Sygefravær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2018

Lje

Anonym skriver:

Det er idé så snart jeg går på barsel vilde jeg tænkte på andet arbejde jeg hader min arbejde nu med alt den sparring de laver - jeg løber fra jeg møder til jeg tager hjem - der er ingen glæde - nu snakker de om vores frokost pause skal vi selv betale for? Hvilken frokost pause? Har aldrig haft 30 minutter nogenside 

er så træt når jeg kommer hjem  arbejder hver anden weekend og 1/2 alle hellig dage - går glip af en masse familie tam tam da de er næsten umuligt at få fri - nej du valgte forkerte dag det er 100

Umiddelbart lyder det mere til, at I har et trivselsproblem - blandt jer alle - som udmønter sig i et højt sygefravær. Sygefravær kan jo altså også være 'psykisk sygdom' og ikke kun fysisk sygdom. Stress og højt arbejdspres kombineret med få ressourcer tænker jeg, godt kan resultere i den her 'klatsygdom', som du oplever.

Har du mon talt med din arbejdsmiljørepræsentant og/eller din fagforening? Har du talt med din leder om den dårlige trivsel? Har du talt med dine kollegaer? 

I stedet for 'kun' at gå rundt og være bange for en fyreseddel, så skal du altså handle aktivt på det og gøre noget ved det. Og det kan fx være at sige det højt til din leder eller som ovenstående. Hvis du er beklemt ved at tage snakken med din leder, så afsted til din arbejdsmiljørepræsentant eller din tillidsmand. Så få deres hjælp.

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Umiddelbart lyder det mere til, at I har et trivselsproblem - blandt jer alle - som udmønter sig i et højt sygefravær. Sygefravær kan jo altså også være 'psykisk sygdom' og ikke kun fysisk sygdom. Stress og højt arbejdspres kombineret med få ressourcer tænker jeg, godt kan resultere i den her 'klatsygdom', som du oplever.

Har du mon talt med din arbejdsmiljørepræsentant og/eller din fagforening? Har du talt med din leder om den dårlige trivsel? Har du talt med dine kollegaer? 

I stedet for 'kun' at gå rundt og være bange for en fyreseddel, så skal du altså handle aktivt på det og gøre noget ved det. Og det kan fx være at sige det højt til din leder eller som ovenstående. Hvis du er beklemt ved at tage snakken med din leder, så afsted til din arbejdsmiljørepræsentant eller din tillidsmand. Så få deres hjælp.

Vh.

Har sagt det til min fagforening og tillidmand.

der er ikke noget gøre ... siger de ... de kan intet lave jeg kan intet lave - har ikke sagt det direkte til lederen men min gode kollega har. 

Ledelsen ved godt nogle kollegaer går grænsende hjem engang imellem

Anmeld Citér

28. februar 2018

Lje

Anonym skriver:

Har sagt det til min fagforening og tillidmand.

der er ikke noget gøre ... siger de ... de kan intet lave jeg kan intet lave - har ikke sagt det direkte til lederen men min gode kollega har. 

Ledelsen ved godt nogle kollegaer går grænsende hjem engang imellem

Sikke dog en usund arbejdsplads. Ingen skal jo gå grædende hjem fra en arbejdsplads.

Jeg synes da bestemt, du selv skal formulere en mail til din leder og gå til din TR/Arbejdsmiljøreræsentant igen og forlange, at de hjælper dig videre. 

Vh. 

Anmeld Citér

28. februar 2018

lineog4

Anonym skriver:

Nysgerrig 

har du fyret nogle der har været syge for meget?

og vilde man ikke ha en snak med medarbejderne før? Ingen har snakket til mig ( men vores leder er ufattelig konflikt sky) 

bare så nervøse - men oprigtigt jeg kan ikke tage på arbejde - jeg er aldrig syge 2 dage i træk da normalt har det bedre på dag 2 selvom jeg har det skidt overlever jeg - og går bare i seng så snart jeg er hjemme 

Hader bare den usikkerhed så bange for der skal komme en fyring - jeg gade ikke nu at ha mig selv som medarbejder 

Du vil først bliv indkaldt til en omsorgssamtale, hvis man oplever din sygemeldinger er for hyppige - og ved ikke med SOSU men tænker det er lidt som hos andre offentlige ansatte, at der skal indkaldes til en tjenstlig samtale, hvor du får en advarsel før du bliver fyret.

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Du vil først bliv indkaldt til en omsorgssamtale, hvis man oplever din sygemeldinger er for hyppige - og ved ikke med SOSU men tænker det er lidt som hos andre offentlige ansatte, at der skal indkaldes til en tjenstlig samtale, hvor du får en advarsel før du bliver fyret.

Det håber jeg 

har INTET hørte - men igen utrolig konflik sky leder, fantastsik hun kan være leder .....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.