Mobning... hvad gør jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2018

L-mor

Anonym skriver:

Ved du mon hvordan man står stillet hvis det sket i fritiden og ikke i skoletiden ? For så gælder disse regler vel ikke ? Spørger fordi vi har oplevet  nogle mobnings lignende situationer med vores barn . 

Hvis de børn, der mobber ikke går i skole med dit barn, kan skolen ikke gøre så meget. Hvis det er klassekammerater, gør det ikke nogen forskel om det sker i skoletiden eller ej. Det påvirker vel under alle omstændigheder dit barns lyst til at gå i skole, deltage i gruppearbejde, sætte sig på spil, lave fejl, svare forkert og alle de andre ting, man skal gøre for at lære.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2018

migxher

Du skal tage forbi pigen og hendes forældres adresse, banke på og på en rolig måde bede om en snak med dem og forklare dem sagens alvor. Det kan da umuligt ikke gøre et indtryk på dem. Og så synes jeg du skal fortælle dem at hvis der ikke snart sker en ændring, Så bliver du nødt til at tage den højere op, på kommunen. Det ville jeg så gøre uanset hvad hvis skolen ikke tager sig sammen. 

Anmeld Citér

30. april 2018

migxher

At flytte skole løser ikke nødvendig problemet. Mobning kan også forsætte udenfor skoletiden. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

L-mor skriver:

Hvis de børn, der mobber ikke går i skole med dit barn, kan skolen ikke gøre så meget. Hvis det er klassekammerater, gør det ikke nogen forskel om det sker i skoletiden eller ej. Det påvirker vel under alle omstændigheder dit barns lyst til at gå i skole, deltage i gruppearbejde, sætte sig på spil, lave fejl, svare forkert og alle de andre ting, man skal gøre for at lære.

Tak for svar . Det er børn fra samme skole og årgang(inkl bedste vennen) . Ja det påvirker rigtigt meget . Mit barn kæmper i forvejen med angst / skolevægring . Og disse situationer hjælper bestemt ikke. Skolen har sig sagt de ikke kan gøre så meget fordi det sker i fritiden.

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym

Tja min mor gjorde noget. Det var ikke pædagogisk men det virkede! 

En dag da vi hang ud et sted vi plejer kom den pige der var efter mig. Hun gik over til mig og kald mig en klam luder. Ud af det blå kom min mor springene (anede ikke hun var der) og råbte af sine lungers fulde kraft "Hvad sagde Du?" Skældte hende ud og fulgte hende hjem igen. Pigen rørte mig aldrig igen, hun omtalte dog min mor som psykopat- gjorde ikke mig noget, så længe hun lod mig være 

Anmeld Citér

19. juli 2018

HBV

Anonym skriver:

Tja min mor gjorde noget. Det var ikke pædagogisk men det virkede! 

En dag da vi hang ud et sted vi plejer kom den pige der var efter mig. Hun gik over til mig og kald mig en klam luder. Ud af det blå kom min mor springene (anede ikke hun var der) og råbte af sine lungers fulde kraft "Hvad sagde Du?" Skældte hende ud og fulgte hende hjem igen. Pigen rørte mig aldrig igen, hun omtalte dog min mor som psykopat- gjorde ikke mig noget, så længe hun lod mig være 

Sej mor 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym

HBV skriver:

Sej mor 

Er hende også evig taknemlig  har i den grad lært at nogen gange er det hårdt mod hårdt der skal til 

Anmeld Citér

19. juli 2018

AlwaysAno

Skift skole- det er ikke fair nej, men i den aæder kan hverken lærere eller forældre gøre noget ved den anden piges opførsel desværre...

Anmeld Citér

19. juli 2018

mor til 2 skønne piger .

Anonym skriver:

Mange tak for jeres svar 

Jeg har i dag kontaktet skolen igen, og venter på at se hvad der sker. Ændrer situationen sig ikke markant, vil jeg arbejde på at få hende flyttet til en anden skole. Hendes far er desværre ikke enig i at hun skal skifte, og da vi har fælles forældremyndighed (men ikke bor sammen) kan det vist ikke lade sig gøre uden hans samtykke. Men jeg håber på det hele løser sig 

Du kan godt flytte hende trods i har fælles forældremyndighed . Hvis bare hun har sin adresse hos dig .. det tager lidt tid men kan sagtens lykkedes . 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Babilooo

Hvad med at vise faren denne tråd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.