HJÆLP - hvad får jeg i dagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ja ok det giver mening. 

Jep Så det er lidt svært hvad jeg skal gøre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg har ringet til Min A-kasse og de kunne ikke hjælpe mig, før jeg endelig melder mig ledig.
De kan ikke se hvad jeg får

Hvis end ikke din a-kasse kan hjælpe, så bliver det svært for andre at komme med et kvalificeret bud. Spørgsmålet er selvfølgelig, om dine barselsdagpenge ville være højere, hvis du fortsætter med at arbejde frem til barsel.

Anmeld Citér

30. marts 2018

Lje

Mariehønen92 skriver:

Jeg beklager hvis jeg har fået galt fat i det! Jeg har altid forstået det sådan, at man skulle have færdiggjort en uddannelse af en art på højere niveau en en ungdomsuddannelse for at være berettiget til dafpenge, men det er jo kun godt i dette tilfælde hvis jeg tager fejl.   Det bedste er vist at tjekke med a-kassen!

Det har du fået helt galt fat i. Heldigvis for trådstarter. 

Der findes masser ufaglærte ansatte (det kan fx være kassemedarbejderne i dit supermarked, rengøringspersonalet i dine børns institution eller arbejdsmanden på byggepladsen rundt hjørnet), som bestemt er berettiget til dagpenge, sålænge de betaler ind til deres a-kasse. 

Noget så vigtigt, som sikkerhedsnettet for en lønindkomst, håber jeg ikke, du rådgiver andre forkert om.

Vh.

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvis end ikke din a-kasse kan hjælpe, så bliver det svært for andre at komme med et kvalificeret bud. Spørgsmålet er selvfølgelig, om dine barselsdagpenge ville være højere, hvis du fortsætter med at arbejde frem til barsel.

Det ærger mig bare rigtig meget, at jeg står med et "Jeg ved det ikke" svar, altså fra min a-kasse.
Så jeg valgte at lave et opslag herinde, da jeg håbede nogen kunne give et cirka tal. Men jeg kan godt se, at det bliver svært. Jeg må arbejde indtil jeg ikke kan mere, også får jeg svaret der

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du kan tage udgangspunkt i laveste dagpengesats (som nok ikke er helt urealistisk), så kan du kun blive positivt overrasket  

Nu spørger jeg måske rigtig dumt
Hvad er laveste dagpengesats som fuldtidsforsikret?

Anmeld Citér

30. marts 2018

Lililili

Anonym skriver:

Hej alle skønne damer. =)
Jeg står og er så stresset! Jeg arbejder i et vikarberau og jeg kan ikke leve af det mere da jeg ikke får vagter nok. Jeg er derfor nødsaget til, at melde mig ledig.
Jeg står i en situation, hvor jeg stoppede på min vidergående uddannelse for 4 måneder siden. Altså har jeg været på SU 12 måneder.
Jeg har nu arbejdet i 4 måneder og fået 15.000 udbetalt om måneden.

Er der nogen der kan hjælpe mig i, hvad jeg får på dagpenge?

Det hele stresser mig gevaldigt, da jeg står og heller ikke ved hvad jeg så ender på i barseldagpenge. Jeg skal føde til September.

(Jeg er JOBSØGENDE. Har fået afslag på afslag på afslag. Cheffer har næsten stået og aflyst jobsamtalen da jeg kom gående med maven)

Hej. Hvor lang tid har du været medlem af a-kassen, og hvad lavede du inden du var på SU? Er du fuldtidsforsikret eller deltidsforsikret? 

For dagpengeret:

Som fuldtidsforsikret skal du tjene 228.348 kr., og du kan højest medtage 19.029 kr. af din indtægt pr. måned.

Du kan ikke bruge din SU i indkomstkravet. 

Det er din Bruttoløn der er gældende , ikke din nettoløn. 

kan højst gå 3 år tilbage og hente indkomstkravet og kun i medlemsperiode. 

For at beregne din sats, skal der bruges dit timeantal pr.  uge, samt din timeløn. 

Det vil dog være ca. for som a-kassen ganske rigtig har sagt, kan det med den nye dagpengelov, først blive konkret, når du står og søger dagpenge. 

Hvis du har dagpengeret, vil det være oplagt for dig at søge supplerende dagpenge. Så kan du arbejde de timer der er af vikartimer, og få suppleret det resterende op til 160,33 timer om måneden fra a-kassen.

Du har helt ret, at der ikke er karantæne, ved tilkaldevikarjob.  

Anmeld Citér

30. marts 2018

Mariehønen92

Lje skriver:

Det har du fået helt galt fat i. Heldigvis for trådstarter. 

Der findes masser ufaglærte ansatte (det kan fx være kassemedarbejderne i dit supermarked, rengøringspersonalet i dine børns institution eller arbejdsmanden på byggepladsen rundt hjørnet), som bestemt er berettiget til dagpenge, sålænge de betaler ind til deres a-kasse. 

Noget så vigtigt, som sikkerhedsnettet for en lønindkomst, håber jeg ikke, du rådgiver andre forkert om.

Vh.

Ja, jeg kan godt se, at jeg da vist tænkte med 'den anden ende' , da jeg fik viderebragt dén besked. Tak fordi du kan rette mig!   Til trøst kan jeg fortælle, at jeg hverken har erhverv eller vane for at fortælle andre om dagpengesystemet i Danmark 

Anmeld Citér

31. marts 2018

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej alle skønne damer. =)
Jeg står og er så stresset! Jeg arbejder i et vikarberau og jeg kan ikke leve af det mere da jeg ikke får vagter nok. Jeg er derfor nødsaget til, at melde mig ledig.
Jeg står i en situation, hvor jeg stoppede på min vidergående uddannelse for 4 måneder siden. Altså har jeg været på SU 12 måneder.
Jeg har nu arbejdet i 4 måneder og fået 15.000 udbetalt om måneden.

Er der nogen der kan hjælpe mig i, hvad jeg får på dagpenge?

Det hele stresser mig gevaldigt, da jeg står og heller ikke ved hvad jeg så ender på i barseldagpenge. Jeg skal føde til September.

(Jeg er JOBSØGENDE. Har fået afslag på afslag på afslag. Cheffer har næsten stået og aflyst jobsamtalen da jeg kom gående med maven)

Max 90% af det du tjener nu...

Anmeld Citér

1. april 2018

Camilla <3

Så snart du melder dig ledig, så får du ret hurtig en beregning på din dagpengesats. :-) Jeg tror der gik et par dage ved mig. Og din dagpengesats som ledig, vil du få under barsel. (Det gjorde jeg i hvertfald. Jeg var ledig da jeg gik på barsel.) og så har du mulighed for at blive fritaget fra jobsøgning og aktivering 4 uger før barsel.. skulle du ikke få et andet job inden. :-)

Jeg ved godt, at det ikke var det du spurgte om..  Men søg supplerende dagpenge, det giver lidt ro. :-) 

Anmeld Citér

2. april 2018

Anonym trådstarter

Lililili skriver:

Hej. Hvor lang tid har du været medlem af a-kassen, og hvad lavede du inden du var på SU? Er du fuldtidsforsikret eller deltidsforsikret? 

For dagpengeret:

Som fuldtidsforsikret skal du tjene 228.348 kr., og du kan højest medtage 19.029 kr. af din indtægt pr. måned.

Du kan ikke bruge din SU i indkomstkravet. 

Det er din Bruttoløn der er gældende , ikke din nettoløn. 

kan højst gå 3 år tilbage og hente indkomstkravet og kun i medlemsperiode. 

For at beregne din sats, skal der bruges dit timeantal pr.  uge, samt din timeløn. 

Det vil dog være ca. for som a-kassen ganske rigtig har sagt, kan det med den nye dagpengelov, først blive konkret, når du står og søger dagpenge. 

Hvis du har dagpengeret, vil det være oplagt for dig at søge supplerende dagpenge. Så kan du arbejde de timer der er af vikartimer, og få suppleret det resterende op til 160,33 timer om måneden fra a-kassen.

Du har helt ret, at der ikke er karantæne, ved tilkaldevikarjob.  

Jeg er uddannet sosu hjælper.

Jeg er fuldtidsforsikret.

Arbejder du inde i en a-kasse? Du har været til kæmpe hjælp med din besked. Tusind tak.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.