Meget fortvivlet hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

MA- missed abortion, en graviditet der er gået til grunde men som kroppen ikke udstøder selv....  Nej du skal ikke føde fosteret.. Du kommer i fuld narkose og de skraber det ud af din livmoder. Det er ambulant behandling og du er klar igen efter 1 times tid til at komme hjem. Som skrevet er smerterne ikke så slemme... 

hmm de sagde til mig jeg ikke sku i fuld narkose..  nå men i hvert fald siger jeg til dem på torsdag at det vil jeg... basta.  ska' ikke opleve det.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2018

Stivdie

Jeg har også været igennem en udskrabning. Du kommer i fuld narkose, og så skraber/suger de fosteret ud af livmoderen. Du får nok også lidt ekstra stærk smertestillende med hjem til dagen derpå. Jeg havde ikke brug for det. Der var ikke andet end lidt mens smerter. 

Men forbered dig på, at du muligvis har brug for nogle dage til at sørge over den baby, der aldrig blev. Jeg gav ikke mig selv tid nok, var tilbage på job to dage efter udskrabningen og lukkede ned for alle følelser. Jeg blev nogle uger senere sygemeldt med en stress reaktion, dels grundet for meget arbejde og dels det psykiske efter aborten.

Så giv dig tid til at være ked af det 

Anmeld Citér

20. marts 2018

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Jeg har også været igennem en udskrabning. Du kommer i fuld narkose, og så skraber/suger de fosteret ud af livmoderen. Du får nok også lidt ekstra stærk smertestillende med hjem til dagen derpå. Jeg havde ikke brug for det. Der var ikke andet end lidt mens smerter. 

Men forbered dig på, at du muligvis har brug for nogle dage til at sørge over den baby, der aldrig blev. Jeg gav ikke mig selv tid nok, var tilbage på job to dage efter udskrabningen og lukkede ned for alle følelser. Jeg blev nogle uger senere sygemeldt med en stress reaktion, dels grundet for meget arbejde og dels det psykiske efter aborten.

Så giv dig tid til at være ked af det 

ok. så er jeg godt nok spændt på hvad det bliver til.. men min chef er heldigvis forstående og har også påskeferie i næste uge så må se hvor stærke smerter jeg har og jo selvfølgelig giver jeg/os tid til det. 

tak igen alle sammen. 

Anmeld Citér

20. marts 2018

Camillos

Anonym skriver:

hmm de sagde til mig jeg ikke sku i fuld narkose..  nå men i hvert fald siger jeg til dem på torsdag at det vil jeg... basta.  ska' ikke opleve det.. 

Det kan også være de vælger at give dig tabletter der gør at du udstøder fosteret selv?. Altså så skal du "føde det "...men er du i uge 6 vil det være som en kraftig menstruation .. 

Anmeld Citér

20. marts 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Jeg kunne også vælge at se de næste 14 dage an og vente på det selv kom ud. men det synes jeg da også må være hårdt da de ca sagde at smerter kommer uanset.. hvordan har du kunne klare Det? hvis jeg må spørge? 

Jeg kan godt forstå, du har valgt ikke at vente. I mit tilfælde var det allerede godt igang. Det var rigtigt hårdt. Især fordi jeg aborterede på arbejdet, men jeg valgte at fokuserer på mit arbejde. Min reaktion kom dog lidt efter. 

Husk at give dig lov til at være ked af det. 

Anmeld Citér

21. marts 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Det kan også være de vælger at give dig tabletter der gør at du udstøder fosteret selv?. Altså så skal du "føde det "...men er du i uge 6 vil det være som en kraftig menstruation .. 

altså i går da jeg var der nede fik jeg en tablet som skulle sætte noget i gang . havde i nat rigtig kraftige mens lign smerter og var svimmel . lå med varme pude.. 

fik bare slet ikke rigtig spurgt til hvordan det sku foregå i morgen. da jeg gik i chok nærmest.  ��

ska' bare ha den dag overstået . 

Det væreste er at min datter bli'r 8 på søndag og min forældre og storebror og kæreste kommer. synes det er svært for vil selvfølgelig gerne trods det her give hende en go fødselsdag.  men tror bare jeg tar én ting ad gangen. og så når jeg har fortalt mine forældre det spørge min mor om hjælp ang. fødselsdagen... 

Anmeld Citér

21. marts 2018

Camillos

Anonym skriver:

altså i går da jeg var der nede fik jeg en tablet som skulle sætte noget i gang . havde i nat rigtig kraftige mens lign smerter og var svimmel . lå med varme pude.. 

fik bare slet ikke rigtig spurgt til hvordan det sku foregå i morgen. da jeg gik i chok nærmest.  ��

ska' bare ha den dag overstået . 

Det væreste er at min datter bli'r 8 på søndag og min forældre og storebror og kæreste kommer. synes det er svært for vil selvfølgelig gerne trods det her give hende en go fødselsdag.  men tror bare jeg tar én ting ad gangen. og så når jeg har fortalt mine forældre det spørge min mor om hjælp ang. fødselsdagen... 

God ide at spørge om hjælp. Du får nok en tbl mere tænker jeg.. Og evt en scanning... Øv det lige lander på din datters fødselsdag... 

Anmeld Citér

21. marts 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

God ide at spørge om hjælp. Du får nok en tbl mere tænker jeg.. Og evt en scanning... Øv det lige lander på din datters fødselsdag... 

men som sagt én dag ad gangen. tror også det blir godt for mig at fokusere på noget andet der bestemt er mere rart. vil gi hende den bedste dag...

min datter tog det ellers pænt taget i betragtning.  men kan også være det først går op for hende når hun ingen grund mere har til at kysse min mave og sige hej jeg er din storesøster.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.