Forlænges ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2018

Julletullemor

Mor og meget mere skriver:

Det er der to alternativer til: 1: Forligsmanden opgiver, før de 14 dage er gået, og konflikten indtræder fem dage herefter. 2: Parterne når til enighed, og konflikten bliver ikke en realitet. 

Er det ikke også muligt for hende at forlænge med yderligere 14 dage, eller har jeg helt misforstået noget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Julletullemor skriver:

Er det ikke også muligt for hende at forlænge med yderligere 14 dage, eller har jeg helt misforstået noget? 

Nej, du har helt ret. Det er et tredje alternativ. 

Anmeld Citér

29. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er der to alternativer til: 1: Forligsmanden opgiver, før de 14 dage er gået, og konflikten indtræder fem dage herefter. 2: Parterne når til enighed, og konflikten bliver ikke en realitet. 

Ja det er korrekt! Men faktisk ka strejken stadig komme før, hvis forhandlingerne bryder sammen. Eller den ka udskydes endnu 14 dage.

Det helt stor punkt, er reallønnen, som vi alle er gået til forhandling på. Opnåes der ik enighed om det, så kommer strejken. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. marts 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Der står nu på BT at det er udsat 14 dage, og at strejke starter d 22/4, og lockout d 26/4. Vh Stine 

De skal nok finde en løsning nu, positivt 

Anmeld Citér

29. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
StineW79 skriver:

Ja det er korrekt! Men faktisk ka strejken stadig komme før, hvis forhandlingerne bryder sammen. Eller den ka udskydes endnu 14 dage.

Det helt stor punkt, er reallønnen, som vi alle er gået til forhandling på. Opnåes der ik enighed om det, så kommer strejken. Vh Stine 

Det er jo også det, jeg nævner som alternativ 1. 

Lønnen tror jeg nu, der bliver enighed om inden længe. Det helt store punkt bliver snarere lærernes arbejdstid, som stadig er en kæmpeknast i forhandlingerne. Arbejdsgiversiden forsøger helt afgjort at bryde musketereden ved at give en “luns” i form af løn, og så bliver det interessant at se, om alle stadig står sammen og er parate til konflikt, selv om de har fået egne krav opfyldt. 

Anmeld Citér

29. marts 2018

nielsen80

Det er jo også det, jeg nævner som alternativ 1. 

Lønnen tror jeg nu, der bliver enighed om inden længe. Det helt store punkt bliver snarere lærernes arbejdstid, som stadig er en kæmpeknast i forhandlingerne. Arbejdsgiversiden forsøger helt afgjort at bryde musketereden ved at give en “luns” i form af løn, og så bliver det interessant at se, om alle stadig står sammen og er parate til konflikt, selv om de har fået egne krav opfyldt. 

Det er et virkelig spændende spørgsmål! Det også akademikernes frokostpause, som jeg heller ikke tror, der er solidaritet at gå i konflikt for. Sådan som jeg forstår det.

Personligt synes jeg det er ærgerligt, hvis man bliver ‘købt’ af lønspørgsmålet. De to andre knaster er langt mere principielle, og burde være dem, der er fokus på. De handler om, hvad man som arbejdsgiver kan påtvinge arbejdstager udenom forhandlinger, det er mere vigtigt end 2 procent lønstigning over 4 år i min optik. Som privatansat, hvor jeg selv forhandler kontrakt og løn, ville mit fokus altid være på arbejdsforhold og sikre arbejdstager ikke kan løbe fra aftaler uden en genforhandling!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.