Jeg er ked af det efter NF skanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2018

Bebe89

tivolistang skriver:

Puha. Det lyder heller ikke som en sjov omgang. Men dejligt den endte positivt! 

Jeg er bare så nervøs, fordi man jo altid tænker det værste. Hvad nu hvis den har downs? Hvad nu hvis jeg skal have en abort? Alle de værste sceneria kører rundt i mine tanker  Og jeg ved de spørger mig om jeg vil vide kønnet. Jeg vil faktisk sige ja, men jeg vil slet ikke vide kønnet hvis jeg er ude i en abort. Gu’ ve om man kan sige det derinde. 

De sagde at jeg først ville få svar (hvis jeg var heldig) efter 4-5 dage. Det syns jeg er laaaaaaang tid. Kan du huske hvad din risiko var dengang du var til NF ? 

Ja, alle de tanker kan man ikke undgå. Det er en hård tid. Jeg mener den var 1:166 eller deromkring. Så nogenlunde den samme som din. Vi havde mange snakke om hvordan vi ville gøre hvis vi fik dårlige nyheder. Men i og med vi valgte en biopsi, følte vi at vi faktisk havde valgt at vi nok ikke ville have barnet hvis der skulle være noget galt. 

Jo det kan du sagtens. Vi valgte selv om vi ville have kønnet at vide i samme omgang. Jeg er ikke sikker på de oplyser kønnet ved kromosomfejl.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2018

tivolistang

Bebe89 skriver:

Ja, alle de tanker kan man ikke undgå. Det er en hård tid. Jeg mener den var 1:166 eller deromkring. Så nogenlunde den samme som din. Vi havde mange snakke om hvordan vi ville gøre hvis vi fik dårlige nyheder. Men i og med vi valgte en biopsi, følte vi at vi faktisk havde valgt at vi nok ikke ville have barnet hvis der skulle være noget galt. 

Jo det kan du sagtens. Vi valgte selv om vi ville have kønnet at vide i samme omgang. Jeg er ikke sikker på de oplyser kønnet ved kromosomfejl.

Er det ikke noget med at man får de første svar i løbet af ugen? Og så går der nogen uger før man får resten? 

Kan man tillade sig at være lettet efter første svar? Eller skal man gå og vente de resterende uger også 

Anmeld Citér

4. april 2018

Anonym

2 dårlige NF har vi været igennem. 1:12 og (Hold på hat og briller...) 1:2 

I dag har vi 2 100% raske børn! Husk at det bare er et tal og at det ikke fortæller dig noget brugbart. Jeg kan godt huske, at det begge gange var en rigtig træls situation at stå i og sender de varmeste tanker til jer.

Hilsen hende, der tudede i 14 dage begge gange

Anmeld Citér

4. april 2018

Kay

Jeg ved ikke om det hjækper dig men det hjalp mig at damen. Der scannede sagde, da vi fik tallet, at "det betyder at hvis i får 200 børn så har 1 af dem downs" og det er jo alligevel ret gode odds 

Anmeld Citér

4. april 2018

Bebe89

tivolistang skriver:

Er det ikke noget med at man får de første svar i løbet af ugen? Og så går der nogen uger før man får resten? 

Kan man tillade sig at være lettet efter første svar? Eller skal man gå og vente de resterende uger også 

Jo, man får et foreløbigt svar først og så får man ligesom det “samlede” resultat efter en 14-dages tid. Det gjorde vi i hvert fald. Hmm, det tænker jeg. Vi var i hvert fald super lettede efter første positive udmelding! 

Anmeld Citér

4. april 2018

Skouboe

Jeg har ikke selv prøvet det, men det lyder frygteligt hårdt. Jeg tror dog at du skal trække vejret, og prøve at få følelser lidt under kontrol. Jeg mener at have hørt at når de har set et næseben, er risikoen for, at det er et barn med Downs meget lille. Det var ihvertfald hvad min svigerinde fik at vide da hun fik en 1:25 risiko eller deromkring - de fravalgte biopsien pga. abort risikoen, og har i dag en rask datter på 9.

I skal selvfølgelig gøre hvad I finder rigtigt for jer, men lidt stof til eftertanke... Jeres risiko for Downs er 1:200 (hvilket svarer til ½%) og risikoen for utilsigtet abort som følge af en moderkagebiopsi er ca. 1%, så rent faktisk er risikoen for at miste et raskt foster pga biopsien dobbelt så stor som risikoen for at fosteret fejler noget.

Uanset hvad I vælger så held og lykke med det.

Anmeld Citér

4. april 2018

Mullesmith

Jeg var til nakkefolden igår. Jeg fik dårlige svar på Down syndrom �� 1:200. Jeg har stortudet siden igår. Vi fik besluttet os for en moderkagebiopsi, og det har vi fået tid til tirsdag. Er der nogen der har positive historier? Jeg tror jeg er så ked af det, fordi jeg frygter så meget den har downs. Vi er lige kommer over de 12 uger. Vi føler slet ikke vi har kunne nyde graviditeten endnu ��

selve skanningen var rigtig god! Hun sagde at alt anatomisk så virkelig flot ud. “Sikke en fin lille baby i har med til mig idag” sagde hun. Hun fandt fint næseben og nakkefolden var helt normal.

Det der gjorde os i risiko gruppen er grundet mine blodprøve svar. Jeg er kun 25, så alderen trak heller ikke ned. Er bare aå ked af det En dejlig familie er guld værd. Forældre, veninder og bedsteforældre og har ringet og sendt en masse beskeder ♥️ Håber ikke jeg har skræmt nogen med min besked, men sommetider er det rart t bearbejde ens tanker på skrift.

har bare sådan brug for positive historier. Og hvor længe gik der før i fik svar fra biopsien? 

Uanset hvad så vil det blive et helt fantastisk barn og jeg arbejder til daglig med mennesker med downs, de er bare de mest herlige mennesker. Ikke fordi i får et barn med downs for selvfølgelig gør i ikke det.  Håber det bedste for jer. 

Anmeld Citér

4. april 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Ved ikke om det til nogen hjælp men. 

Jeg er gravid i uge 18+3 idag med vores nr 2 barn. Og til nf scaning fik vi desværre høj risiko på 1:207 

alt så fint ud med nf osv men det var mine blodprøver der træk så meget ned. 

Min mand og jeg var enig ligeså snart vi var kørende på vej hjem at vi ikke vil ha den morderkage prøve eller andet som kan risikere at vi mister barnet. Men vi var til ekstra scaning og den ekstra blodprøve. Og det tog ca 10 dage før de ringet til os og heldigvis var alt fint med blodprøverne. Og den ekstra scaning var også fint. 

Jeg nydte ikke min første tid som gravid denne her gang pga de bekymringer. Men nu slapper jeg mere af. Og nyder min graviditet mere nu .

Anmeld Citér

4. april 2018

tivolistang

Bebe89 skriver:

Jo, man får et foreløbigt svar først og så får man ligesom det “samlede” resultat efter en 14-dages tid. Det gjorde vi i hvert fald. Hmm, det tænker jeg. Vi var i hvert fald super lettede efter første positive udmelding! 

Ja, fordi jeg har hele dagen idag tænkt, at jeg bare bliver så lettet når det første svar kommer og det er gode nyheder. Så kan jeg begynde at nyde min graviditet. 

Men så kom min mor lige og sagde:”ja og så kommer du med et dårligt svar nogen uger senere, når resten af svarene kommer.” Når okay. Jamen så er jeg tilbage i nervøsiteten 

Anmeld Citér

4. april 2018

tivolistang

Love Angel skriver:

Ved ikke om det til nogen hjælp men. 

Jeg er gravid i uge 18+3 idag med vores nr 2 barn. Og til nf scaning fik vi desværre høj risiko på 1:207 

alt så fint ud med nf osv men det var mine blodprøver der træk så meget ned. 

Min mand og jeg var enig ligeså snart vi var kørende på vej hjem at vi ikke vil ha den morderkage prøve eller andet som kan risikere at vi mister barnet. Men vi var til ekstra scaning og den ekstra blodprøve. Og det tog ca 10 dage før de ringet til os og heldigvis var alt fint med blodprøverne. Og den ekstra scaning var også fint. 

Jeg nydte ikke min første tid som gravid denne her gang pga de bekymringer. Men nu slapper jeg mere af. Og nyder min graviditet mere nu .

Vi kan bare mærke på os selv, at vi har behov for at få taget denne her moderkagebiopsi. Vi ville slet ikke nyde graviditet ellers. Eller jeg ville ihvertfald ikke. Selvom abort risikoen er der, så er det noget vi er “nødt” til rent mentalt. Jeg har også taget fri i 2 dage, så jeg bare kan slappe 100% af. Jeg skal fanme ikke miste på det her. 

Jeg er dog rigtig glad på dine vegne. Det er dejligt og positivt, at det gik rigtig godt. Har i overvejet at få en 3D skanning ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.