hjemme lavet eller købe grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2009

mariamiss6

bgohvedegrød og majsgrød kan man lave en større portion af, mens baby sover, så har du til 2-3 måltider, for det kan sagtens holde sig i køleskabet.

Man laver det bare lidt for tykt, og så kan man lige lune det i microovnen, som hvis det var en flaske. Og evt. tilsætte en klat frugtmos, som man også kan lave på forhånd og fryse ned i portioner. Hvis det blev ved at være lidt for tykt, så tilsatte jeg bare lidt MME, så fik han også lidt ekstra mælk ind den vej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Mca<3

suanne85 skriver:

Emil fik hellere aldrig vælling, syntes mange børn bliver store når de får det, måske det er tilfældig med dem jeg har set og kendt, men tror nemt vælling bliver en nem løsning for mange (af hvad jeg har set) at give dem det hvis de er sulten.

En tidligere veninde brugte det meget, hver gang hendes søn sagde en lyd så fik han en flaske i munden.

Emil fik godt nok mme da han ikke vil ammes efter 3 mdr men han fik aldrig den store mængde der står de skal have og det vi kæbte af grød var fuldkornsgrød osv. Var ikke alle der der frugt grød osv.

Men ja er meget billigere at lave selv, var også mange gange jeg tænkte nu  skal du lave selv men blev aldrig til noget.

Det sjove er jo at det er ligeså nemt  Jeg er så nød til at købe mme ind til det formål da jeg ikke laver det på ko mælk men det er stadig billigere .  Kan godt huske det var godt med vælling til de store lige inden sengetid men de må kun få 400 ml vælling i døgnet .

Anmeld

14. oktober 2009

Tdittmann

Til mine 2 store piger på hhv 4 og 6 år har jeg altid lavet det selv, det har jeg gjort fordi at vi har allergi og vil derfor gerne vide 100% hvad den mad de får indeholder og så synes jeg at færdigprodukterne lugter syntetiske.

Vi bor på landet med frugttræer og køkkenhave så mens jeg har ventet mig har jeg kogt frugtmos og lagt i fryseren og når grøden så er lavet tager man bare og brækker et hjørne af mosen og lader det tø i grøden og når den er tøet så er grøden spiseklar!

Anmeld

14. oktober 2009

Vingummien

Tanja.. skriver:

Det sjove er jo at det er ligeså nemt  Jeg er så nød til at købe mme ind til det formål da jeg ikke laver det på ko mælk men det er stadig billigere .  Kan godt huske det var godt med vælling til de store lige inden sengetid men de må kun få 400 ml vælling i døgnet .

Ja, er bare nogen når de får det hjem og ser hvor nemt det lige er at putte en flaske i munden på dem så får de ikke kun de der 400ml om dagen. Gjorde min venindes søn i hvert fald ikke

Anmeld

14. oktober 2009

Mca<3

suanne85 skriver:

Ja, er bare nogen når de får det hjem og ser hvor nemt det lige er at putte en flaske i munden på dem så får de ikke kun de der 400ml om dagen. Gjorde min venindes søn i hvert fald ikke

Hmm  Ja så er man sgu for doven altsåå ,,,

Anmeld

14. oktober 2009

Vingummien

Tanja.. skriver:

Hmm  Ja så er man sgu for doven altsåå ,,,

Han var også bare en bolle

Anmeld

14. oktober 2009

Misjelle

Jeg har altid lavet det fra bunden, det føltes ligesom bare rigtigst. Synes heller ikke det er besværligt overhovedet. Det grød man laver i starten er jo bare vand og mel der blandes sammen i en gryde og koges op, kan ikke se det er mere besværligt end pulvergrød. Når jeg laver mos laver jeg det på vand, så kan jeg lave store portioner og fryse ned, det er da skønt bare lige at skulle varme det .

Anmeld

14. oktober 2009

Mca<3

Misjelle skriver:

Jeg har altid lavet det fra bunden, det føltes ligesom bare rigtigst. Synes heller ikke det er besværligt overhovedet. Det grød man laver i starten er jo bare vand og mel der blandes sammen i en gryde og koges op, kan ikke se det er mere besværligt end pulvergrød. Når jeg laver mos laver jeg det på vand, så kan jeg lave store portioner og fryse ned, det er da skønt bare lige at skulle varme det .

Når jeg laver mos tilsætter jeg hverken vand el mælk ,, Blender bare med fedt stof ..  Bliver det ikke meget vandet ???

Anmeld

14. oktober 2009

Misjelle

Tanja.. skriver:

Når jeg laver mos tilsætter jeg hverken vand el mælk ,, Blender bare med fedt stof ..  Bliver det ikke meget vandet ???

Nej det synes jeg ikke. Hvis jeg fx. laver linsemos , så lader jeg ikke meget, men en lille smule af kogevandet blive i inden jeg blender det. Synes godt det kan blive lidt tungt uden vand. Men det er nok også bare hvilken konsistens man er vant til. Jeg kommer først fedtstof i når jeg har tøet en portion op.

Anmeld

14. oktober 2009

Mca<3

Misjelle skriver:

Nej det synes jeg ikke. Hvis jeg fx. laver linsemos , så lader jeg ikke meget, men en lille smule af kogevandet blive i inden jeg blender det. Synes godt det kan blive lidt tungt uden vand. Men det er nok også bare hvilken konsistens man er vant til. Jeg kommer først fedtstof i når jeg har tøet en portion op.

Nårh , jeg fryser slet ikke ,, hmm spørger dumt  Hva er linse mos ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.