HJÆLP - hvad får jeg i dagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.737 visninger
30 svar
8 synes godt om
29. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej alle skønne damer. =)
Jeg står og er så stresset! Jeg arbejder i et vikarberau og jeg kan ikke leve af det mere da jeg ikke får vagter nok. Jeg er derfor nødsaget til, at melde mig ledig.
Jeg står i en situation, hvor jeg stoppede på min vidergående uddannelse for 4 måneder siden. Altså har jeg været på SU 12 måneder.
Jeg har nu arbejdet i 4 måneder og fået 15.000 udbetalt om måneden.

Er der nogen der kan hjælpe mig i, hvad jeg får på dagpenge?

Det hele stresser mig gevaldigt, da jeg står og heller ikke ved hvad jeg så ender på i barseldagpenge. Jeg skal føde til September.

(Jeg er JOBSØGENDE. Har fået afslag på afslag på afslag. Cheffer har næsten stået og aflyst jobsamtalen da jeg kom gående med maven)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2018

Mariehønen92

Hej du. Der er ingen af os, der kan svare på det, da det afhænger af din uddannelse og indtægt. Du skal blandt andet have færdiggjort en uddannelse for at få dagpenge, men du bliver nødt til at ringe til din a-kasse for at finde ud af det

Anmeld Citér

29. marts 2018

*Toffee*

Mariehønen92 skriver:

Hej du. Der er ingen af os, der kan svare på det, da det afhænger af din uddannelse og indtægt. Du skal blandt andet have færdiggjort en uddannelse for at få dagpenge, men du bliver nødt til at ringe til din a-kasse for at finde ud af det

Man skal da ikke have færdiggjort en uddannelse for at få dagpenge.

Men derudover ville jeg også kontakte a-kassen for at få svar 

Anmeld Citér

29. marts 2018

*Toffee*

Anonym skriver:

Jeg står og er så stresset! Jeg arbejder i et vikarberau og jeg kan ikke leve af det mere da jeg ikke får vagter nok. Jeg er derfor nødsaget til, at melde mig ledig.
Jeg står i en situation, hvor jeg stoppede på min vidergående uddannelse for 4 måneder siden. Altså har jeg været på SU 12 måneder.

Det hele stresser mig gevaldigt, da jeg står og heller ikke ved hvad jeg så ender på i barseldagpenge. Jeg skal føde til September.

(Jeg er JOBSØGENDE. Har fået afslag på afslag på afslag. Cheffer har næsten stået og aflyst jobsamtalen da jeg kom gående med maven)

Jeg synes du skal kontakte din a-kasse. De kan fortælle dig om du opfylder kravene til at få dagpenge og hvor meget du i så fald kan få 

Anmeld Citér

29. marts 2018

Iby1210

Det kommer an på hvor mange timer du har optjent og om du er deltids eller fuldtidsforsikret. Som deltidsforsikret får man ca 12.422 kr før skat. Kontakt din a-kasse og hør dem ad om dine timer.

Anmeld Citér

29. marts 2018

Ena

Anonym skriver:

Satserne står inde på A-kassernes hjemmesider. Hvis du kan få dagpenge og er fuldtidsforskiret, er dimmitentsatsen 15000,- og højeste sats er 18000,- før skat 

Anmeld Citér

29. marts 2018

Mom of Two

Mariehønen92 skriver:

Håber da ikke at det passer med at man skal have færdiggjort en uddannelse for at få dagpenge. For så er det da virkelig spild af penge at jeg betaler til en a kasse hver måned 

Anmeld Citér

30. marts 2018

Lje

Håber da ikke at det passer med at man skal have færdiggjort en uddannelse for at få dagpenge. For så er det da virkelig spild af penge at jeg betaler til en a kasse hver måned 

Det passer heller ikke. Det er der intet krav om. Der er særregler om en (lavere) sats hvis du er nyuddannet akademiker/elev men de får dagpenge. Og det vil du også gøre, uden at have færdiggjort uddannelse, hvis du har indbetalt til din a-kasse. 

Vh. 

Anmeld Citér

30. marts 2018

Mariehønen92

Jeg beklager hvis jeg har fået galt fat i det! Jeg har altid forstået det sådan, at man skulle have færdiggjort en uddannelse af en art på højere niveau en en ungdomsuddannelse for at være berettiget til dafpenge, men det er jo kun godt i dette tilfælde hvis jeg tager fejl.   Det bedste er vist at tjekke med a-kassen!

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Jeg synes du skal kontakte din a-kasse. De kan fortælle dig om du opfylder kravene til at få dagpenge og hvor meget du i så fald kan få 

Hey.
Jeg skulle nok have skrevet i mit opslg, at jeg allerede har kontaktet dem. De kan ikke give mig et ordenlig svar, da det kræver en udregning og et overblik over min indtjening.
Så de siger, at jeg først får det endelige svar den dag jeg melder mig ledig.
Så det er forsøgt :/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.