Køre bil 36+2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2018

L-mor

Anonym skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvorfor drt er så svært for mig med lige ham...

Men Hvordan kan man selv prøve at gøre så han vil respektere mig når han ikke gør det af sig selv?

Har du generelt problemer med at andre ikke respekterer dig? Hvordan har det været i tidligere parforhold? 

Hvis det er en generel udfordring for dig, ville jeg nok opsøge en terapeut, og arbejde med det. Hvis det er et problem, du kun oplever i dette forhold, synes jeg, at du er nødt til at se på dynamikken mellem jer. Hvad gør forholdet ved dig? Hvor ofte føler du dig tryg? Hvor ofte føler du dig værdsat? 

Hvis han ikke kan tage hensyn og udvise omsorg, når du er højgravid, hvordan tror du så det bliver fremadrettet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2018

Mom of Two

Anonym skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvorfor drt er så svært for mig med lige ham...

Men Hvordan kan man selv prøve at gøre så han vil respektere mig når han ikke gør det af sig selv?

Du gør det helt klart for ham at han ikke bestemmer over dig. Dermed begynder du ag respektere dig selv, og det er det der skal til for at andre kan respektere dig. Du skal sige fra og lære at sige nej og holde ved det. - Og så skal du fortælle ham når han er en idiot.

Og hvis du ikke kan trænge igennem til ham, så overvej om du overhovedet er i et sundt forhold. For hvis han bare kan manipulere dig og styre dig som han ønsker, så er det ikke et ligeværdigt forhold, og det er ingen tjent med.

Anmeld Citér

17. marts 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Du kan sagtens køre bil - men hvorfor får du dog barn med en idiot?

Åh hvor er det befriende med dine ligefremme indlæg! Jeg rystes gang på gang over hvor let nogle tager på det at vælge en far til sine børn. Jeg fatter ikke hvad man dog vil med en "mand", der behandler en på en måde! 

Anmeld Citér

18. marts 2018

Stivdie

Hov hov du! Du er sygemeldt, sengeliggende og i risiko for at føde for tidligt! Hvad gør du, hvis vandet går under festen og manden er stanghamrende? Hvordan vil du komme hjem/på hospitalet/etc? Står barnet så højt, at du skal være liggende og afhentes med ambulance, hvis vandet går? Hvis ja, hvordan skal din kæreste så komme til hospitalet? Vil du overhovedet have din kæreste med til din (ultimativt intime og sårbare) fødsel, hvis han er fuld og ubehagelig? Og vil han overhovedet tage med og støtte dig, hvis han er fuld, eller vil han hellere feste med vennerne, for han har jo arbejdet hele ugen, og du har jo bare været hjemme, så det må du klare selv? 

Der er en grund til, at du er sygemeldt, og det er ikke fordi du skal hver en danse på bordene eller lege taxichauffør i flere timer hver dag. Du skal tilbage på sofaen og holde dig pænt i ro! Hvis din kæreste er i tvivl, kan han jo ringe til din læge og diskutere rigtigheden af dennes vurdering! 

I øvrigt, når han kommenterer, at det er ham, der er træt, fordi han har været på arbejde, så svarer du blot at, nej det er dig, der er træt for du har brugt hele dagen på at gro jeres baby (og han har bare repareret biler/siddet ved sin computer/malet huse/solgt køkkener/eller hvad han nu laver). Du har også et arbejde, men er sygemeldt fordi din læge har vurderet, at det er LANGT HÅRDERE at gro en baby, og at det ikke er muligt for dig at gøre begge dele. Og før han selv har prøvet at være gravid med komplikationer, har han ikke ret til at udtale sig om, hvor hårdt eller ikke hårdt det er! 

Øv dig også på et lignende svar til efter fødslen, hvor du er hjemme med et krævende barn hele dagen uden nogen form for tid til sig selv eller huslige opgaver... Allier dig også med din sundhedsplejerske til dén tid, og vær ærlig on, hvordan du har det, så du kan få opbakning og hjælp af hende, hvis det bliver for meget at stå alene med barn og husholdning, fordi kæresten har nok i sit arbejde...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.