Min rejseforsikring mener "det er min egen skyld"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.413 visninger
21 svar
19 synes godt om
11. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej med jer.. Jeg skriver til jer, da jeg står i en vanskelig situation (Syntes jeg ihvertfald selv). For nogen måneder siden købte jeg en rejse til Mexico, hvortil jeg skal være afsted en lille måned. Sagen er dog bare den, at jeg er gravid.
Jeg er i fertilitetsbehandling, men jeg valgte efter nytår at holde pause på 6 måneder, netop fordi jeg skulle rejse til sommer og så hellere ville vente til efter ferien. Dog, efter denne beslutning sker det "usandsynlige" og jeg bliver gravid på naturligvis. Jeg har derefter kontaktet mit afbestillingsselskab, men de mener at min rejse ikke kan reffunderes fordi de syntes det er planlagt graviditet. Jeg har dog på skrift at vi ønskede pause og vi har slet ikke været i behandling!

Jeg er idag 6+0 og vi skal rejse 15 juli til 10 August. Jeg ville mene, at jeg er for langt henne til at rejse, men min forsikring mener ikke dette. De vil heller ikke refunderer beløbet, hvis jeg står i lufthavnen og bliver benægtet boarding. Jeg kan mærke, at jeg er "bange" for at tage til mexico i så lang tid og med en gravid mave der er så langt henne i forløbet.

Hvad mener i? - Det er trods alt også 60.000 kr jeg + min partner ikke kan få tilbage.

med venlig hilsen
Line.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2018

Vivienne

Anonym skriver:

Hej med jer.. Jeg skriver til jer, da jeg står i en vanskelig situation (Syntes jeg ihvertfald selv). For nogen måneder siden købte jeg en rejse til Mexico, hvortil jeg skal være afsted en lille måned. Sagen er dog bare den, at jeg er gravid.
Jeg er i fertilitetsbehandling, men jeg valgte efter nytår at holde pause på 6 måneder, netop fordi jeg skulle rejse til sommer og så hellere ville vente til efter ferien. Dog, efter denne beslutning sker det "usandsynlige" og jeg bliver gravid på naturligvis. Jeg har derefter kontaktet mit afbestillingsselskab, men de mener at min rejse ikke kan reffunderes fordi de syntes det er planlagt graviditet. Jeg har dog på skrift at vi ønskede pause og vi har slet ikke været i behandling!

Jeg er idag 6+0 og vi skal rejse 15 juli til 10 August. Jeg ville mene, at jeg er for langt henne til at rejse, men min forsikring mener ikke dette. De vil heller ikke refunderer beløbet, hvis jeg står i lufthavnen og bliver benægtet boarding. Jeg kan mærke, at jeg er "bange" for at tage til mexico i så lang tid og med en gravid mave der er så langt henne i forløbet.

Hvad mener i? - Det er trods alt også 60.000 kr jeg + min partner ikke kan få tilbage.

med venlig hilsen
Line.

Det kan være at du har på skrift at i stoppede behandlingen, men ved at dyrke ubeskyttet sex tager I chancen at lave et barn. Så jeg kan sagtens forstå at forsikringen ikke vil refundere.

Anmeld Citér

11. februar 2018

Junipige15

Tænker også den er liiidt optimistisk at tørre af på forsikringen. I har jo bevidst dyrket ubeskyttet sex og det kan der komme en graviditet ud af. Der er jo mange der bliver gravid før, under og efter man har været i behandling - mig selv inklusiv  så jrg synes egentlig det er ok de ikke vil dække det. 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Tænker også den er liiidt optimistisk at tørre af på forsikringen. I har jo bevidst dyrket ubeskyttet sex og det kan der komme en graviditet ud af. Der er jo mange der bliver gravid før, under og efter man har været i behandling - mig selv inklusiv  så jrg synes egentlig det er ok de ikke vil dække det. 

Ja, jeg tænkte jo nok at folk ville skrive det Jeg havde bare lidt håbet på et smut hul.

Specielt når der næsten er 6 måneder til afrejse, eller om de bare kunne tage 10% for besværet :p

Anmeld Citér

11. februar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

med venlig hilsen
Line.

Er der slet ikke noget afbestillings garanti? Det er der på flybilletter og nok også diverse rejser? 60000 er godt nok meget at lægge uden sådan en.

Anmeld Citér

11. februar 2018

Cvbn

Hvorfor ikke bare rejse? Du kan jo hurtigt tjekke med flyselskabet, hvordan deres regler er, men umiddelbart tænker jeg da ikke, det burde være et problem, når du ikke er længere henne. 

Så vidt jeg ved, er der helt faste regler for, hvor gravid man må være, når man flyver de forskellige steder, så det ville jeg da tjekke først

Anmeld Citér

11. februar 2018

lineog4

Jeg mener man må flyve til og med 8. Måned hos de fleste flyselskaber - det kan du jo tjekke.

Ja må indrømme uden at vide en dyt om forsikring, at din forsiking lyder til at have den bedste logik af jer to - graviditet er selvforskyldt og i en hvis forstand planlagt også upserne. 

Jeg ville selv godt turde rejse - var selv afsted sent i graviditet og det var en dejlig tur. Men er man nervøs er man nervøs og så er det synd at spendere en så fed ferie - hvad med at prøve at sælge den?

Anmeld Citér

11. februar 2018

Drwhosaidthat

Du skriver at forsikringsselskabet mener at det er en planlagt graviditet - ville de dække afbud, såfremt det var en uplanlagte? Eller dækker de slet ikke når man er blevet gravid? 

Jeg ville rejse. De fleste selskaber vil lade dig flyve indtil du er 28 eller 32 uger henne, og derefter kan det stadig lade sig gøre, du skal blot have en lægeerklæring. (Såfremt graviditeten self er ukompliceret). 

Hvad hvis du nu får komplikationer i graviditeten og din læge fraråder at rejse? Vil de så dække afbestilling? For så kan du jo roligt regne med at rejse, og så hvis det viser sig at du er for besværet, så kan du jo afbestille med lægeerklæring på at det frarådes at rejse. 

I øvrigt: hvad med Zika virus? 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym trådstarter

Drwhosaidthat skriver:

Du skriver at forsikringsselskabet mener at det er en planlagt graviditet - ville de dække afbud, såfremt det var en uplanlagte? Eller dækker de slet ikke når man er blevet gravid? 

Jeg ville rejse. De fleste selskaber vil lade dig flyve indtil du er 28 eller 32 uger henne, og derefter kan det stadig lade sig gøre, du skal blot have en lægeerklæring. (Såfremt graviditeten self er ukompliceret). 

Hvad hvis du nu får komplikationer i graviditeten og din læge fraråder at rejse? Vil de så dække afbestilling? For så kan du jo roligt regne med at rejse, og så hvis det viser sig at du er for besværet, så kan du jo afbestille med lægeerklæring på at det frarådes at rejse. 

I øvrigt: hvad med Zika virus? 

De ville dække min rejse, hvis graviditten var uplanlagt. Den var tildels planlagt og uplanlagt. Jeg fik afvide, at jeg ikke selv ville kunne blive gravid og det var derfor jeg var i fertilitetsbehandling.. Så var min partner og jeg dog så naive, at kun lade deres ord være lov, og derfor tænkte vi ikke yderligere over at have sex ubeskyttet. Men vupti, så skete det.
Men når jeg rejser er jeg 28 uger henne og omkring de 33 når jeg vender hjem. Jeg er jo en go' prop der
- Jeg tænker de sagtens ville dække mig hvis jeg fx. hvis bækkenløsning eller andre komplikationer med min graviditet. Men så mener jeg ikke de dækker min kærestes ?

Jeg hørte om ziga virussen da jeg kom hos lægen ved fertilitetsbehandlingen. Det var faktisk ud fra denne information, at vi valgte at holde pause til efter vi kom hjem..

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg mener man må flyve til og med 8. Måned hos de fleste flyselskaber - det kan du jo tjekke.

Ja må indrømme uden at vide en dyt om forsikring, at din forsiking lyder til at have den bedste logik af jer to - graviditet er selvforskyldt og i en hvis forstand planlagt også upserne. 

Jeg ville selv godt turde rejse - var selv afsted sent i graviditet og det var en dejlig tur. Men er man nervøs er man nervøs og så er det synd at spendere en så fed ferie - hvad med at prøve at sælge den?

Vi ender nok med at skulle tage afsted. Så må jeg bare få det bedste ud af det. Hvornår rejste du i din graviditet?
Jeg sidder også og tænker, at jeg ikke kan få vacciner heller..

Vi har haft tankerne om at sælge den. Men jeg tænker også lidt, at det er svært at sælge så stor en rejse! Men et forsøg værd, hvis vi virkelig vil af med den

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.