Forlænges ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad tror i hun vil forlænge fra

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.807 visninger
25 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2018

Anonym trådstarter

Tror i at forligsmanden forlænger strejken fra den 4 april eller lockouten fra den 10 april? Hvis vi skulle nå dertil 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2018

Anonym

Det er der ingen der ved. Alt hvad hun foretager sig derinde er så at sige hemmeligt indtil hun melder ud, hvilket hun nok gør nogle få dage inden (jeg ved ikke hvornår fristen er) 

det er slet ikke sikkert der kommer en konflikt jo 

alle faggrupperne forbereder sig bare nu i tilfælde af at konflikten kommer. 

Anmeld Citér

26. marts 2018

AlwaysAno

Jeg forstår ikke spørgsmålet. Hvad mener du med at forlænge lockouten?☺️

Anmeld Citér

26. marts 2018

Lje

Anonym skriver:

Tror i at forligsmanden forlænger strejken fra den 4 april eller lockouten fra den 10 april? Hvis vi skulle nå dertil 

Jeg tror, du har misforstået konceptet. 

Hvis der bliver konflikt den 4.4 indtræffer lockouten den 10.4. Hvis konflikten udskydes til den 18.4, så indtræder lockoutvarslet også først derefter. Strejkevarsel og lockoutvarsel følges jo ad.

Vh.

Anmeld Citér

26. marts 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis forligskvinden udskyder konflikten, kan hun kun gøre det fra 4. april, da det er den dag konflikten starter. Hvis ikke den er udskudt fra 4. april, kan hun ikke længere udskyde den, da hun kun kan udskyde hele konflikten men ikke kun enten strejken eller lockouten.

Så længe de forhandler, kan vi kun gætte, når alt er så hemmeligt, men jeg tænker, at det jo ikke kan være helt håbløst, når hun ikke har givet op endnu. Det ville dog være rart for de fleste med en afklaring. Vi har styr på, hvad der skal ske med pasning, hvis der kommer lockout, så for os gør det ikke så meget, men tænker, der er mange, der er presset, da rigtig mange formentlig bruger deres sidste feriedage her til påske.

Anmeld Citér

26. marts 2018

Ellie79

Anonym skriver:

tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål. Som jeg har forstået det - kan forligskvinden udskyde det 2x14 dage. Men udskydes det ikke begynder strejker d. 4.4 og vi rammer storkonflikt d. 10.4. det to ting går hånd i hånd. Alt kan jo afblæses af de når de til enighed. 

Anmeld Citér

26. marts 2018

hvj

Ingen af delene, og jeg tror slet ikke på at politikkerne tør lade den indtræffe, det er trods alt min. 800.000 vælgere der bliver ramt, vælgere der skal op og stemme inden for et års tid. 

Anmeld Citér

26. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Strejken er varslet til d 4/4, og lockout starter så den 10/4. 

Forliskvinden ka udsætte strejke 2x14 dage. Sker det, kommer lockouten så også forskudt derefter. 

Om der kommer strejke, er stadig usikkert, da de jo stadig ligger i forhandlinger. Jeg tror dog at den kommer!

Jeg håber på at få mere info i morgen, hvor jeg ska til fællesmøde i fagforeningen, så det er spændene, om de ved noget nyt. Vh Stine 

Anmeld Citér

26. marts 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Der har lige været et indslag om det i nyhederne hvor mægleren fra FOA tror jeg det var var positiv omkring at de kom frem til en løsning 

Anmeld Citér

27. marts 2018

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Der har lige været et indslag om det i nyhederne hvor mægleren fra FOA tror jeg det var var positiv omkring at de kom frem til en løsning 

Det så jeg også. 

Lad os håbe det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.