Køre bil 36+2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2018

Anonym trådstarter

Tobis skriver:

Hvorfor skulle du ikke kunne køre bil??? Jeg har i alle graviditeter kørt indtil fødsel. Altså vi snakker om at træde pedaler ned og skifte gear...

Har mange voldsomme mave smerter, som jeg har haft siden starten af graviditeten. Er i risiko for for tidlig fødsel med en begynde forkortet livmoderhals. Og så har jeg arvelig dårlig ryg, og da jeg blev sygemeldt i graviditeten og størstedelen af tiden sengeliggende, så har jeg ikkr kunne træne min ryg og det har nu resulteret i mange flere rygsmerter end jeg plejer at have. Men må nok bare bide i mig og så køre når jeg tænker over det..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Selvf. Kan du det. Men måske skulle du snakke med din kæreste om, at han nok ikke burde drikke til det arrangement?

Har jeg prøvet. Han vil gerne drikke lidt. Lift bliver altid til meget

Anmeld Citér

16. marts 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Selvfølgelig kan du det. Med mindre du fysisk et så stor at du ikke kan nå pedalerne uden st blive mast. Derudover, er der ingen forhindringer.

min kæreste kan også blive træls når han er fuld - han siger dog altid undskyld og er ikke klar over når det sker. Han synes bare han er skide sjov når han er fuld nå men, når man nu ved det, og tænker det er mere belastende end hyggeligt at være ædru imens, så havde jeg sagt nej tak, den tager du bare selv. Og det havde han da både accepteret og forstået. 

Men helt ærligt. "Han siger jeg ikke kan melde fra nu" æææh hvad? Vil han så tvinge dig ud i bilen eller hvad? Det er da ikke sværere end at du lige sætter foden lidt ned og siger "tak, men nej tak.  Jeg magter ikke at sidde tung og ædru og hører på fuldemands snak. Hej Hej, ha en god aften skat " 

Det har du ret i.. ville ønske han også bare var sådan nå4 han blev fuld.. at han synes han selv var enormt sjov eller andet. Men han bliver så sur og nedladende. Han bliver sådan han er verdens bedste agtig.. Han bliver bare utrolig ubehagelig og lige glad med mig mht alt... Men det forstår han ikke.. 

Anmeld Citér

16. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

I princippet ka man køre igennem hele graviditeten, men med din risiko for fortidelig fødslen, ka du sagtens sige nej med god samvitighed.

Og self lader du da være med at tage med! Vh Stine 

Anmeld Citér

16. marts 2018

Carina:-)

Ja du kan og må køre.

Men det handler vist ikke om det ,men mere om at du ikke har lyst til at være i samme rum når han er fuld.-

Og det forstår jeg godt med det du beskriver-

Jeg gad heller ikke ,men jeg gad generelt ikke være sammen med en der ikke selv kan se at han ikke burde drikke når han bliver som du beskriver. 

Anmeld Citér

16. marts 2018

Mom of Two

Anonym skriver:

Sagde for ca 2 dage siden Ja til at tage med. Og så sagde jeg før da han kom hjem at Jeg ikkr ville tage med hvis jeg skulle køre. Men han sagde nu havde jeg sagt jeg ville deltage og nu kunne jeg ikke Melde fra... 

Er du umyndiggjort siden han skal bestemme det? Er du ikke en voksen kvinde (der i øvrigt snart skal være mor)? Sæt dog hælen i og meddel at du har ombestemt dig og du vil faktisk slet ikke med. Og slet ikke når han kun ser dig som en taxachauffør.

Kan han ikke respektere dig, så må du til at sørge for at han gør det. Og både at tvinge dig til at køre bilen og til at tage med, mod din vilje, det er fuldstændigt respektløst. Især når du er sygemeldt pg i risiko for at føde hans barn for tidligt.

Anmeld Citér

16. marts 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Med begyndende forkortet livmoderhals og rygsmerter ville jeg melde ud at jeg ikke kunne alligevel. Trods det du allerede har skrevet han har sagt. 

Jeg var blevet hjemme og havde trukket højgravid-kortet. Benene op, te i hånden og Netflix på fjernsynet. 

Omtrent ca 14 dage før termin hentede jeg min mand fra herreaften en time væk. Men jeg havde ikke deltaget og derfor havde energi til at køre hjem derop og hjem igen sent med en fuld mand i bilen.

Jeg døjede selv rigtig mange plukkeveer og bækkenløsning, og havde også meldt fra hvis det havde været et arrengement for os begge - en hel aften. 

Anmeld Citér

16. marts 2018

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Med begyndende forkortet livmoderhals og rygsmerter ville jeg melde ud at jeg ikke kunne alligevel. Trods det du allerede har skrevet han har sagt. 

Jeg var blevet hjemme og havde trukket højgravid-kortet. Benene op, te i hånden og Netflix på fjernsynet. 

Omtrent ca 14 dage før termin hentede jeg min mand fra herreaften en time væk. Men jeg havde ikke deltaget og derfor havde energi til at køre hjem derop og hjem igen sent med en fuld mand i bilen.

Jeg døjede selv rigtig mange plukkeveer og bækkenløsning, og havde også meldt fra hvis det havde været et arrengement for os begge - en hel aften. 

Han er vidst sådan lidt lige glad med højgravid kortet hvis du forstår hvad jeg mener. 

Nogle gange hvis jeg skal rejse mig og jeg puster og siger noget som fx. Det er hårdt at komme op eller hvis jeg siger "jeg er godt nok træt idag" så kigger han skævt og siger fx. "Du har været hjemme hele dagen jeg har været på arbejde. Hvis der er nogen der er træt er det mig" 

Eller hvis han spørg om jeg vil give ham massage fordi han har ondt i ryggeb hvilket jeg svare nej til (da han alligevel aldrig gør noget for mig) men hvis jeg så svare nej og at jeg selv har ondt i ryggen, så siger han fx også "hvem af os er det der går på arbejd hver dag" ... Så gravid eller ej så forstår han det heller ikke... 

Anmeld Citér

16. marts 2018

Anonym trådstarter

Mom of Two skriver:

Er du umyndiggjort siden han skal bestemme det? Er du ikke en voksen kvinde (der i øvrigt snart skal være mor)? Sæt dog hælen i og meddel at du har ombestemt dig og du vil faktisk slet ikke med. Og slet ikke når han kun ser dig som en taxachauffør.

Kan han ikke respektere dig, så må du til at sørge for at han gør det. Og både at tvinge dig til at køre bilen og til at tage med, mod din vilje, det er fuldstændigt respektløst. Især når du er sygemeldt pg i risiko for at føde hans barn for tidligt.

Jeg ved faktisk ikke hvorfor drt er så svært for mig med lige ham...

Men Hvordan kan man selv prøve at gøre så han vil respektere mig når han ikke gør det af sig selv?

Anmeld Citér

16. marts 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Han er vidst sådan lidt lige glad med højgravid kortet hvis du forstår hvad jeg mener. 

Nogle gange hvis jeg skal rejse mig og jeg puster og siger noget som fx. Det er hårdt at komme op eller hvis jeg siger "jeg er godt nok træt idag" så kigger han skævt og siger fx. "Du har været hjemme hele dagen jeg har været på arbejde. Hvis der er nogen der er træt er det mig" 

Eller hvis han spørg om jeg vil give ham massage fordi han har ondt i ryggeb hvilket jeg svare nej til (da han alligevel aldrig gør noget for mig) men hvis jeg så svare nej og at jeg selv har ondt i ryggen, så siger han fx også "hvem af os er det der går på arbejd hver dag" ... Så gravid eller ej så forstår han det heller ikke... 

Hold da op. Han har vist ikke meget forståelse generelt. 

Hmm. Især taget det i betragtning ville jeg nu starte med at stå fast. 

Han er godt nok ikke særlig empatisk. Jeg ved godt at en graviditet ikke er en sygdom, men jo det er godt nok hårdt til sidst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.