Wampires skriver:
kram først af alt.. det er virkelig noget øv når det sker den ene gang man ikke husker prævention..
Da jeg blev planlagt gravid med den første var det imens min kæreste stadig var i gang med udredning i psykiatrien og han fik medicin mod en depression...
Han valgte at snakke med hans psykiater først.. hun sagde åbent og ærligt at enten så kunne det at få et barn (som virkelig var et af hans (og mit) store ønsker) hjælpe ham gennem det sidste depression ved at der blev nogen der havde brug for ham.. men det kunne også gør det værre ved at der ville være usikkerhed med ikke at kunne sove om natten, brug for ekstra opmærksomhed fra en lille en der ikke forstod at nu var far træt...
Det var den bedste beslutning at få vores søn.. han er superfølsom og har været så terapeutisk for min kæreste der har opdaget en side af sig selv der blev glemt da han var barn i et voldeligt hjem...
Jeg kan ikke sige noget om risiko ved abort...
jeg kan kun sige at her var det virkelig den bedste beslutning at få sønnen selvom kæresten ikke var rask fra depression og det var superhårdt at stå alene med meget af det da min kæreste som sagt fik en masse medicin...
der er aldrig det perfekte tidspunkt at få børn synes jeg...
pas på med at I ikke venter for længe med Jeres alder taget i betragtning.. efter de 30 år styrtdykker din ægmængde jo..
Tusind tak for en rigtig fin og dejlig besked
Nu har jeg i forvejen børn der kræver mig og som absolut også har været med til, at jeg ikke er bukket fuldkommen under, men faktisk hele tiden har været igang med studie (dog afsluttet for noget tid siden nu) og arbejde ! Det har været helt enormt vigtigt for mig, at jeg blev ved at være stærk ! Jeg har slæbt mig selv og dem to igennem alverdens lort og møg, vold, trusler og psykisk terror. Og ja, jeg har brugt lang tid på at ønske mig selv død og skammet mig langt ned i sorte huller.
Det har været urimeligt hårdt at komme så langt, som jeg er nu. Men jeg er nu virkelig stolt over, at jeg aldrig meldte mig syg, men fortsatte med at stå op. Det har helt klart også gjort det at komme videre meget hårdere, men det var vigtigt for mig, at jeg ikke lagde mig fladt ned; både pga. mig selv, men absolut også pga. mine børn og det parforhold jeg endelig fandt ind i, som gir mig ro og styrke !!
Undskyld det nu blir langt igen.
En anden kæmpe-bekymring og næsten afgørende betydning for abort er min familie. De vil blive så skuffet over at høre, at jeg er blevet ups-gravid. Og jeg kan ikke sige, at det er planlagt, for vi er meget tætte og derfor ville jeg selvfølgelig have fortalt dem, hvis vi prøvede at blive gravid. De er også meget “efter mig” med deres mening om, at jeg ikke må blive gravid endnu.....
Jeg vil gerne have flere børn - og synes egentlig ligeså godt vi bare kan begynde..... Så var der bare det med at jeg gerne ville blive helt psykisk rask og så have min familie med på vognen ikke mindst.....
Men 9 måneder er jo også en del. Jeg kan jo nå at få det meget bedre på den tid......