Sygefravær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2018

Tobis

Profilbillede for Tobis

Yes har været ved lægen alt var som det skulle være 

han mente det var arbejdsstress - vi har altid sygemelding på mit arbejdsplads og vi er skåret til benet i forvejen, så oveni en sygemelding giver stress 

Jeg tænker du bliver nødt til at handle på den ene eller anden måde. Enten kigge dig om efter andet arbejde eller forsøge, at håndtere din stress med en blanding af afspænding/motion. Motion virker forebyggende på stress og giver dig samtidig god søvn. 

Jeg ville virkelig sætte noget handling ind. Det holder jo ihvertfald ikke i det lange løb, at være syg op til flere gange om måneden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Tobis skriver:

Jeg tænker du bliver nødt til at handle på den ene eller anden måde. Enten kigge dig om efter andet arbejde eller forsøge, at håndtere din stress med en blanding af afspænding/motion. Motion virker forebyggende på stress og giver dig samtidig god søvn. 

Jeg ville virkelig sætte noget handling ind. Det holder jo ihvertfald ikke i det lange løb, at være syg op til flere gange om måneden. 

Ja, jeg har kigget på andet arbejde, men nu er jeg gravid så... det gøre det mere besværligt 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg forstår det er meget 

men jeg gøre det ikke med vilje - vi er kronisk underbemandet   så har vi altid sygemelding - de andre er også meget syge :/ 

jeg ved snart ikke mere 

De fleste ledere er godt klar over det hvis det er arbejdsmiløjet der halter. 

Men alm sygdom - der kigger man naturligvis på først hvorfor ,og kan man ikke finde noget konkret så begynder man at have fokus på den enkelte medarbejder. 

Jeg har ansatte der aldrig er syge - og seriøst det er aldrig. 

4.5 og 6 års ansættelse med ingen sygdom - 

Og så har vi nogen der flagre igennem virksomheden med hist og her sygdom - og mærkeligt nok så har danskere et dårligere helbred end de andre nationaliteter vi har ansat. 

Og nej det er ikke fordi de ikke er i fagforening osv -men tror bare at hvis man er vokset op med at man ikke melder sig syg bare pga en prut på tværs ( og det siger jeg ikke du gør)

Ja så melder man sig heller ikke syg bare pga lidt snot - herregud hvis man skulle tænke på smitte fare ,så kan man jo ikke gå uden for en dør hvis man er forkølet fort det smitter altså også i netto. 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym skriver:

Der er en kvinde ude ved os der er single mor hendes søn lider af øre betændelse hun melder sig ofte sig pga barn

er hun mere dækket ind som alene mor? 

Bare nysgerrig

Ikke som sådan .

Men klart man ser på om hun er helt alene , for hun kan jo heller ikke lade barnet alene.

Hos os ville vi tage en snak om hvordan det går ,og om hun har mulighed for at søge hjælp til pasning. 

For der er også kollegaer at tænke på ,og vi har pladser hvor andre skal dække ind- og jeg ville være en dårlig leder hvis jeg lukkede øjnene for det pres de er under med en kollega der tit er væk.

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

De fleste ledere er godt klar over det hvis det er arbejdsmiløjet der halter. 

Men alm sygdom - der kigger man naturligvis på først hvorfor ,og kan man ikke finde noget konkret så begynder man at have fokus på den enkelte medarbejder. 

Jeg har ansatte der aldrig er syge - og seriøst det er aldrig. 

4.5 og 6 års ansættelse med ingen sygdom - 

Og så har vi nogen der flagre igennem virksomheden med hist og her sygdom - og mærkeligt nok så har danskere et dårligere helbred end de andre nationaliteter vi har ansat. 

Og nej det er ikke fordi de ikke er i fagforening osv -men tror bare at hvis man er vokset op med at man ikke melder sig syg bare pga en prut på tværs ( og det siger jeg ikke du gør)

Ja så melder man sig heller ikke syg bare pga lidt snot - herregud hvis man skulle tænke på smitte fare ,så kan man jo ikke gå uden for en dør hvis man er forkølet fort det smitter altså også i netto. 

Nysgerrig 

har du fyret nogle der har været syge for meget?

og vilde man ikke ha en snak med medarbejderne før? Ingen har snakket til mig ( men vores leder er ufattelig konflikt sky) 

bare så nervøse - men oprigtigt jeg kan ikke tage på arbejde - jeg er aldrig syge 2 dage i træk da normalt har det bedre på dag 2 selvom jeg har det skidt overlever jeg - og går bare i seng så snart jeg er hjemme 

Hader bare den usikkerhed så bange for der skal komme en fyring - jeg gade ikke nu at ha mig selv som medarbejder 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym

Jeg er selv inde i faget og hader når mine kollegaer er sygemeldte da vi er så pressede i forvejen. Og der er altid en på arbejdet der konstant er syg. Her er det os der presser ledelsen til at fyre hende selv om vi rigtig godt kan lide hende. Men vi er så trætte af at hun melder sig syg 2 gane om måneden! 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym

Jeg synes du skal overveje om du ikke kan finde dig et andet arbejde - tit er der ikke langt fra sind til krop. Det vil sige hvis man arbejder under massivt stress og pres - så har man nemmere ved at blive syg. For det lyder som et meget stressende arbejdsklma hvor du er og det kan da heller ikke være tilfredsstillende for dig selv, at være så meget syg. 

Alternativt kan du overveje noget efteruddannelse, da ovenstående nok er generelt for faget

Held og lykke..

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym skriver:

Nysgerrig 

har du fyret nogle der har været syge for meget?

og vilde man ikke ha en snak med medarbejderne før? Ingen har snakket til mig ( men vores leder er ufattelig konflikt sky) 

bare så nervøse - men oprigtigt jeg kan ikke tage på arbejde - jeg er aldrig syge 2 dage i træk da normalt har det bedre på dag 2 selvom jeg har det skidt overlever jeg - og går bare i seng så snart jeg er hjemme 

Hader bare den usikkerhed så bange for der skal komme en fyring - jeg gade ikke nu at ha mig selv som medarbejder 

Har Altid samtaler inden.

Og advarsel  både mundtlig og på skrift.

Tænker hvis du er nervøs st du skal tale med din ledere så du kan få forklaret dig.

Ja har fyret pga sygdom  endda flere gange men det har været når jeg kunne se det her ville blive et skidt forløb og der var stærk mistanke eller bevis på pjæk. 

Har en gående med brystkræft hende fyrer jeg jo ikke . Først den dag systemet tvinger mig til det.

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes du skal overveje om du ikke kan finde dig et andet arbejde - tit er der ikke langt fra sind til krop. Det vil sige hvis man arbejder under massivt stress og pres - så har man nemmere ved at blive syg. For det lyder som et meget stressende arbejdsklma hvor du er og det kan da heller ikke være tilfredsstillende for dig selv, at være så meget syg. 

Alternativt kan du overveje noget efteruddannelse, da ovenstående nok er generelt for faget

Held og lykke..

Det er idé så snart jeg går på barsel vilde jeg tænkte på andet arbejde jeg hader min arbejde nu med alt den sparring de laver - jeg løber fra jeg møder til jeg tager hjem - der er ingen glæde - nu snakker de om vores frokost pause skal vi selv betale for? Hvilken frokost pause? Har aldrig haft 30 minutter nogenside 

er så træt når jeg kommer hjem  arbejder hver anden weekend og 1/2 alle hellig dage - går glip af en masse familie tam tam da de er næsten umuligt at få fri - nej du valgte forkerte dag det er 100

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er selv inde i faget og hader når mine kollegaer er sygemeldte da vi er så pressede i forvejen. Og der er altid en på arbejdet der konstant er syg. Her er det os der presser ledelsen til at fyre hende selv om vi rigtig godt kan lide hende. Men vi er så trætte af at hun melder sig syg 2 gane om måneden! 

Håber det ikke er mig. Men om det er så forstår jeg det godt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.