Anonym skriver:
Hej alle skønne damer. =)
Jeg står og er så stresset! Jeg arbejder i et vikarberau og jeg kan ikke leve af det mere da jeg ikke får vagter nok. Jeg er derfor nødsaget til, at melde mig ledig.
Jeg står i en situation, hvor jeg stoppede på min vidergående uddannelse for 4 måneder siden. Altså har jeg været på SU 12 måneder.
Jeg har nu arbejdet i 4 måneder og fået 15.000 udbetalt om måneden.
Er der nogen der kan hjælpe mig i, hvad jeg får på dagpenge?
Det hele stresser mig gevaldigt, da jeg står og heller ikke ved hvad jeg så ender på i barseldagpenge. Jeg skal føde til September.
(Jeg er JOBSØGENDE. Har fået afslag på afslag på afslag. Cheffer har næsten stået og aflyst jobsamtalen da jeg kom gående med maven)
Hej. Hvor lang tid har du været medlem af a-kassen, og hvad lavede du inden du var på SU? Er du fuldtidsforsikret eller deltidsforsikret?
For dagpengeret:
Som fuldtidsforsikret skal du tjene 228.348 kr., og du kan højest medtage 19.029 kr. af din indtægt pr. måned.
Du kan ikke bruge din SU i indkomstkravet.
Det er din Bruttoløn der er gældende , ikke din nettoløn.
kan højst gå 3 år tilbage og hente indkomstkravet og kun i medlemsperiode.
For at beregne din sats, skal der bruges dit timeantal pr. uge, samt din timeløn.
Det vil dog være ca. for som a-kassen ganske rigtig har sagt, kan det med den nye dagpengelov, først blive konkret, når du står og søger dagpenge.
Hvis du har dagpengeret, vil det være oplagt for dig at søge supplerende dagpenge. Så kan du arbejde de timer der er af vikartimer, og få suppleret det resterende op til 160,33 timer om måneden fra a-kassen.
Du har helt ret, at der ikke er karantæne, ved tilkaldevikarjob.