HJÆLP - hvad får jeg i dagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Mariehønen92 skriver:

Jeg beklager hvis jeg har fået galt fat i det! Jeg har altid forstået det sådan, at man skulle have færdiggjort en uddannelse af en art på højere niveau en en ungdomsuddannelse for at være berettiget til dafpenge, men det er jo kun godt i dette tilfælde hvis jeg tager fejl.   Det bedste er vist at tjekke med a-kassen!

Jeg har ringet til Min A-kasse og de kunne ikke hjælpe mig, før jeg endelig melder mig ledig.
De kan ikke se hvad jeg får

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Satserne står inde på A-kassernes hjemmesider. Hvis du kan få dagpenge og er fuldtidsforskiret, er dimmitentsatsen 15000,- og højeste sats er 18000,- før skat 

Og dog, så simpelt er det heller ikke.
Jeg har stoppet på en vidergående - ikke dimmiteret fra den.
De skal regne mine dagpenge ud fra min indtjening de sidste 12 måneder og derefter kan de se hvad jeg får.
Så udregningen kommer til at være lav grundet jeg har været på SU det meste af året... Men hvad jeg får kan min A-kasse ikke svare mig på, før jeg melder mig ledig.
Så det er derfor jeg spørger herinde, om nogen evt. har stået i samme situation som mig

Anmeld Citér

30. marts 2018

Ena

Anonym skriver:

Og dog, så simpelt er det heller ikke.
Jeg har stoppet på en vidergående - ikke dimmiteret fra den.
De skal regne mine dagpenge ud fra min indtjening de sidste 12 måneder og derefter kan de se hvad jeg får.
Så udregningen kommer til at være lav grundet jeg har været på SU det meste af året... Men hvad jeg får kan min A-kasse ikke svare mig på, før jeg melder mig ledig.
Så det er derfor jeg spørger herinde, om nogen evt. har stået i samme situation som mig

Ja, så er spørgsmålet jo fuldstændigt umuligt for nogen herinde at svare på. Der stod intet i startindlægget om, at du spørger efter nogen, der har stået i samme situation.  

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Ja, så er spørgsmålet jo fuldstændigt umuligt for nogen herinde at svare på. Der stod intet i startindlægget om, at du spørger efter nogen, der har stået i samme situation.  

Jeg skulle nok have skrevet "om nogen EVT. har stået i samme situation som jeg"!

Jeg leder ikke decideret efter nogen der har stået i samme situation, men jeg leder efter nogen der har en ide i hvad jeg kunne få udbetalt. Så "UMULIG" er jeg meget uenig i Jeg har vel lov til at spørge? Eller hvad...

Anmeld Citér

30. marts 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Hej alle skønne damer. =)
Jeg står og er så stresset! Jeg arbejder i et vikarberau og jeg kan ikke leve af det mere da jeg ikke får vagter nok. Jeg er derfor nødsaget til, at melde mig ledig.
Jeg står i en situation, hvor jeg stoppede på min vidergående uddannelse for 4 måneder siden. Altså har jeg været på SU 12 måneder.
Jeg har nu arbejdet i 4 måneder og fået 15.000 udbetalt om måneden.

Er der nogen der kan hjælpe mig i, hvad jeg får på dagpenge?

Det hele stresser mig gevaldigt, da jeg står og heller ikke ved hvad jeg så ender på i barseldagpenge. Jeg skal føde til September.

(Jeg er JOBSØGENDE. Har fået afslag på afslag på afslag. Cheffer har næsten stået og aflyst jobsamtalen da jeg kom gående med maven)

Hvis du ikke kan leve af de 15.000 du får udbetalt nu ,får du et prob ved at melde dig ledig. 

For det er max 18.000 før skat ,og så skal du have et heftigt fradrag for at hive 15.000 ud af det efter skat.

Desuden så vil din fagforening give dig karantæne fordi du selv fravælger selvforsørgelse. 

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Hvis du ikke kan leve af de 15.000 du får udbetalt nu ,får du et prob ved at melde dig ledig. 

For det er max 18.000 før skat ,og så skal du have et heftigt fradrag for at hive 15.000 ud af det efter skat.

Desuden så vil din fagforening give dig karantæne fordi du selv fravælger selvforsørgelse. 

Hej Carina. Jeg kan sagtens leve af de 15.000,- kroner. Jeg kan minimum leve af 8000 udbetalt
Jeg får ikke karantæne, da jeg er i et vikarberau og jeg er derfor nærmest "fyret" hver gang jeg tager hjem fra en vagt.
Jeg spurgte selv min a-kasse om samme i sidste uge for at være sikker

Anmeld Citér

30. marts 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Hej Carina. Jeg kan sagtens leve af de 15.000,- kroner. Jeg kan minimum leve af 8000 udbetalt
Jeg får ikke karantæne, da jeg er i et vikarberau og jeg er derfor nærmest "fyret" hver gang jeg tager hjem fra en vagt.

Du kan tage udgangspunkt i laveste dagpengesats (som nok ikke er helt urealistisk), så kan du kun blive positivt overrasket  

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym skriver:

Men så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bliver som vikar ,når du skriver du får 15.000 udbetalt- men det var måske førhen?

Nå ok hos mig skal jeg ansætte på vikarkontrakt når vi tager vikarer ind til store opgaver.

Og hvis de stopper før tid ,skal jeg skrive i deres opsigelse om de selv har sagt fra eller jeg har. 

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Men så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bliver som vikar ,når du skriver du får 15.000 udbetalt- men det var måske førhen?

Nå ok hos mig skal jeg ansætte på vikarkontrakt når vi tager vikarer ind til store opgaver.

Og hvis de stopper før tid ,skal jeg skrive i deres opsigelse om de selv har sagt fra eller jeg har. 

Fordi jeg begynder ikke at kunne få vagter nok. Jeg er begyndt at supplere i andre berauer og jeg kan mærke, at det er begyndt at stresse mig gevaldigt, at jeg arbejder for 3 forskellige.

- Jeg kan høre vores erfaringer er forskellige =). Jeg kan være booket på et bosted idag, imorgen skal jeg i hjemmeplejen i København, Søndag: Hjemmeplejen i Gentofte, Mandag: Nattevagt på et bosted, onsdag: Hjemmeplejen i Greve.

Bare et ex.

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym skriver:

Fordi jeg begynder ikke at kunne få vagter nok. Jeg er begyndt at supplere i andre berauer og jeg kan mærke, at det er begyndt at stresse mig gevaldigt, at jeg arbejder for 3 forskellige.

Ja ok det giver mening. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.