lineog4 skriver:
Indtil i morges hvor KLs administrerende direktør fik udtalt sig uheldigt, troede jeg hun lod den gå til de 14 dage hun har givet ekstra - forventede dog ikke hun ville forlænge yderligere. Dvs. Jeg forventede enten et kompromis eller strejke d. 22. Og lockout d. 28. Men lige nu tænker jeg det hele sagtens kan bryde sammen på lørdag når de har forhandlet i staten simpelthen fordi forhandlingsklimaet er koldt som i koldt.
Men det bryder tidligst sammen lørdag vil jeg tro. Og så skal det lægges 5 dage til før konflikten starter.
Jeg læste artiklen her til morgen, men jeg kan godt frygte, at KLs direktør har ret. Jeg kan da også godt frygte for den danske model for den offentlige del af arbejdsmarkedet, hvis parterne ikke begynder at snakke sammen, da det jo så igen formentlig vil blive afgjort af et lovindgreb. Som en der kender alt for lidt til arbejet i den offentlige sektor, så synes jeg ikke, at nogle af forhandlerne fremstår særligt sympatiske i medierne. Det er selvfølgelig også delvist, fordi de intet må sige om forhandlingerne, at det virker til, at de ikke har andet at sige end at svine hinanden, og det kan da ikke bidrage til et ordentligt forhandlingsmiljø.
Kan du henvise til et neutralt sted, hvor jeg kan blive klogere på lægernes arbejdstidsaftale? Det virker som en meget stor knast, så jeg vil gerne blive klogere på noget, jeg intet ved om. Jeg kender kun 3 offentligt ansatte, hvor de 2 er i ældreplejen og 1 er socialrådgiver, så jeg kender alt for lidt til den offentlige sektor.
Jeg kender dog nok til, at jeg i hvert fald aldrig ville arbejde, hvor den ene af dem gør, da arbejdsforholdene er så ringe, at lederen direkte har meldt ud, at han ikke vil overholde ferieloven (de ansatte har fået nægtet 3 ugers sammenhængde sommerferie), og hvis nogen klager til FOA, så vil de næste år få 3 uger sammenhængende, men det vil blive i enten maj eller september, så ingen har turdet klage
Anmeld
Citér