hjemme lavet eller købe grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan gør du?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.414 visninger
32 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

SaNiNa

Ja jeg står jo og laver det fra bunden af til Nicklas med hvad gør i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Vingummien

Da Emil fik det købte jeg det i butikkerne, og han lever stadig

Jeg kunne slet ikke overskue at skulle stå og lave det selv og undgik mange af dem med sød smag. Og det fungerede fint for os og Emil guflede løs i det

Anmeld

14. oktober 2009

christina2412

ja jeg har ikke født endnu, er sat til d 12/11, men når den tid kommer og han skal have grød mos osv, bliver det lavet fra bunden, jeg vil ikke have det man køber til ham.

christina 35+6

Anmeld

14. oktober 2009

Mca<3

Da jeg så programmet om baby mad i praksis smed jeg alt købe baby mad ud . Har lavet alt fra bunden siden og modsat mine store unger som fik købe mad så er Alexander rigtig god til at spise tyk og grov mad  Han er heller ikke ligeså fed som de var

Anmeld

14. oktober 2009

hc=k

Da Kristopher startede på grød og mos var han kun 2½ måned og dengang købte jeg det færdigt, men nu er han 6 måneder og jeg har fundet ud af at det er meget billigere og faktisk også lige så nemt at lave det selv.

Anmeld

14. oktober 2009

Vingummien

Tanja.. skriver:

Da jeg så programmet om baby mad i praksis smed jeg alt købe baby mad ud . Har lavet alt fra bunden siden og modsat mine store unger som fik købe mad så er Alexander rigtig god til at spise tyk og grov mad  Han er heller ikke ligeså fed som de var

forstår ikke hvorfro folk forbinder det med at de bliver tykke osv. Emil har fået det og han er bare alm af størrelse. Men ja er sundere med hjemmelavet. eg er bare glad for at der findes  det man kan købe for jeg har svært ved at overskue mange ting så at skulle stå med en grædende unge der var sulten og så skulle til at koge en masse det kunne jeg slet ikke rumme i mit hoved. Men da han blev 7mdr tror jeg det var der begyndte vi så at give ham mere alm mad som vi selv lavede.

Men syntes det er sejt dem der har overskud til at stå med det hele

Anmeld

14. oktober 2009

SaNiNa

suanne85 skriver:

forstår ikke hvorfro folk forbinder det med at de bliver tykke osv. Emil har fået det og han er bare alm af størrelse. Men ja er sundere med hjemmelavet. eg er bare glad for at der findes  det man kan købe for jeg har svært ved at overskue mange ting så at skulle stå med en grædende unge der var sulten og så skulle til at koge en masse det kunne jeg slet ikke rumme i mit hoved. Men da han blev 7mdr tror jeg det var der begyndte vi så at give ham mere alm mad som vi selv lavede.

jeg begýnder at lave grød ca 15 min før jeg ved han er sulten, så han ikke når at blive helt vild sulten.jeg syntes så heller ikke det tager lang tid at lave grøden selv. og så er det billiger.

men syntes da osse det er godt der er et alternativ til dem som ikke kan oversku at lave grøden selv.

Anmeld

14. oktober 2009

Mca<3

suanne85 skriver:

Jamen besværet er fuldstændigt det samme . En portion havregrød , ris grød el majs grød kan du da også smide i micro ovnen ..  Jamen jeg kan jo kun tale for hvordan det har været med mine unger ,,, De 2 store levede af købe grød da de var små men fik også mme og vælling , det får Alexander ikke . Den dag i dag er de jo ikke fede .

Anmeld

14. oktober 2009

Vingummien

Tanja.. skriver:

Jamen besværet er fuldstændigt det samme . En portion havregrød , ris grød el majs grød kan du da også smide i micro ovnen ..  Jamen jeg kan jo kun tale for hvordan det har været med mine unger ,,, De 2 store levede af købe grød da de var små men fik også mme og vælling , det får Alexander ikke . Den dag i dag er de jo ikke fede .

Emil fik hellere aldrig vælling, syntes mange børn bliver store når de får det, måske det er tilfældig med dem jeg har set og kendt, men tror nemt vælling bliver en nem løsning for mange (af hvad jeg har set) at give dem det hvis de er sulten.

En tidligere veninde brugte det meget, hver gang hendes søn sagde en lyd så fik han en flaske i munden.

Emil fik godt nok mme da han ikke vil ammes efter 3 mdr men han fik aldrig den store mængde der står de skal have og det vi kæbte af grød var fuldkornsgrød osv. Var ikke alle der der frugt grød osv.

Men ja er meget billigere at lave selv, var også mange gange jeg tænkte nu  skal du lave selv men blev aldrig til noget.

Anmeld

14. oktober 2009

malou

Da jeg ventede Victor var jeg også helt sikker på at alt det købe l o r t skulle han ihvertfald ikke ha!!!! Men så sagde min SP: Hvof? de er jo beriget med alle de vitaminer osv han har brug for og de er der ikke altid i grød osv man selv laver. hmm.. så her i huset fik han som 4 md den milde gode begynder havregrød. senere fik han risgrød også købe  men jeg har selv lavet øllebrød og den rigtige havregrød til ham. Desuden har jeg lavet frugtmos uden sukker og blandet i grøden så den blev rigtig mums og lækker. Victor har heller aldrig været fed.. men har da deller alle de rigtige steder

knus malou som dog holder sig LANGT væk fra mad på glas.. føj!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.