Datter på (snart) 7år. Ingen ønsker hjææælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.531 visninger
23 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2018

Tystys14

Vores store datter bliver 7 år her om lidt. Spurgte hende i bilen forleden, hvad hun ønsker sig i fødselsdagsgave. Hendes reaktion kom lidt bag på mig, for hun begyndte simpesimpel at græde... Hun sagde "jeg kan jo ikke ønske mig noget for jeg har jo alt" 

Så ja hvad nu? Står med en pige uden ønsker og som altid har været meget svær at give gaver pga hun ikke rigtigt bruger sit legetøj (hun vil hellere tegne) men hun har simpelthen så meget til at være kreativ med. 

Til jul ønskede hun sig kun lego, men da hun åbnede 4 pakke med lego blev hun også skuffet. (nu har hun en voldsom mængde lego der står og samler støv.)

Puha hvad kan jeg gøre for hende? Og hvad kan man give barnet der ikke ønsker sig noget.

Håber nogle kan hjælpe mig med gode råd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tystys14 skriver:

Vores store datter bliver 7 år her om lidt. Spurgte hende i bilen forleden, hvad hun ønsker sig i fødselsdagsgave. Hendes reaktion kom lidt bag på mig, for hun begyndte simpesimpel at græde... Hun sagde "jeg kan jo ikke ønske mig noget for jeg har jo alt" 

Så ja hvad nu? Står med en pige uden ønsker og som altid har været meget svær at give gaver pga hun ikke rigtigt bruger sit legetøj (hun vil hellere tegne) men hun har simpelthen så meget til at være kreativ med. 

Til jul ønskede hun sig kun lego, men da hun åbnede 4 pakke med lego blev hun også skuffet. (nu har hun en voldsom mængde lego der står og samler støv.)

Puha hvad kan jeg gøre for hende? Og hvad kan man give barnet der ikke ønsker sig noget.

Oplevelser, årskort til ZOO, årskort til andre steder, koncertbilletter

Anmeld Citér

15. februar 2018

Tystys14

MoarHvidovre skriver:

Oplevelser, årskort til ZOO, årskort til andre steder, koncertbilletter

Ideen er god men vi bor simpelthen så langt fra alt så zoo og andre årskort ville vi få svært ved at få udnyttet. Ville også være synd at give hende hvis det ikke kan bruges.

Men måske biograf billetter ville være muligt.  Hun elsker at komme i biografen. 

Anmeld Citér

15. februar 2018

Ciss

Biletter til en biograf eller konsert/teater. Det kan også utbygges med pizza/middag før.

Anmeld Citér

15. februar 2018

Anonym

Tænker også at I kan give hende en oplevelse af en art. 

Får hun generelt mange ting, siden hun siger hun har alt og ikke ønsker sig noget? Jeg spørger af ren venlighed og nysgerrighed, da mine børn altid har en masse ønsker(7 og 9 år). Men jeg synes så til gengæld heller ikke de har vildt meget legetøj. De får stort set kun legetøj i jule- og fødselsdagsgave, det er sjældent vi køber noget, bare for at købe. 

Tænker måske om I skal skrue ned for legetøjsindkøb, hvis det er det der er tilfældet.  Ved godt det ikke var det du spurgte om og håber ikke du blive stødt. 

Nogle gange er der nogle ting de ønsker sig og så kigger vi på det. Måske giver jeg halvdelen og de så selv betaler den anden halvdel selv. Nogle gange giver jeg det hele, men det er ikke bare en selvfølge hos os. 

Anmeld Citér

15. februar 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Godt nok i en anden anledning end fødselsdag men i næste uge får vores datter en hyggedag, hvor hun har bestemt, hvad vi skal. Det er noget, hun har glædet sig til længe og snakket meget om. Det var egentlig meningen, at hun skulle have en tøsedag med mor, men hun vil meget gerne have lillebror og far med, så vi holder alle en fridag og laver nogle af vores datters favoritting. Det er måske ikke så praktisk med en fridag til en, der går i skole (vores datter starter først til sommer), men så kunne man ligge hyggedagen i en weekend.

Anmeld Citér

15. februar 2018

Tystys14

Anonym skriver:

Tænker også at I kan give hende en oplevelse af en art. 

Får hun generelt mange ting, siden hun siger hun har alt og ikke ønsker sig noget? Jeg spørger af ren venlighed og nysgerrighed, da mine børn altid har en masse ønsker(7 og 9 år). Men jeg synes så til gengæld heller ikke de har vildt meget legetøj. De får stort set kun legetøj i jule- og fødselsdagsgave, det er sjældent vi køber noget, bare for at købe. 

Tænker måske om I skal skrue ned for legetøjsindkøb, hvis det er det der er tilfældet.  Ved godt det ikke var det du spurgte om og håber ikke du blive stødt. 

Nogle gange er der nogle ting de ønsker sig og så kigger vi på det. Måske giver jeg halvdelen og de så selv betaler den anden halvdel selv. Nogle gange giver jeg det hele, men det er ikke bare en selvfølge hos os. 

Det fint du spørger, havde en anden skrevet lignede tråd havde jeg nok selv spurgt om det samme. Men kan kun svare nej, vores børn får kun gaver til jul og fødselsdag 

Vores store har aldrig rigtigt været god til at lege med legetøj, så hun har altid været svær med gaver. Hendes søster er fuldstændig modsat og har altid 10000 ønsker og kan lege med ALT.

Hun har ikke mere legetøj end gennemsnittet idag. Måske endda mindre pga hun altid ønsker sig kreative ting. Dog ikke denne gang. Hun ved simpelthen ikke hvad hun skal ønske sig 

Anmeld Citér

15. februar 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP
Tystys14 skriver:

Min datter ønsker sig egentlig meget, men hun har lige været på gymnastikskole i 3 dage, som vi sagde var hendes fødselsdagsgave - hun bliver 7 år om et par uger 

Anmeld Citér

15. februar 2018

Ciss

Et abonnement på et blad, hun kan lide, er også en mulighed. Min dreng er 8, og han lyser op, hver gang hans blad ankommer. 

Anmeld Citér

15. februar 2018

Anonym

Tystys14 skriver:

Hvad med en dag i legeland?

Eller tage hende med i en legetøjs butik og giv hende frit vælg, måske noget kunne friste?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.