Forlænges ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2018

Lje

Der har lige været et indslag om det i nyhederne hvor mægleren fra FOA tror jeg det var var positiv omkring at de kom frem til en løsning 

Det er "kun" på det kommunale område. Og fagbevægelsen har givet hånd på, at der skal landes aftaler for alle, før man afblæser strejkevarslet. 

Men det lægger unægteligt fuld pres på Sophie Løhde og Danske Regioner. Når 1/3 af forhandlingerne kan lykkes, så bør de sidste 2/3 også kunne komme i mål. 

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2018

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Det er "kun" på det kommunale område. Og fagbevægelsen har givet hånd på, at der skal landes aftaler for alle, før man afblæser strejkevarslet. 

Men det lægger unægteligt fuld pres på Sophie Løhde og Danske Regioner. Når 1/3 af forhandlingerne kan lykkes, så bør de sidste 2/3 også kunne komme i mål. 

Vh.

Nemmerlig, også derfor jeg tænker at det ser positivt ud nu, med henblik på en løsning 

Anmeld Citér

27. marts 2018

anjo01

Lje skriver:

Jeg tror, du har misforstået konceptet. 

Hvis der bliver konflikt den 4.4 indtræffer lockouten den 10.4. Hvis konflikten udskydes til den 18.4, så indtræder lockoutvarslet også først derefter. Strejkevarsel og lockoutvarsel følges jo ad.

Vh.

Hvis det blir udskudt, starter strejken så den 18/4 og lockouten den 24/4, eller hvordan vil det foregå?

Anmeld Citér

27. marts 2018

Lje

anjo01 skriver:

Hvis det blir udskudt, starter strejken så den 18/4 og lockouten den 24/4, eller hvordan vil det foregå?

Overenskomsten udløber den 4.4, så det er helt korrekt, at +14 dage betyder, den starter den 18.4 og lockoutvarslet følger 6 dage senere, som det også gør uden udsættelse. 

Og så er der jo mulighed for 14 dages udsættelse igen. 

Vh. 

Anmeld Citér

27. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg tænker at den bliver udsat.

det lyder til at forhandlingerne er igang

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym

Står på BT nu at konflikten er udskudt 14 dage

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Overenskomsten udløber den 4.4, så det er helt korrekt, at +14 dage betyder, den starter den 18.4 og lockoutvarslet følger 6 dage senere, som det også gør uden udsættelse. 

Og så er der jo mulighed for 14 dages udsættelse igen. 

Vh. 

Den er udskudt 14 dage og først på 5 dagen efter de 14 dage kan strejken gå igang, så den 22 

Anmeld Citér

28. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der står nu på BT at det er udsat 14 dage, og at strejke starter d 22/4, og lockout d 26/4. Vh Stine 

Anmeld Citér

28. marts 2018

Lje

Anonym skriver:

Den er udskudt 14 dage og først på 5 dagen efter de 14 dage kan strejken gå igang, så den 22 

Ja, der er det mest sandsynlige. Den kan, teoretisk, bryde ud før: 

"Strejken var varslet til 4. april, og lockout den 10. april. Med udsættelsen kan konflikten kan tidligst begynde på femtedagen efter udløbet af de 2 uger, det vil sige strejke den 22. april 2018 og lockout den 28. april 2018 - eller på femtedagen efter, at forligsmanden inden for de 2 uger måtte erklære, at forhandlingerne er afsluttet uden resultat.".

Så anyday det bryder sammen + 5 dage = strejke. Jeg var faktisk ikke klar over, at der var de 5 dage oven i de 14 fra start. 

Vh.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
StineW79 skriver:

Der står nu på BT at det er udsat 14 dage, og at strejke starter d 22/4, og lockout d 26/4. Vh Stine 

Det er der to alternativer til: 1: Forligsmanden opgiver, før de 14 dage er gået, og konflikten indtræder fem dage herefter. 2: Parterne når til enighed, og konflikten bliver ikke en realitet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.