Anonym skriver:
Det er idé
så snart jeg går på barsel vilde jeg tænkte på andet arbejde jeg hader min arbejde nu med alt den sparring de laver - jeg løber fra jeg møder til jeg tager hjem - der er ingen glæde - nu snakker de om vores frokost pause skal vi selv betale for? Hvilken frokost pause? Har aldrig haft 30 minutter nogenside
er så træt når jeg kommer hjem
arbejder hver anden weekend og 1/2 alle hellig dage - går glip af en masse familie tam tam da de er næsten umuligt at få fri - nej du valgte forkerte dag det er 100
Umiddelbart lyder det mere til, at I har et trivselsproblem - blandt jer alle - som udmønter sig i et højt sygefravær. Sygefravær kan jo altså også være 'psykisk sygdom' og ikke kun fysisk sygdom. Stress og højt arbejdspres kombineret med få ressourcer tænker jeg, godt kan resultere i den her 'klatsygdom', som du oplever.
Har du mon talt med din arbejdsmiljørepræsentant og/eller din fagforening? Har du talt med din leder om den dårlige trivsel? Har du talt med dine kollegaer?
I stedet for 'kun' at gå rundt og være bange for en fyreseddel, så skal du altså handle aktivt på det og gøre noget ved det. Og det kan fx være at sige det højt til din leder eller som ovenstående. Hvis du er beklemt ved at tage snakken med din leder, så afsted til din arbejdsmiljørepræsentant eller din tillidsmand. Så få deres hjælp.
Vh.
Anmeld
Citér