Mobning... hvad gør jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.553 visninger
29 svar
58 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2018

Anonym trådstarter

Min datter, der går i 7.klasse bliver mobbet af især en pige fra hendes klasse. Dette har stået på i over et halvt år, og jeg oplever desværre ikke at hverken hendes lærer eller ledelsen på skolen har gjort det store ved det 

Pigen går bevidst ind i min datter hver gang hun passerer hende, og kalder hende en klam so. Hun siger hun er grim og fed (er hun på ingen måde), og fortæller løgne om hende til de andre piger i klassen. Hver gang min datter snakker med en af de andre fra klassen kommer den pågældende pige hen og trækker den anden pige væk, eller siger hun ikke skal snakke med min datter fordi hun er grim og ulækker. 

Jeg har mange gange haft fat i både hendes lærer og leder for udskolingen, hvilket har resulteret i nogle møder med de to piger og også at der er snakket med pigens forældre. Desværre har det ikke hjulpet, tvært imod. Pigen er kommet tilbage til klassen og bagtalt min datter fordi hun har sladret. Min datter oplever ligeledes at lærerne ikke har taget det særlig seriøst og at det mest har været lidt hyggesnak når de har holdt møde sammen med pigen der mobber.

Nu er det kommet dertil hvor min datter bare bider det i sig, af frygt for det bliver endnu værre hvis hun fortæller andre hvor grimt hun bliver behandlet. Den anden dag bryder min datter dog fuldstændig sammen, og fortæller hvor slemt det stadig er i skolen, men at jeg må love ikke at sige noget til hendes lærere 

Hvad pokker gør jeg? Kan jo ikke bare lade min datter blive mobbet i skolen, men det bliver heller ikke taget seriøst af skolen overhovedet. Min datter plager om at måtte skifte skole, men jeg synes heller ikke det kan passe at hun skal skifte skole fordi skolen ikke gør noget ved mobningen. Bortset fra dette har vi altid været glade for skolen.

Hvad ville I have gjort i min situation? Det gør SÅ ondt at vide hvor dårligt min datter har det i skolen, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for det ikke bare bliver værre for hende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2018

L-mor

Anonym skriver:

Min datter, der går i 7.klasse bliver mobbet af især en pige fra hendes klasse. Dette har stået på i over et halvt år, og jeg oplever desværre ikke at hverken hendes lærer eller ledelsen på skolen har gjort det store ved det 

Pigen går bevidst ind i min datter hver gang hun passerer hende, og kalder hende en klam so. Hun siger hun er grim og fed (er hun på ingen måde), og fortæller løgne om hende til de andre piger i klassen. Hver gang min datter snakker med en af de andre fra klassen kommer den pågældende pige hen og trækker den anden pige væk, eller siger hun ikke skal snakke med min datter fordi hun er grim og ulækker. 

Jeg har mange gange haft fat i både hendes lærer og leder for udskolingen, hvilket har resulteret i nogle møder med de to piger og også at der er snakket med pigens forældre. Desværre har det ikke hjulpet, tvært imod. Pigen er kommet tilbage til klassen og bagtalt min datter fordi hun har sladret. Min datter oplever ligeledes at lærerne ikke har taget det særlig seriøst og at det mest har været lidt hyggesnak når de har holdt møde sammen med pigen der mobber.

Nu er det kommet dertil hvor min datter bare bider det i sig, af frygt for det bliver endnu værre hvis hun fortæller andre hvor grimt hun bliver behandlet. Den anden dag bryder min datter dog fuldstændig sammen, og fortæller hvor slemt det stadig er i skolen, men at jeg må love ikke at sige noget til hendes lærere 

Hvad pokker gør jeg? Kan jo ikke bare lade min datter blive mobbet i skolen, men det bliver heller ikke taget seriøst af skolen overhovedet. Min datter plager om at måtte skifte skole, men jeg synes heller ikke det kan passe at hun skal skifte skole fordi skolen ikke gør noget ved mobningen. Bortset fra dette har vi altid været glade for skolen.

Hvad ville I have gjort i min situation? Det gør SÅ ondt at vide hvor dårligt min datter har det i skolen, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for det ikke bare bliver værre for hende. 

Du og din datter har krav på, at skolen indenfor 10 dage laver en handlingsplan. De skal bare se at komme i gang.

Anmeld Citér

29. april 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Selvom det ikke kan være rigtigt at din pige skal skifte skole, så kan du ikke bruge hverken stædighed eller retfærdighedssans til noget. Få din pige på en anden skole ASAP! 

Anmeld Citér

29. april 2018

Babilooo

Skift skole......

der er ikke nogen der siger sådan en møgunge forbedre sig

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Du og din datter har krav på, at skolen indenfor 10 dage laver en handlingsplan. De skal bare se at komme i gang.

Er det noget der står på skrift nogen steder? 

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Selvom det ikke kan være rigtigt at din pige skal skifte skole, så kan du ikke bruge hverken stædighed eller retfærdighedssans til noget. Få din pige på en anden skole ASAP! 

Kan godt være det er det bedste. Jeg er bare bange for at hun vil føle det er hende der er noget galt med, når HUN skal flytte. I stedet for at det er den anden pige der "sat på plads" 

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Skift skole......

der er ikke nogen der siger sådan en møgunge forbedre sig

Jeg er bange for du har ret. Der er snakket med forældrene fra skolen side, og jeg har kontaktet hendes forældre både over intra og pr telefon, hvor jeg har lagt en besked. De har ikke reageret på nogle af mine henvendelser  Så kan godt være det er et håbløst projekt. Jeg kan bare ikke forstå at en skole ikke kan (eller vil) gøre noget ved det 

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym

Hvis hverken forældrene eller skolen vil gøre noget. Kunne det måske så være en ide at tage fat i pigen selv? Ikke at skulle råbe og skrige af hende. Men bestemt fortælle at det hun gør ved din datter ikke er ok?

kan huske i min folkeskole havde vi en dreng der blev mobbet meget. Der tog moderen selv fat i mobberen og det stoppede fra den dag fordi det skræmte ham at det kom direkte fra mobbeofrets forældre 

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Har du sagt det, så det er blevet forstået?

Mange er desværre konfliktsky og dialog-agtige, og det lægger tit en dæmper på et alvorligt budskab, der skal igennem.

Jeg har ikke noget problem med konflikter og tager dem gerne, budskabet bliver serveret i en bestemt og kontant tone, og det bliver forstået og efterlevet.

Tænker du, at du ikke er blevet taget alvorligt på grund af manglende respekt for jeres problemstilling?

Anmeld Citér

29. april 2018

Babilooo

Havde helt overset at din datter ligefrem tigger om at komme væk....

Det gør det endnu mere vigtigt at du gør noget. Det eneste der faktisk have kunne gøre, at jeg havde lade min datter blive ville være hvis hun havde andre gode venner og plagede om at blive. 

Vi har bevist valgt privat skole - her tolereres meget mindre og bøller smides ud. Kort process - Three strikes and you’re out. Bøller bliver i der alm skolesystem fordi de ikke kan smides ud.

det du lærer hende ved at lade hende blive er dårligt selvværd og at bide tænderne sammen!

det er din pligt som forældre at passe på hende. Forestil dig du hadede din arbejdsplads og kollegaer eller leder - og ikke fik tilladelse til ar flytte. Forestil sig det stress?

vi voksne kan bevæge os videre til en ny arbejdsplads og gør det jo ofte. Men din datter bider bare tænderne sammen - er er godt nok synd.

se at flyt hende til et andet sted.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.