Mobning... hvad gør jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Kan godt være det er det bedste. Jeg er bare bange for at hun vil føle det er hende der er noget galt med, når HUN skal flytte. I stedet for at det er den anden pige der "sat på plads" 

Jeg tror hun vil føle en befrielse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg synes at skolen har fået chancer nok (dumme skole!!) hvis din datter har lyst til at skifte så er det måske en god ide for hendes skyld, vi er helt enige om at det ikke kan være rigtigt og at skolen burde gøre noget men din datter bliver ødelagt hvis det fortsætter, mobning smadre ens selvtillid fuldstændig, så for hendes skyld ville jeg nok kigge på et skift hvis det på nogen måde er muligt, inden hun bliver så ramt at hun ikke tør skifte fordi selvtilliden er banket helt i bund.

Anmeld Citér

29. april 2018

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Det lyder meget som min skolegang - jeg skiftede i starten af 9. klasse efter eget ønske. Min mor fortryder hun ikke gjorde det før. 

Hvis din datter selv ønsker det - så ville jeg imødekomme hendes ønske. 

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min datter, der går i 7.klasse bliver mobbet af især en pige fra hendes klasse. Dette har stået på i over et halvt år, og jeg oplever desværre ikke at hverken hendes lærer eller ledelsen på skolen har gjort det store ved det 

Pigen går bevidst ind i min datter hver gang hun passerer hende, og kalder hende en klam so. Hun siger hun er grim og fed (er hun på ingen måde), og fortæller løgne om hende til de andre piger i klassen. Hver gang min datter snakker med en af de andre fra klassen kommer den pågældende pige hen og trækker den anden pige væk, eller siger hun ikke skal snakke med min datter fordi hun er grim og ulækker. 

Jeg har mange gange haft fat i både hendes lærer og leder for udskolingen, hvilket har resulteret i nogle møder med de to piger og også at der er snakket med pigens forældre. Desværre har det ikke hjulpet, tvært imod. Pigen er kommet tilbage til klassen og bagtalt min datter fordi hun har sladret. Min datter oplever ligeledes at lærerne ikke har taget det særlig seriøst og at det mest har været lidt hyggesnak når de har holdt møde sammen med pigen der mobber.

Nu er det kommet dertil hvor min datter bare bider det i sig, af frygt for det bliver endnu værre hvis hun fortæller andre hvor grimt hun bliver behandlet. Den anden dag bryder min datter dog fuldstændig sammen, og fortæller hvor slemt det stadig er i skolen, men at jeg må love ikke at sige noget til hendes lærere 

Hvad pokker gør jeg? Kan jo ikke bare lade min datter blive mobbet i skolen, men det bliver heller ikke taget seriøst af skolen overhovedet. Min datter plager om at måtte skifte skole, men jeg synes heller ikke det kan passe at hun skal skifte skole fordi skolen ikke gør noget ved mobningen. Bortset fra dette har vi altid været glade for skolen.

Hvad ville I have gjort i min situation? Det gør SÅ ondt at vide hvor dårligt min datter har det i skolen, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for det ikke bare bliver værre for hende. 

Flyt hende og bed den nye skole om at holde tæt om hendes situation. Kan huske en pige i min folkeskole kom pga mobning, det havde sat hende i bås fra start og hun blev drillet og flyttede igen skole.  

Og så sørg for hun sletter ALLE mobberne på de sociale medier hvis hun er der, så de ikke kan skrive ting på hendes væg/sider, så hendes nye skolekammerater ser hende som mobbeoffer, frem for at lære hende at kende selv. 

Hun skal bare væk! Lorte skole. 

Anmeld Citér

29. april 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

At gå hen til mobberen selv og snakke med hende, kunne ha været en mulighed hvis jeg var i dit sted. Men så vil jeg tænke at jeg vil ikke risikere at det bliver værre for min datter og det ender med at hun aldrig nogensinde vil betro mig mere pga hun bliver truede af mobberen. Så vil 100% lyt til min datter og få straks sætte igang med at flytte hende til en anden skole. Og når man har prøvet at snakke mm med skolen og der ikke sker noget, ja så vil jeg flytte hende straks. Vil simpelthen ikke holde til at min datter gå i skole og er bange og trist hver dag. Og hver dag gå hendes selvtillid mm ned mod bunden. 

Så helt sikkert flytte. Og når hun selv ber om det, så der bare kom igang med at handle på det. For når man selv ber om det så stå det virkelig skidt til.

Anmeld Citér

29. april 2018

L-mor

Anonym skriver:

Er det noget der står på skrift nogen steder? 

Undervisningsmiljøloven:

§ 1 c. Konstaterer uddannelsesstedets ledelse problemer med det psykiske undervisningsmiljø i form af mobning el. lign., udarbejder ledelsen en handlingsplan, hvoraf det fremgår, med hvilke foranstaltninger problemerne effektivt bringes til ophør. Tilsvarende gælder, hvis uddannelsesstedets ledelse eller en elevs forældremyndighedsindehavere anser det for nødvendigt som følge af elevens bekymrende tilstand eller adfærd, herunder sygdom og fravær, på grund af problemer med det psykiske undervisningsmiljø i form af mobning el. lign.
Stk. 2. Uddannelsesstedets ledelse skal udarbejde handlingsplanen, jf. stk. 1, senest 10 arbejdsdage efter at der er modtaget oplysning om problemerne. Fristen regnes fra det tidspunkt, hvor en medarbejder på uddannelsesstedet eller ved den kommunale forvaltning, for så vidt angår kommunale uddannelsessteder, første gang skriftligt eller mundtligt modtager oplysning om problemerne. Handlingsplanen revideres efter behov.
Stk. 3. Uddannelsesstedets ledelse gennemfører de planlagte foranstaltninger i overensstemmelse med handlingsplanen eller sørger for, at dette sker.
Stk. 4. Uanset stk. 1-3 træffer uddannelsesstedets ledelse straks de midlertidige foranstaltninger, som her og nu er nødvendige, for at der kan gribes ind over for de konstaterede problemer.
Stk. 5. Uddannelsesstedets ledelse informerer de berørte elever og for elever undergivet forældremyndighed eleverne og forældremyndighedsindehaverne om indholdet af handlingsplanen og om eventuelle midlertidige foranstaltninger.

Anmeld Citér

29. april 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min datter, der går i 7.klasse bliver mobbet af især en pige fra hendes klasse. Dette har stået på i over et halvt år, og jeg oplever desværre ikke at hverken hendes lærer eller ledelsen på skolen har gjort det store ved det 

Pigen går bevidst ind i min datter hver gang hun passerer hende, og kalder hende en klam so. Hun siger hun er grim og fed (er hun på ingen måde), og fortæller løgne om hende til de andre piger i klassen. Hver gang min datter snakker med en af de andre fra klassen kommer den pågældende pige hen og trækker den anden pige væk, eller siger hun ikke skal snakke med min datter fordi hun er grim og ulækker. 

Jeg har mange gange haft fat i både hendes lærer og leder for udskolingen, hvilket har resulteret i nogle møder med de to piger og også at der er snakket med pigens forældre. Desværre har det ikke hjulpet, tvært imod. Pigen er kommet tilbage til klassen og bagtalt min datter fordi hun har sladret. Min datter oplever ligeledes at lærerne ikke har taget det særlig seriøst og at det mest har været lidt hyggesnak når de har holdt møde sammen med pigen der mobber.

Nu er det kommet dertil hvor min datter bare bider det i sig, af frygt for det bliver endnu værre hvis hun fortæller andre hvor grimt hun bliver behandlet. Den anden dag bryder min datter dog fuldstændig sammen, og fortæller hvor slemt det stadig er i skolen, men at jeg må love ikke at sige noget til hendes lærere 

Hvad pokker gør jeg? Kan jo ikke bare lade min datter blive mobbet i skolen, men det bliver heller ikke taget seriøst af skolen overhovedet. Min datter plager om at måtte skifte skole, men jeg synes heller ikke det kan passe at hun skal skifte skole fordi skolen ikke gør noget ved mobningen. Bortset fra dette har vi altid været glade for skolen.

Hvad ville I have gjort i min situation? Det gør SÅ ondt at vide hvor dårligt min datter har det i skolen, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for det ikke bare bliver værre for hende. 

Jeg havde ladet hende skifte skole. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

L-mor skriver:

Undervisningsmiljøloven:

§ 1 c. Konstaterer uddannelsesstedets ledelse problemer med det psykiske undervisningsmiljø i form af mobning el. lign., udarbejder ledelsen en handlingsplan, hvoraf det fremgår, med hvilke foranstaltninger problemerne effektivt bringes til ophør. Tilsvarende gælder, hvis uddannelsesstedets ledelse eller en elevs forældremyndighedsindehavere anser det for nødvendigt som følge af elevens bekymrende tilstand eller adfærd, herunder sygdom og fravær, på grund af problemer med det psykiske undervisningsmiljø i form af mobning el. lign.
Stk. 2. Uddannelsesstedets ledelse skal udarbejde handlingsplanen, jf. stk. 1, senest 10 arbejdsdage efter at der er modtaget oplysning om problemerne. Fristen regnes fra det tidspunkt, hvor en medarbejder på uddannelsesstedet eller ved den kommunale forvaltning, for så vidt angår kommunale uddannelsessteder, første gang skriftligt eller mundtligt modtager oplysning om problemerne. Handlingsplanen revideres efter behov.
Stk. 3. Uddannelsesstedets ledelse gennemfører de planlagte foranstaltninger i overensstemmelse med handlingsplanen eller sørger for, at dette sker.
Stk. 4. Uanset stk. 1-3 træffer uddannelsesstedets ledelse straks de midlertidige foranstaltninger, som her og nu er nødvendige, for at der kan gribes ind over for de konstaterede problemer.
Stk. 5. Uddannelsesstedets ledelse informerer de berørte elever og for elever undergivet forældremyndighed eleverne og forældremyndighedsindehaverne om indholdet af handlingsplanen og om eventuelle midlertidige foranstaltninger.

Ved du mon hvordan man står stillet hvis det sket i fritiden og ikke i skoletiden ? For så gælder disse regler vel ikke ? Spørger fordi vi har oplevet  nogle mobnings lignende situationer med vores barn . 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Undervisningsmiljøloven:

Tusind tak 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar 

Jeg har i dag kontaktet skolen igen, og venter på at se hvad der sker. Ændrer situationen sig ikke markant, vil jeg arbejde på at få hende flyttet til en anden skole. Hendes far er desværre ikke enig i at hun skal skifte, og da vi har fælles forældremyndighed (men ikke bor sammen) kan det vist ikke lade sig gøre uden hans samtykke. Men jeg håber på det hele løser sig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.