Sygefravær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.631 visninger
24 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar 2018

Anonym trådstarter

Er nogle af jer nogenside været syge meget og så fyret? 

vi snakker enkelt dage. 

jeg er i gennemsnit syg mindste 1 gang om måned  nogle gange 2

jeg forstår det ikke, men er der noget på arbejde så skal det ramme mig - derfor er jeg altid irriteret når nogle møder syge ind, fordi jeg får det unden tvivl

kan jeg blive fyret? arbejde som sosu  i et virkelig stresset arbejdsplads, hvor en dag aldrig er rolig - jeg er selvfølge på arbejde når jeg kan, men den ene gang jeg kom afsted hvor jeg var syge, lavede jeg en masse fejl, (småfejl) og havde zero overblik! hvor mennesker var i fare . det gøre jeg aldrig igen!!!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2018

Tobis

Profilbillede for Tobis

Ja, du kan godt blive fyret grundet for meget sygefravær. Det lyder også helt vildt, at være syg 1-2 gange om måneden. Får du de vitaminer osv du skal have? Lever du sundt? Måske det ville være en god ide, at vende en tur omkring din læge for at få taget lidt blodprøver, så man kan se om du mangler noget. 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Tobis skriver:

Ja, du kan godt blive fyret grundet for meget sygefravær. Det lyder også helt vildt, at være syg 1-2 gange om måneden. Får du de vitaminer osv du skal have? Lever du sundt? Måske det ville være en god ide, at vende en tur omkring din læge for at få taget lidt blodprøver, så man kan se om du mangler noget. 

Yes har været ved lægen alt var som det skulle være 

han mente det var arbejdsstress - vi har altid sygemelding på mit arbejdsplads og vi er skåret til benet i forvejen, så oveni en sygemelding giver stress 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Carina:-)

Ikke selv.

Men fyre folk med så meget sygefravær som du beskriver.

Det er meget . Rigtig meget at have 2 pr måned  

Anmeld Citér

28. februar 2018

FrkGranger

Ved ikke hvilken kommune du arbejder for.

Jeg arbejder for Holstebro kommune, og her bliver vi kaldt til samtale, hvis vi har 5 sygedag/perioder på 6 mdr. 

Det kan ende med fyring hvis fraværet fortsætter. 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Ved ikke hvilken kommune du arbejder for.

Jeg arbejder for Holstebro kommune, og her bliver vi kaldt til samtale, hvis vi har 5 sygedag/perioder på 6 mdr. 

Det kan ende med fyring hvis fraværet fortsætter. 

Århus :/

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ikke selv.

Jeg forstår det er meget 

men jeg gøre det ikke med vilje - vi er kronisk underbemandet   så har vi altid sygemelding - de andre er også meget syge :/ 

jeg ved snart ikke mere 

Anmeld Citér

28. februar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes det er forskruet at folk skal have så meget pres over at blive syge. De fleste melder sig ikke syge med vilje og som leder kender man vel sine folk godt nok til at vide hvem der udnytter systemet.

Ja, 2 gange om måneden er en del men hvis man har børn er det sgu hvad der kan ske hvis man selv er let modtagelig. Resultatet bliver bare at folk kommer syge på arbejde og river andre med i faldet eller er længere om selv at blive frisk. 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Jeg synes det er forskruet at folk skal have så meget pres over at blive syge. De fleste melder sig ikke syge med vilje og som leder kender man vel sine folk godt nok til at vide hvem der udnytter systemet.

Ja, 2 gange om måneden er en del men hvis man har børn er det sgu hvad der kan ske hvis man selv er let modtagelig. Resultatet bliver bare at folk kommer syge på arbejde og river andre med i faldet eller er længere om selv at blive frisk. 

Nemlig jeg bliver smittet på arbejde og ikke af min egen søn

synes det er vildt  

så træt af det, så oveni være nervøse for en fyring

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ikke selv.

Der er en kvinde ude ved os der er single mor hendes søn lider af øre betændelse hun melder sig ofte sig pga barn

er hun mere dækket ind som alene mor? 

Bare nysgerrig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.