hjemme lavet eller købe grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2009

Misjelle

Nårh , jeg fryser slet ikke ,, hmm spørger dumt  Hva er linse mos ??

Hehe ... jeg synes det er rigtig rart at lave store portioner og derefter fryse dem .

Linse mos laver jeg af røde linser, gulerødder, pastinakker eller lignende grøntsager. Måske du har smagt linsesuppe, det bliver de også brugt meget i. Linus er helt vild med det og det er super nemt at lave .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Mca<3

Misjelle skriver:

Hehe ... jeg synes det er rigtig rart at lave store portioner og derefter fryse dem .

Linse mos laver jeg af røde linser, gulerødder, pastinakker eller lignende grøntsager. Måske du har smagt linsesuppe, det bliver de også brugt meget i. Linus er helt vild med det og det er super nemt at lave .

nårh ok,, måske jeg skulle prøve

Anmeld

14. oktober 2009

Mormilla

Jeg har svaret endet fordi ved Patrick købte jeg og ved den næste vil jeg lave selv! Efter at ha set at det man køber ikke er godt vil jeg helt klart lave det selv ved næste barn!

Anmeld

14. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg laver alt mad for bunden af - det er lige så nemt og MEGET billigere. Men jeg skal da heller ikke gøre mig bedre end det end, at jeg også har pulvergrød, hvis det skal gå hurtigt en dag

Anmeld

14. oktober 2009

Diana...

Jeg købte i starten men gik hurtigt over til hjemmelavet det lige så nemt og meget billiger og sundere. Jeg havet meget svært ved at få lucas til at gå hen til hjemme lavet fordi købe er så sødt men det lykkes da. Men nå vi ude og jeg lige glemmer maden i farten eller noget andet så køber jeg et glas på vejen.

Anmeld

14. oktober 2009

Lone Jakobsen

jeg har gjort begge dele. går mest ind for det hjemmelavede..... men det andet er altså bare super nemt når man er træt, på tur... eller bare ikke gider stå og koge grød.

skal selv i gang inden for den nærmeste fremtid og vil da starte med at lave det selv... så ser vi hvordan det udvikler sig

Anmeld

14. oktober 2009

Cris

Jeg kan ikke se, at det er så svært at lave grød. Jeg har kun givet købt når vi var ude at rejse eller når der pludseligt ikke var andet   Men vi har altid haft quinoa, fuldkorns rismel, havre, spelt, øllebrød osv osv og vi har altid lavet nogle gode portioner, så der var nok til 2 eller 3 gange. Jeg har blandet grøden med gulerodsmos eller en eller anden grønsag (jeg har lavet forskellige mos på en gang og smidt dem i fryseren i isterning bakker). Det var ikke særligt svært og det har hellere ikke taget såååå lang tid. Det er godt at man kan bruge den købte, hvis man pludseligt har brug for den, men jeg synes at det er syndt at give dem så noget sødt noget hele tiden.

Anmeld

14. oktober 2009

mor_sabina

Cris skriver:

Jeg kan ikke se, at det er så svært at lave grød. Jeg har kun givet købt når vi var ude at rejse eller når der pludseligt ikke var andet   Men vi har altid haft quinoa, fuldkorns rismel, havre, spelt, øllebrød osv osv og vi har altid lavet nogle gode portioner, så der var nok til 2 eller 3 gange. Jeg har blandet grøden med gulerodsmos eller en eller anden grønsag (jeg har lavet forskellige mos på en gang og smidt dem i fryseren i isterning bakker). Det var ikke særligt svært og det har hellere ikke taget såååå lang tid. Det er godt at man kan bruge den købte, hvis man pludseligt har brug for den, men jeg synes at det er syndt at give dem så noget sødt noget hele tiden.

God ide med grøntsagsmos som topping det tror jeg skal på menukortet herhjemme Her laver jeg også det hekle selv og uden så meget som skyggen af sukker Står helt stejlt på at lave det hele selv så lad os se m jeg overholder det

Anmeld

14. oktober 2009

millesofie

min erfagring er at hvis børn udenlukket får købe mad fra starten af så bliver de kræsne...

vi havde det problem at køkkent var under ombygning da min lillebror var lille og det eneste der virkede var mikro ovnen så han fik købe mad fra pakke eller glas hele det første år af sit liv (5mån-12mån) han spiser idag kun bestemte ting og slet ingen frugt og grønt, vi andre her hjemme er af den alt ædende rarce og der bliver derfor serveret alt og tilbud alt ved hver måltid men siden han var spæd har han kun spist hvad han synes så fint ud og hvad lugtede på en bestemt måde

nu er det ikke sådan at han lever af toastbrød, pålægchokolad osv.. han spiser rygbrød leverpostej kød pølse havregrød osv.. men han har helt sikkert taget skade...

jeg vil i hverfald gøre det selv næste gang

håber det i hver fald er et godt råd til andre

Anmeld

14. oktober 2009

Louise mortil4

je laver selv grød til Nanna, det er super nemt, i hvertfald lige så emt som med købegrød også ved jeg hva der er i. Jeg er multi allergiker og vi har begge (både mor og far) problemer med at tåle mælk, så det er ekstremt vigtigt for mig at jeg ved hva der er i de smås mad. Vi venter også med at give ko mælk til efter de er blevet 1 år i håb om at det kan hjælpe dem til at kunne tåle det bedre og så starter vi op med rigtig ko mælk lige fra tanke af da det er nemmere at tåle end det der kommer fra kartonger af. Vi har ikke rigtig prøvet at gi Nanna grøtsags mos ednu, men det er da e super ide at putte det i grøde så det giver lidt forandring. Jeg laver hvert måltid fra bunden af, ikke til flere gange på en gang, det har jeg det bedst med og nu hvor der er lidt system i hendes spise tider så er det jo nemt at gå i gang lidt før det er spise tid.

Med de 3 første købte vi grøden, men jeg ville da idag ønske at jeg havde lavet grøden selv når det u er så nemt. Jeg har altid troet det var voldsomt besværligt selv at lave grøden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.