Datter på (snart) 7år. Ingen ønsker hjææælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2018

Allenavnevartaget

Jeg ville give hende oplevelser.

En dag i zoo eller anden dyrepark hvor I så kører den tur det tager og hygger.

Et tegne kursus når hun nu selv elsker at tegne (bak endelig op om kreative børn, der bliver færre og færre af dem). Alt efter hvad hun er til er et grafitikursus også en mulighed.

En miniferie til Lalandia hvis budgettet selvfølgelig tillader det. Evt lad hele familien slå sig sammen om det.

Flødebolle kursus kunne også være et hit.

En dag i legeland eller en klatreparken evt sammen med en god veninde.

En tur i Tivoli, Legoland eller hvad I har i nærområdet. 

Biografbilletter og hvis I bor i nærheden af en mindre privatejet biograf, kan det være I kan aftale en dag hvor hun kan komme med ind og se maskinerne der kører filmen (selvom det ikke er lige så sejt som dengang det var de store filmruller)

Der er flere oplevelsespakker på duglemmerdetaldrig.dk som er egnede for børn.

Har selv en datter der har mere legetøj end hun leger med. Hun får så vores sommerferie i fødselsdagsgave i år (vi skal til Disneyland) og fra familien ønsker hun sig lommepenge til at have med og et par praktiske ting til turen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2018

Carina:-)

Et klippekort til oplevelser til mor er noget af det bedste jeg kan give min datter .

Det kan bestå af-

Biotur

Cafetur

Fiskespa

Hårmassage ( ved et proff sted - det tager 30 min og er virkeligt lækkert til både mor og datter)

Shoppetur ( hvor det er fx Glitter dyrehandlen hvor vi ser på smådyr ,og butikken Normal der står på listen- der kan min datter bruge timer)

Bage dag hvor der laves millioner af cupcakes der skal dekoreres. 

Weekend tur i sommerhus - hvor det kun er hende og mig der ser netflix -spises slik og varm kakao -spilles spil og snakke snakke snakke- et sommerhus kan lejes for ingen penge her i feb marts. 

Tur til negle- hun får neglelak på ,creme osv - altså ikke noget med lange negle ,men helt ned på småpige niveau.

Og ellers hvad med når hun godt kan lide at være kreativ at give hende maling ,lak ,pensler og store ark karton- så kunne I tage ud og samle i naturen og så lave et stort maleri med et tema hvor i klister ,og maler -

Hvis hun kan lide at spille så fik min datter det sjoveste spil i julegave.

Match madness. Det er SÅ sjovt både for voksne og børn. 

Anmeld Citér

15. februar 2018

Anonym

Tystys14 skriver:

Det fint du spørger, havde en anden skrevet lignede tråd havde jeg nok selv spurgt om det samme. Men kan kun svare nej, vores børn får kun gaver til jul og fødselsdag 

Vores store har aldrig rigtigt været god til at lege med legetøj, så hun har altid været svær med gaver. Hendes søster er fuldstændig modsat og har altid 10000 ønsker og kan lege med ALT.

Hun har ikke mere legetøj end gennemsnittet idag. Måske endda mindre pga hun altid ønsker sig kreative ting. Dog ikke denne gang. Hun ved simpelthen ikke hvad hun skal ønske sig 

Min søn er heller ikke særlig god til at lege med legetøj. Han har en masse ønsker, men interessen falder meget hurtigt, nærmest med det samme. Han er meget mere til at spille spil, spille PlayStation, være i naturen og hjælpe til i hjemmet/haven. Han elsker af en eller anden grund at have en masse pligter, uanset om det indebærer lommepenge eller ej. Vi har ikke en fast regel med lommepenge, men stikker ham en tier når vi synes det er passende

Men hvad med nogle gode familiespil? Vi har Danmarksspillet, som minder lidt om trivial pesuit. Det er begge børn glade for og giver dem en viden om Danmark 

Anmeld Citér

15. februar 2018

Mamalou

Jeg synes også at oplevelser er en god idé. Ellers kunne et abonnement på Kreakassen være en idé? 

Anmeld Citér

15. februar 2018

Skouboe

Hvad med koncert eller teaterbilletter? Herhjemme har mine kreative piger fået både billetter til Rasmus Seebach familie koncert, Apassionata hesteshow og den yngste og jeg var inde og se Frozen in concert, hvor de viste filmen på storskærm og alt musikken var et symfoniorkester. Det var super flot og vildt hyggeligt.

Anmeld Citér

15. februar 2018

Roselil

Profilbillede for Roselil
Tystys14 skriver:

Vores store datter bliver 7 år her om lidt. Spurgte hende i bilen forleden, hvad hun ønsker sig i fødselsdagsgave. Hendes reaktion kom lidt bag på mig, for hun begyndte simpesimpel at græde... Hun sagde "jeg kan jo ikke ønske mig noget for jeg har jo alt" 

Så ja hvad nu? Står med en pige uden ønsker og som altid har været meget svær at give gaver pga hun ikke rigtigt bruger sit legetøj (hun vil hellere tegne) men hun har simpelthen så meget til at være kreativ med. 

Til jul ønskede hun sig kun lego, men da hun åbnede 4 pakke med lego blev hun også skuffet. (nu har hun en voldsom mængde lego der står og samler støv.)

Puha hvad kan jeg gøre for hende? Og hvad kan man give barnet der ikke ønsker sig noget.

Håber nogle kan hjælpe mig med gode råd. 

Hvis hun elsker at være kreativ hvad så med et museumsbesøg. I dag er der også mange museer der har afdelinger til børn hvor de selv kan kreere noget

Anmeld Citér

15. februar 2018

frkchili

Synes helt klart du skal give hende en oplevelse af en art. Vi har en syg forbrugerkultur, som siger, at vi SKAL give hinanden gaver, selvom vi egentlig ikke ønsker os noget. Det er for åndssvagt! 

Da jeg fyldte 11 fik jeg af min mor en tur i Forum for at se hesteshowet Apassionata (var udpræget hestepige som barn) sammen med hende, og det står for mig som én af de bedste fødselsdagsgaver, jeg har fået som barn. Når man er barn er sådan nogle oplevelser store, fordi det jo ikke bare er noget, man selv kan tage ud og gøre, når man vil. Og sjovt nok kan jeg ikke huske noget som helst af alle de andre, mere materialle gaver, jeg fik som barn 

Anmeld Citér

16. februar 2018

Imaong

Måske en kreativ oplevelse der må da være nogen værksteder hvor der bliver tegnet eller måske et museum med kunst hvis hun kan lide sådan noget :-) 

Anmeld Citér

16. februar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Her i København findes en butik der hedder Creative Space hvor man kan komme og male på keramik som så bliver brændt for en. Det skulle være vældig hyggeligt hvis man er til det kreative. Prøv at finde noget tilsvarende i jeres nærhed. 

Anmeld Citér

16. februar 2018

Tystys14

Anonym skriver:

Min søn er heller ikke særlig god til at lege med legetøj. Han har en masse ønsker, men interessen falder meget hurtigt, nærmest med det samme. Han er meget mere til at spille spil, spille PlayStation, være i naturen og hjælpe til i hjemmet/haven. Han elsker af en eller anden grund at have en masse pligter, uanset om det indebærer lommepenge eller ej. Vi har ikke en fast regel med lommepenge, men stikker ham en tier når vi synes det er passende

Men hvad med nogle gode familiespil? Vi har Danmarksspillet, som minder lidt om trivial pesuit. Det er begge børn glade for og giver dem en viden om Danmark 

Det lyder fuldstændig som vores store pige. Hun vil så meget hellere være social og hjælpe til i huset end at sidde og lege. Vi har besluttet at give hende et årskort til svømmehallen samt fire biograf biletter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.