Har i betalt det hele osv.
Mange steder betaler man kun et depositum og så den sidste del kort før afrejse.
Har i snakket med rejseselskabet om hvad det vil koste jer at afbestille - tænker at nogle af tingene måske kan refunderes - måske ikke flybilletter men hoteller og billeje kan måske erstattes eller kun betale 25% - det var da værd at undersøge.
Samtidig kunne i jo undersøge hvilke ændringer det var muligt at lave, så i kunne få en god rejse.
Angående fly så skal i ind på det specifikke flyselskabs hjemmeside og se hvornår man må flyve, når det er langdistance har de oftere nogle strengere regler end f.eks. indenfor europa.
Det kan jo også være du får en supernem graviditet og turen derfor bliver god.
Ellers så prøv forsikringsselskabet igen, hvis i har på skrift at i ville holde pause med behandlingen inden rejsen er bestilt, så hjælper det måske jeres sag.
Problemet er måske til dels også at hvis rejsen kan gennemføres på trods af gravideteten - altså at du gerne må flyve osv. så dækker afbestillingen ikke uanset hvad, bare fordi i pludselig ikke har lyst til at komme afsted - afbestilling dækker jo kun hvis der opstået en situation som gør det umuligt at komme afsted.
Tror nu at hvis det er så dækker den også for afbestillingen af din kærestes tur. Vi havde desværre en MA, som blev opdaget tre dage før afrejse til en længere USA tur - og jeg måtte så ikke tage afsted fordi rejseforsikringen ikke ville dække, hvis der skulle komme eftervirkninger af udskrabningen, men her dækkede de altså både min, min mands og vores datters rejse. De tilbød også at dække ekstra omkostninger ved at jeg skulle slutte mig til selskabet senere, hvis vi ønskede det istedet. Men vi besluttede os for at blive hjemme.
Anmeld
Citér