Tandbørstning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hck skriver:

Det behøver du da heller ikke 

Følte bare ikke det var så populært

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck
J-star skriver:

Hvis det er mit svar du hentyder til, så undrede det mig egentlig bare, hvorfor du tænker at barnet skal "straffes" på den måde i en situation hvor at det fra mit synspunkt er helt oplagt at forældrene hjælper en 9 årig pige med at få børstet sine tænder ordentligt. Jeg tænker ikke at det er på det punkt, at man skal begynde på magt kampe når nu pigen faktisk følger anbefalingerne fra tandlægerne. Men mit svar var på ingen måde hæftet til dig som person.

Anmeld Citér

25. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck
J-star skriver:

Men hvis det havde været den anden vej rundt, at pigen snuskede, men samtidig IKKE ville have hjælp fra en forældre, jamen så havde jeg også skruet bissen på og taget kampen.

Anmeld Citér

25. april 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Hck skriver:

Hvorfor skal barnet “straffes” for, at mor og far ikke gider at hjælpe med noget så naturligt som at børste sit barns tænder ?. 

Og ville have ændrer hvad der stod, for sad og tænkte på noget andet, da jeg skrev det.. 

Anmeld Citér

25. april 2018

Skouboe

Anonym skriver:

Næh. Jeg vil høre hvad andre gør hvis børn sagtens selv kan. Men bare ikke gider. Man kan ikke bare sige man ikke gider. 

Det kan godt være at hun teknisk set godt kan finde ud af at børste tænderne, men hun er ikke gammel nok til at kunne bearbejde konsekvenserne ved ikke at gøre det. Og lige præcist det, gør at jeg ikke mener at hun er gammel nok til at I stopper med at hjælpe.

Hos os har vi i øvrigt den ordning at voksne børster om aftenen og børn selv om morgenen, det virker for os bedre end at børste efter.

Anmeld Citér

25. april 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Hck skriver:

Men hvis det havde været den anden vej rundt, at pigen snuskede, men samtidig IKKE ville have hjælp fra en forældre, jamen så havde jeg også skruet bissen på og taget kampen.

Det var sådan jeg tænkte da jeg skrev, men havde ikke lige læst ordentligt, og Ja jeg er enig, at forældrene bør komme ned fra deres høje hest og hjælpe deres datter, de ser hende måske som en stor pige, men hun er kun 9, og forældrene har et ansvar til at hjælpe hende, hvis hun ber om det, om hun har kunne før eller ej.. Hun er deres datter og sjovt nok den eneste der lytter til tandlægen. 

Anmeld Citér

29. april 2018

heaven

Er der en status på den her TS? 

Anmeld Citér

29. april 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeres børn på 9, snart 10 år. børster de tænder selv ? 

Hvornår mener i et barn selv skal kunne børste sine tænder, med vejledning fra forældrene. 

Hvor længe mener du barnet skal børste tænderne ? 

Vi har et problem her hjemme med pigen på 9, snart 10 år. Hun lan sagtens børste sine tænder selv, men hun gider ikke gøre det ordentligt. 

Tandlægen sagde til hende den anden dag at hun var god til det, men hun børster kun 30 sek, 1 min. max. og det synes vi forældre er for kort tid. Vi har så mange konflikter omkring det at hun skal børste længere tid. Og ofte når vi siger hun skal gøre det igen, går hun bare ind på sit værelse og siger hun ikke gider. 

Hvad kan man gøre ? Vi bliver selvfølgelig ved og siger hun SKAL, og det er ikke til diskution, men der går næsten ikke en dag uden bøvl over tandbørstning, og jeg synes ikke det kan være rigtig med en der snart bliver 10 år. 

Hvad tænker i ?

Tandlægerne plejer sige at børn skal være 12 år - men synes selv det er lidt sent. 

Men hvis hun ikke gør det som hun skal må I tilbage til at det er Jer der børster hendes tænder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.