Jeg er ked af det efter NF skanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2018

tivolistang

Camillos skriver:

Det er også dejligt  så er der lidt kortere tid til man får guldet i armene 

Hihi præcis 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det vil sige, risikoen for at barnet har det er 0.5 %. Det kan være det gør det hjælper lidt at tænke på det sådan. 

Anmeld Citér

4. april 2018

tivolistang

Astoria skriver:

Det vil sige, risikoen for at barnet har det er 0.5 %. Det kan være det gør det hjælper lidt at tænke på det sådan. 

Det hjælper rigtig meget. Man er bare bange for man er den 0,5%. Tankerne kører og jeg har svært ved at være positiv. Håber weeenden går hurtig, så jeg kan sidde og vente på svar fra biopsien og ikke selve indgrebet 

Anmeld Citér

4. april 2018

Mullemee

Jeg var igennem det samme. Jeg fik også dårlige tal pga min blodprøve. Jeg valgte også at få lavet en moderkage biopsi. Da de stak, føltes det - for mig - som en sygeplejerske, der ikke kunne stikke ordentligt i armen - selv om prøven jo tages i maven, men det var samme smerte - så jeg synes bestemt ikke, det var forfærdeligt. Jeg fik svar dagen efter, hvor de ringede til mig. Alt var fint, og vi fik en skøn lille pige. 

Anmeld Citér

4. april 2018

Anonym

Der har været mange historier som din herinde og andre tilsvarende sider. Mange har haft MEGET dårligere odds end dig :-) (som i 1:57 og 1:3 osv)

Kan slet ikke huske, at nogen af dem ikke fik normale børn.

1:200 Er stadig meget fint Det sætter en bagatelgrænse et sted, fordi man så netop vurdere at her højnes risikoen over en halv procent - og ikke i promiller mere. :-) 

Anmeld Citér

4. april 2018

Anonym

Vi venter en sund og rask lillebror om 5 uger. 

Da vi var til NF i nov, fik vi risiko 1:34 for downs. Vi var helt ude af den. Alt på scanningen så fint ud - men både min alder (35) og særligt mine blodprøver trak ned. 

NF var mandag, og vi var så heldige at blive tilbudt biopsi allerede næste dag (altså tirsdag). Vi fik svar fredag eftermiddag - og heldigvis venter vi en sund og rask lillebror. 

Men den uge fra NF mandag til svaret fredag eftermiddag var en af de værste og hårdeste uger i vores liv. Vi var så bange og kunne slet ikke tænke på andet. Vi havde ikke fortalt nogen om graviditeten (med undtagelse af en enkelt af mine veninder)... da vi først ville fortælle det til den kommende storebror efter NF.. og han skulle så have lov til at viderebringe nyheden derefter.

Jeg krydser fingre for, at alt er ok hos dig... og at du får svar så hurtigt som muligt. 

Anmeld Citér

4. april 2018

tivolistang

Mullemee skriver:

Jeg var igennem det samme. Jeg fik også dårlige tal pga min blodprøve. Jeg valgte også at få lavet en moderkage biopsi. Da de stak, føltes det - for mig - som en sygeplejerske, der ikke kunne stikke ordentligt i armen - selv om prøven jo tages i maven, men det var samme smerte - så jeg synes bestemt ikke, det var forfærdeligt. Jeg fik svar dagen efter, hvor de ringede til mig. Alt var fint, og vi fik en skøn lille pige. 

Må jeg spørger hvor du fik den foretaget og hvornår ? Receptionisten sagde at jeg ville være heldig hvis jeg fik svar inden weekenden. 

Anmeld Citér

4. april 2018

RGN

Profilbillede for RGN

Min barndomsveninde fik tallet 1:2 og fik en sund og rask datter. 

Anmeld Citér

4. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
tivolistang skriver:

Jeg var til nakkefolden igår. Jeg fik dårlige svar på Down syndrom �� 1:200. Jeg har stortudet siden igår. Vi fik besluttet os for en moderkagebiopsi, og det har vi fået tid til tirsdag. Er der nogen der har positive historier? Jeg tror jeg er så ked af det, fordi jeg frygter så meget den har downs. Vi er lige kommer over de 12 uger. Vi føler slet ikke vi har kunne nyde graviditeten endnu ��

selve skanningen var rigtig god! Hun sagde at alt anatomisk så virkelig flot ud. “Sikke en fin lille baby i har med til mig idag” sagde hun. Hun fandt fint næseben og nakkefolden var helt normal.

Det der gjorde os i risiko gruppen er grundet mine blodprøve svar. Jeg er kun 25, så alderen trak heller ikke ned. Er bare aå ked af det En dejlig familie er guld værd. Forældre, veninder og bedsteforældre og har ringet og sendt en masse beskeder ♥️ Håber ikke jeg har skræmt nogen med min besked, men sommetider er det rart t bearbejde ens tanker på skrift.

har bare sådan brug for positive historier. Og hvor længe gik der før i fik svar fra biopsien? 

min risiko hed 1:34...

ren og skær blodprøven der trak den derned... baby var super flot og aktiv mens de scannede...

har lige været igennem det med moderkagebiopsi...

Den gør altså ondt at få lavet...

men træk vejret dybt, hav en med der kan holde dig i hånden og fast så du ikke kommer til at rykke dig i mens de stikker...

jeg valgte at lukke øjnene og det er jeg glad for.. jeg kunne meget bedre fokusere indad og tænke på at "den her smerte er for at være sikker på baby er okay"...

Jeg var nødt til at blive stukket 2 gange ovenikøbet da baby lavede ballade og rykkede sig 2 mm til den ene side lige som han var i gang med at stikke... han laver ballade allerede inden han bliver født 

Vi fik svar efter 10 dage hvor de ringede til os...

husk at den også kan afsløre kønnet hvis I gerne vil vide det...

De tjekker for både Downs og alle de andre kromosoner så man er sikker på der ikke er noget andet galt...

jeg er nu i uge 26+5 og baby har det fint og er helt normal :)

husk på at risikoen betyder at ud af 200 børn på stribe så er er den 1 der har downs og resten er raske.. det hjalp mig faktisk til at slappe lidt af inden i da hun sagde det til os :)

Anmeld Citér

4. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
tivolistang skriver:

Puha. Det lyder heller ikke som en sjov omgang. Men dejligt den endte positivt! 

Jeg er bare så nervøs, fordi man jo altid tænker det værste. Hvad nu hvis den har downs? Hvad nu hvis jeg skal have en abort? Alle de værste sceneria kører rundt i mine tanker  Og jeg ved de spørger mig om jeg vil vide kønnet. Jeg vil faktisk sige ja, men jeg vil slet ikke vide kønnet hvis jeg er ude i en abort. Gu’ ve om man kan sige det derinde. 

De sagde at jeg først ville få svar (hvis jeg var heldig) efter 4-5 dage. Det syns jeg er laaaaaaang tid. Kan du huske hvad din risiko var dengang du var til NF ? 

hvis du siger at du kun ønsker at vide kønnet hvis der ikke er downs eller andet så skriver de det på sedlen..

det gjorde de med os i hvert fald..

jeg havde også sagt at jeg ikke ville vide kønnet hvis der var noget galt da jeg godt kan forholde mig til at skulle opgive en "den" men ikke en han/hun...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.