tivolistang skriver:
Jeg var til nakkefolden igår. Jeg fik dårlige svar på Down syndrom 1:200. Jeg har stortudet siden igår. Vi fik besluttet os for en moderkagebiopsi, og det har vi fået tid til tirsdag. Er der nogen der har positive historier? Jeg tror jeg er så ked af det, fordi jeg frygter så meget den har downs. Vi er lige kommer over de 12 uger. Vi føler slet ikke vi har kunne nyde graviditeten endnu
selve skanningen var rigtig god! Hun sagde at alt anatomisk så virkelig flot ud. “Sikke en fin lille baby i har med til mig idag” sagde hun. Hun fandt fint næseben og nakkefolden var helt normal.
Det der gjorde os i risiko gruppen er grundet mine blodprøve svar. Jeg er kun 25, så alderen trak heller ikke ned. Er bare aå ked af det
En dejlig familie er guld værd. Forældre, veninder og bedsteforældre og har ringet og sendt en masse beskeder ♥️ Håber ikke jeg har skræmt nogen med min besked, men sommetider er det rart t bearbejde ens tanker på skrift.
har bare sådan brug for positive historier. Og hvor længe gik der før i fik svar fra biopsien?
min risiko hed 1:34...
ren og skær blodprøven der trak den derned... baby var super flot og aktiv mens de scannede...
har lige været igennem det med moderkagebiopsi...
Den gør altså ondt at få lavet...
men træk vejret dybt, hav en med der kan holde dig i hånden og fast så du ikke kommer til at rykke dig i mens de stikker...
jeg valgte at lukke øjnene og det er jeg glad for.. jeg kunne meget bedre fokusere indad og tænke på at "den her smerte er for at være sikker på baby er okay"...
Jeg var nødt til at blive stukket 2 gange ovenikøbet da baby lavede ballade og rykkede sig 2 mm til den ene side lige som han var i gang med at stikke... han laver ballade allerede inden han bliver født 
Vi fik svar efter 10 dage hvor de ringede til os...
husk at den også kan afsløre kønnet hvis I gerne vil vide det...
De tjekker for både Downs og alle de andre kromosoner så man er sikker på der ikke er noget andet galt...
jeg er nu i uge 26+5 og baby har det fint og er helt normal :)
husk på at risikoen betyder at ud af 200 børn på stribe så er er den 1 der har downs og resten er raske.. det hjalp mig faktisk til at slappe lidt af inden i da hun sagde det til os :)