G-streng hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvem filan går i g-streng eller andet undertøj pga moden? Troede sgu ikke undertøj var mode præget, der er jo ligesom ikke ret mange der ser det? 

Jeg har sgu aldrig gået i andet end g-strenge så mine trusser ikke kravler op eller kan ses gennem bukserne. Udelukkende derfor. Og så synes jeg ikke man mærker man har g-streng på. Troede godt nok heller ikke at så mange gik i alm trusser

Jeg har en blanding af hipsters, hipster string og g-strenge. Et enkelt par boksers. 

Jeg bruger altid g-streng hvis jeg har bukser på, da man ellers kan se syningerne fra mine trusser igennem. Det synes jeg ikke er så fikst. 

Hipsters eller hipster string synes jeg er gode under kjoler fordi de er bredde ude i siden og derfor ikke laver en muffintop på samme måde som g-streng sommetider kan gøre fordi de er smallere i siderne  

så jeg er helt enig, for mig handler det om hvad der sidder pænest under mit tøj. Jeg flasher ikke mine trusser, så jeg forstår ikke helt den der med signalværdi. 

Jeg mærker i øvrigt ikke forskel på g-streng og de andre typer. For mig er det ét fedt. Og mht hygiejne? Er det fordi de sidder mellem ballerne? Det gør alm trusser da også tit når man har gået lidt rundt, bukket sig ned osv. Jeg tror aldrig jeg har haft et par alm trusser der ikke kravlede alle mulige steder hen, og det gør mine hipsters og boksers i øvrigt også ofte  

måske min popo bare ikke er skabt til undertøj 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2018

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Jeg har gået i g-streng siden jeg var 13 år, og er snart 30. Har enkelte hipsters. Købte dem selv for mine egne penge i 13-års alderen, uden at have talt med min mor om det. For mig er de komfortable at have på, og det har intet med mode at gøre, at det er dem jeg render rundt i, hvor kommer det fra? Anede ikke der var trusse mode. Jovist, Hunkemöller og change sælger da undertøj, men der er ligeså mange g-strenge som trusser.

når min datter når en hvis alder, og ja - nok omkring konfirmations alderen, får hun selv lov at vælge. 

I forhold til røvgevir, er det jo kun hvis man har lavtaljede bukser på at trussen kommer til syne, ellers er der jo intet der.

Anmeld Citér

13. februar 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Jeg har en blanding af hipsters, hipster string og g-strenge. Et enkelt par boksers. 

Jeg bruger altid g-streng hvis jeg har bukser på, da man ellers kan se syningerne fra mine trusser igennem. Det synes jeg ikke er så fikst. 

Hipsters eller hipster string synes jeg er gode under kjoler fordi de er bredde ude i siden og derfor ikke laver en muffintop på samme måde som g-streng sommetider kan gøre fordi de er smallere i siderne  

så jeg er helt enig, for mig handler det om hvad der sidder pænest under mit tøj. Jeg flasher ikke mine trusser, så jeg forstår ikke helt den der med signalværdi. 

Jeg mærker i øvrigt ikke forskel på g-streng og de andre typer. For mig er det ét fedt. Og mht hygiejne? Er det fordi de sidder mellem ballerne? Det gør alm trusser da også tit når man har gået lidt rundt, bukket sig ned osv. Jeg tror aldrig jeg har haft et par alm trusser der ikke kravlede alle mulige steder hen, og det gør mine hipsters og boksers i øvrigt også ofte  

måske min popo bare ikke er skabt til undertøj 

Præcis! 

Jeg er gift - så der er sandelig heller ikke ret mange der ser mit undertøj  

Tænker også, undertøj bliver jo vasket efter hver eneste brug, uanset hvilket stykke det er, så hvorfor er det mere uhygiejnisk.... 

Anmeld Citér

13. februar 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Præcis! 

Jeg er gift - så der er sandelig heller ikke ret mange der ser mit undertøj  

Tænker også, undertøj bliver jo vasket efter hver eneste brug, uanset hvilket stykke det er, så hvorfor er det mere uhygiejnisk.... 

Jeg har det nok bare lidt anstrengt med et stykke stof gnubbende op af røvhullet hele tiden... alle underbukser skal jo vaskes ved 60 grader, men en G-streng må være ekstra fuld med colibakterier. 

Hvis man gerne vil forebygge svamp i underlivet skal man i øvrigt bruge løsere underbukser. Altså ingen G-streng.

Anmeld Citér

13. februar 2018

AnoMom

Abracadabra skriver:

Jeg har det nok bare lidt anstrengt med et stykke stof gnubbende op af røvhullet hele tiden... alle underbukser skal jo vaskes ved 60 grader, men en G-streng må være ekstra fuld med colibakterier. 

Hvis man gerne vil forebygge svamp i underlivet skal man i øvrigt bruge løsere underbukser. Altså ingen G-streng.

Almindelige 4 balde trusser gnubber sig også op af røvhullet, for at bruge dit eget udtryk, det er de mest ukomfortable undertøj jeg kan have på. De kravler konstant op. 

Mht bakterier. Så kan jeg oplyse at hver gang jrg vasker undertøj så kommet det hele i en spand med kogende vand så det skoldes først. Så ingrn colibakterier her. Og lider aldrig af svamp andet end når jeg har min menstruation. Men det er fordi jeg ikk kan tåle bind og trusseindlæg og kan ikk lide at bruge tamponer 

Anmeld Citér

13. februar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg mener, jeg var 15-16 år. Så måske der. Ved det ikke. Ville i hvert fald tale med hende om det. 

Jeg syntes, at det var mest behageligt. Men det gør jeg ikke nu. Jeg blev også frarådet det af en overlæge (jeg havde konstant blærebetændelse)

nu synes jeg hipstere er mere behageligt.. og der er intet mormortrusse over dem

Anmeld Citér

13. februar 2018

Anonym

Jeg bruger også g streng, startede vidst som 14 årig fordi det blev kikset at ha streger og de såkaldte 4 balder.. hverken pga seksualitet eller mode . Jeg synes nu også de er de mest behagelige, jeg mærker dem slet ikke.

Hvorfor er det de er så uhygiejniske ? Spørger af nysgerrighed, da jeg ikke kan se hvad forskellen er.

Anmeld Citér

13. februar 2018

Tommelise

Jeg foretrækker selv hipsters. Der er både behagelige og pæne - synes jeg.

Hvis jeg ser kvinder på min egen alder i svømmehallen eller omklædningsrummet, som bruger g-streng - ja så må jeg tilstå, at jeg synes, det nærmer sig det patetiske - men jeg er nok også ældre end gennemsnittet herinde. 

Og jeg har aldrig oplevet, at hipsters kravlede helt op.

Anmeld Citér

13. februar 2018

Anonym

Jeg er selv kun lige fyldt 20 i sidste uge, så jeg kan sagtens huske den tid, mig og min mor har ALDRIG haft et godt forhold, jeg ville ikke snakke med hende omkring g streng, første gang købte jeg slev nogle hvor jeg var 13 år, og det var der jeg synes jeg fik behov for g streng, fordi det begyndte at irriterer mig at man kunne se trusserne igennem bukser og løbebykser.

min mor tror jeg ikke ville synes det var en god ide, så jeg brugte mine trusser og vaskede dem selv i kogende  vand og sådan.

så det jeg har indset er at jeg ikke kan se nogle grund til at forbyde teenager i den alder(selvfølgelig ikke i 8-10 års alderen) for de gør det altså bare alligevel! De skal nok finde en måde

men det er noget jeg kan huske (muligvis pågrund af min stadig unge alder) jeg vil ALDRIG være den mor som direkte forbyder mine børn sådan ting for det kan jeg selv se min mor ikke fik noget ud, så var det først jeg synes det var sjovt

Det blev godt nok langt og ryddet! Håber du forstår min mening med min kommentar.

Anmeld Citér

13. februar 2018

Allenavnevartaget

Jeg kan ikke huske hvornår jeg begyndte at bruge g-streng, men jeg husker da at jeg gjorde det fordi andre gjorde det og det var moderne dengang. I lang tid var det lidt blandet hvad jeg gjorde.

Da jeg blev gravid første gang, kunne jeg simpelthen ikke holde g-strengs trusser ud. De gnavede alle steder og generede for vildt. Og sådan har jeg haft det med dem lige siden, så jeg bruger udelukkende hipsters til hverdag, men kan da tage en pæn blondetrusse på hvis anledningen er der. Har jeg bukser på hvor man kan se syningen på trusserne, så har jeg ganske enkelt ikke trusser på. 

Jeg forstår virkelig ikke at folk kan holde g-strenge ud. Men det er ikke ment som kritik. Mere i samme stil som at jeg heller ikke forstår hvordan nogen kan holde ud at gå i stilletter en hel aften.. Jeg er dog ligeglade hvad I gør, for jeg satser ikke på at skulle se jeres trusser  

Min datters brug af g-streng, bekymrer jeg mig om når vi når dertil..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.