Er der normalt for en skole ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.946 visninger
30 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. maj 2018

Anonym trådstarter

Vores datter går på privatskole. Men vi overvejer kraftigt at tage hende ud og vælge alm folkeskole. 

Vi har idag fået mail på intra om at lærene i klassen (0kl) har arrangeret en overnatnings “dag” torsdag til fredag. Hvilket jo er en super ide... bortset fra de så har valgt at fjerne den almindelige skoledag om fredagen, og skrevet at alle 0,klasse børn skal hentes senest 8.00. (Der er så heller ikke mulighed for SFO for 0 klasse da lærerne mener de skal hjem.) 

De slutter dog mailen af med “til de der har problemer med pasning må i jo forsøge at få lavet lejeaftaler med andre fra klassen.” 

Men har andre folk ikke normalt arbejde ? 

Ydermere har de valgt at forældre samtalerne skal lille i tidsrummet 8-13.00  det endnu en dag vi skal hives fra job. Jeg troede seriøst man lagde forældre samtaler senere på dagen ? 

Men nu er vi første gangs forældre til barn i skole. Så mit spørgsmål lyder nu, er det helt normalt at set sådan her i skoler ? 

Vi er slet ikke interesseret i at det skal være et stort problem, men vores økonomiske situation gør det bare så svært at tage fri. Same vi ingen familie har at hive i ved f.eks, sygdom (så allerede der er en af os tvunget til tage fri). 

Nu har vi oplevet rigtig mange gange på denne skole hvor vi nød til at tage fri. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Som svar på det første, så har der på min datters skole, kun været overnatning på skolen fra fredag til lørdag, hvilket har været afholdt af forældrebestyrelsen. Så nej til den.

Ang samtaler, så er det sådan på theas skole, at det altid blir afholdt indenfor skoletid. Det vil sige lærenes normale arbejdstid, fra kl 8-17. Som regl er det over 2 dage, da der er 23 børn i klassen og alle har 10-15 minutters møde. 

Børnene kommer så i "praktik" i de andre klasser på skolen, så de har ik bare fri, men har fri til deres normale tid kl 14, hvorefter de ka tage i klub. Børnene er self med til mødet, men kommet derefter tilbage til deres praktik klasse. Super løsning. Vh Stine 

Anmeld Citér

3. maj 2018

Loa

Her i alm folkeskole er der samtaler fra 14-18.30 over flere dage.

Det andet er jo hovedløst, hvis begge forældre gerne vil være med og lytte og spørge. Man skal jo tage fri konstant fra arbejde.

Jeg ville i øvrigt netop tro at forholdene var mere lukrative på en privatskole... 

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vores datter går på privatskole. Men vi overvejer kraftigt at tage hende ud og vælge alm folkeskole. 

Vi har idag fået mail på intra om at lærene i klassen (0kl) har arrangeret en overnatnings “dag” torsdag til fredag. Hvilket jo er en super ide... bortset fra de så har valgt at fjerne den almindelige skoledag om fredagen, og skrevet at alle 0,klasse børn skal hentes senest 8.00. (Der er så heller ikke mulighed for SFO for 0 klasse da lærerne mener de skal hjem.) 

De slutter dog mailen af med “til de der har problemer med pasning må i jo forsøge at få lavet lejeaftaler med andre fra klassen.” 

Ydermere har de valgt at forældre samtalerne skal lille i tidsrummet 8-13.00  det endnu en dag vi skal hives fra job. Jeg troede seriøst man lagde forældre samtaler senere på dagen ? 

Men nu er vi første gangs forældre til barn i skole. Så mit spørgsmål lyder nu, er det helt normalt at set sådan her i skoler ? 

Vi er slet ikke interesseret i at det skal være et stort problem, men vores økonomiske situation gør det bare så svært at tage fri. Same vi ingen familie har at hive i ved f.eks, sygdom (så allerede der er en af os tvunget til tage fri). 

Nu har vi oplevet rigtig mange gange på denne skole hvor vi nød til at tage fri. 

Vi har 4 børn på privatskole og er yderst tilfredse.

Hvorfor gør du ikke indsigelse? Det er jo luksus, at du som forælder faktisk har medbestemmelsesret. Det kan være, at der er andre, der tænker det samme, men hvis I ikke siger noget, så er der jo intet, der ændres.

Hos os er der overnatning fra fredag til lørdag. 

Ved forældresamtaler må man selv vælge tidspunkt, f.eks. i tidsrummet 15.00-19.00. Vi er lidt heldige, at forældresammensætningen er en blandet landhandel, så alle får faktisk deres ønske opfyldt i forhold til hjemlige forhold.

Anmeld Citér

3. maj 2018

Babilooo

Jeg har selv gået på privatskole og mit barn går på privatskole. 

Hos os melder de ud ved ture at man gerne må hente tidligt, men at børnene ellers kan være i fritidsordningen. 

Mht. Samtaler starter de hos os ved 14 tiden og strækker sig til 20.00.

spexielle samtaler med lærerne om specifikke problemstillinger har være fra 8.00-8.30. Så nej- har aldrig oplevet at skulle tage fri.

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Mine går i folkeskole og hos os er alt overnatning noget vi forældre bakker op omkring. Fx er hun på vej på lejrtur nu og det er forældre der er med hele tiden og overnatter hos ungerne. Vores samtaler ligger fra 15 - 20 og man skal være hurtig for at få tid kl 15 - efter 17 er mange forældre jo igen i problemer fordi der er mindre søskende der skal være en forældre hos. Jeg ved ikke om folkeskolen er bedre hvis det er de eneste ting I ikke er tilfredse med. I min søns klasse er de 29 elever, i min datters 28. 

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Som svar på det første, så har der på min datters skole, kun været overnatning på skolen fra fredag til lørdag, hvilket har været afholdt af forældrebestyrelsen. Så nej til den.

Ang samtaler, så er det sådan på theas skole, at det altid blir afholdt indenfor skoletid. Det vil sige lærenes normale arbejdstid, fra kl 8-17. Som regl er det over 2 dage, da der er 23 børn i klassen og alle har 10-15 minutters møde. 

Børnene kommer så i "praktik" i de andre klasser på skolen, så de har ik bare fri, men har fri til deres normale tid kl 14, hvorefter de ka tage i klub. Børnene er self med til mødet, men kommet derefter tilbage til deres praktik klasse. Super løsning. Vh Stine 

Fredag til lørdag er da også eg supert tidspunkt, forstår slet ikke man kan finde på at ligge det fre torsdag til fredag. 

Hvis vi havde kunne få en tid mellem 16-20 ville det simpelthen være super, så ville vi ikke være nødsaget til at tage fri for kun 20-30 min samtale (båden manden og jeg arbejder med henholdvis 45min igen 1 times kørsel fra skolen.) 

Er det også en privatskole i går på ? Eller alm folkeskole ? 

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Her i alm folkeskole er der samtaler fra 14-18.30 over flere dage.

Det andet er jo hovedløst, hvis begge forældre gerne vil være med og lytte og spørge. Man skal jo tage fri konstant fra arbejde.

Jeg ville i øvrigt netop tro at forholdene var mere lukrative på en privatskole... 

Ja det er nemlig helt hul i hovedet tidsmæssigt med de samtaler. Man kan sige havde vi så arbejdet tæt på eller i samme bu, kunne vi nok have taget de 20-30 min det krævede og så vende tilbage til job efterfølgende. Men nu arbejder vi desværre henholdsvis 30 min og 1 time fra skolen. 

Føler simpelthen ikke Vi laver andet end at diskutere, hvem af os der kan tillade sig at tage fri næste gang der er noget. (Det hele tiden, f.eks. At så kan de ikke komme i SFO, fordi alle pædagogerne skal holde møde to dage ect.) 

vi valgte også privat pga. Da vi gerne ville have noget at sige og kunne ændre på dagsordenen i samråd med andre forældre selvfølgelig. Men må indrømme det kommet meget bag på os, hvor dårlig kommunikationen på denne skole er. 

Forsøgte engang at have en “diskussion” med hendes klasselærer, om hvorvidt vores datter havde rigtigt tøj med til når de ude (han mente hun skulle have flyverdragt da det var 10˚c udenfor, hvor vi mente en god vinterjakke var nok.) her ente han med at gå til lederen i stedet for at svare på vores mail... 

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har 4 børn på privatskole og er yderst tilfredse.

Hvorfor gør du ikke indsigelse? Det er jo luksus, at du som forælder faktisk har medbestemmelsesret. Det kan være, at der er andre, der tænker det samme, men hvis I ikke siger noget, så er der jo intet, der ændres.

Hos os er der overnatning fra fredag til lørdag. 

Ved forældresamtaler må man selv vælge tidspunkt, f.eks. i tidsrummet 15.00-19.00. Vi er lidt heldige, at forældresammensætningen er en blandet landhandel, så alle får faktisk deres ønske opfyldt i forhold til hjemlige forhold.

Jeg ville gerne gøre indsigelse, men sidst vi ikke var helt enige med skolen fik vi lederen i telefonen hvor hun spurgte meget vredt “om vi bare skal afslutte samarbejdet nu! Da vi jo tydeligvis er meget uenige.” Må indrømme jeg er lidt chokeret over hvor dårligt samarbejdet er og der er kun envejs kummunikation derude. 

Ved så ikke om det er forældrerådet vi skal forsøge at få fat i. Har som nævnt tidligere ikke prøvet at have barn i skole før, så er ret grøn på området. 

I forhold til forældresamtalerne, så troede jeg også det var mere normen at de lå fra f.eks. 15-20kl. Vi arbejder henholdvis 30 min og en time fra skolen, så for os er det jo ikke “kun” at tage fri lige til mødet for at tage tilbage igen. 

Tager os selv i at gå og diskutere hele tiden hvem der skal tage fri næste gang...

Anmeld Citér

3. maj 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Jeg har selv gået på privatskole og mit barn går på privatskole. 

Hos os melder de ud ved ture at man gerne må hente tidligt, men at børnene ellers kan være i fritidsordningen. 

Mht. Samtaler starter de hos os ved 14 tiden og strækker sig til 20.00.

spexielle samtaler med lærerne om specifikke problemstillinger har være fra 8.00-8.30. Så nej- har aldrig oplevet at skulle tage fri.

Ja det okay at de f.eks. Efter overnatning ikke skal i skole og sidde der hele dagen. Men så skal de da stadigvæk have mulighed for SFO? 

I forhold til at være hurtige til at få en tid til samtale, så vil jeg påstå vi var nogle af se første til at gå ind da mailen kom, for at booke tid, da vi jo i forvejen ved det svært for os tidligt på dagen. (Samt går ud fra flere gerne vil have sene tidspunkter.) 

Gud hvor er jeg misundelig på dem der ikke skal fage fri konstant. Synes ikke det kan være rigtigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.