der var mistanke om vold og desideret skade på dine børns vel og trivsel ,skal de troppe op med politi osv. 

Men her vil de tage en snak ,og evt indhente oplysninger fra sp og inst. Og er der intet at komme efter ,lukker de den. 

Kan godt forstå du er træt af det,men jeg glæder mig over at systemet trods alt fungere i de fleste kommuner. 

Jeg har set det modsatte,og også konsekvenserne ved at der ikke bliver gjort noget ved folks bekymringer....

Børnene er vores svageste borgere- og det skal vi tage seriøst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.