G-streng hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.738 visninger
29 svar
54 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej - 

Jeg tager lige sorgerne på forskud, da min datter endnu ikke er særlig gammel. Men det bliver hun jo en dag, og jeg kan ikke lade være med at tænke lidt på det. 

Jeg husker nemlig fra mig selv, at jeg som tolvårig, gik med helt mavekorte bluser og massere af parfume, da det jo var på mode. Og at flere i den aldersgruppe, gik i g-streng, der blev solgt helt ned til 8-9 års alderen. 

Ville I tillade helt unge piger disse ting, eller sætte en grænse? Også hvad angår bikinier til helt små piger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej - 

Jeg tager lige sorgerne på forskud, da min datter endnu ikke er særlig gammel. Men det bliver hun jo en dag, og jeg kan ikke lade være med at tænke lidt på det. 

Jeg husker nemlig fra mig selv, at jeg som tolvårig, gik med helt mavekorte bluser og massere af parfume, da det jo var på mode. Og at flere i den aldersgruppe, gik i g-streng, der blev solgt helt ned til 8-9 års alderen. 

Ville I tillade helt unge piger disse ting, eller sætte en grænse? Også hvad angår bikinier til helt små piger. 

Jeg er selv ikke fan af g-streng, synes ikke det er rart at have på til hverdag, gode rare bomuldstrusser er et hit her. G-streng kan bruges som sexet undertøj, men ikke pga. sine overlegne behagelige og nødvendige egenskaber, som den ikke har for mig. Derfor vil jeg ikke synes en 12-årig har brug for den. Efter 15, hvor sexualiteten er på et andet plan end hos et 12 årigt barn, føles mere rigtigt for mig. Og med bikinier, en top har en funktion, og synes det ser lidt sært ud med små børn med bikini toppe. Min 3årige har i sommers badet nøgen, eller med badedragt. Vi er generelt ret tøjløse hjemme når det passer os, så håber hun fortsætter med ikke at tænke i de baner i nogle år endnu, og nyder hendes muligheder for at rende med bare mås, eller badetrusser på stranden.

Anmeld Citér

11. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej - 

Nej, det ville jeg ikke tillade hverken en 8-årig eller en 12-årig. Og bikinier til små piger er tosset. Men lad være at tage sorgerne på forskud. Moden kan være helt anderledes til den tid, og din datter kan vise sig at være fuldstændigt uinteresseret i “frækt” tøj. I de 9. og 7. klasser, jeg underviser i, er stilen blandt pigerne sporty og afslappet, og hverken makeup eller udfordrende tøj er et issue overhovedet, højst lidt mascara hos et lille mindretal. 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Abracadabra

Nu er salget af G-strenge jo i frit fald (det var vist bare et ubehageligt modefænomen), så jeg vil sige: ALDRIG til G-streng. 

Anmeld Citér

11. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Enig i aldrig til g-streng. Eller som minimum når de flytter hjemmefra  Fryglig opfindelse hvis du spørg mig!

Ang bikini, så syntes jeg der er stor forskel på hva slags man vælger. Jeg bryder mig ik om 3kants bikinitoppe, men det er fordi jeg syntes det ser fjollet ud. 

Thea fik sin første bikini da hun var omkring 6 år, og Alberte arvede den så, da hun var omkring 4 år. 

De vil begge gerne bruge dem om sommeren, fordi de tørre hurtiger osv. Udover det vil de lige så gerne bare bruge underdelen alene eller bare rende nøgen, hvilket de self får lov til. Vh Stine 

Anmeld Citér

11. februar 2018

lineog4

Har en snart 15 årig her hjemme, og g streng har aldrig været et spørgsmål (og hun har nu sine egne tøjpenge så hun væge selv). Moden er lige nu ikke mavekorte bluser eller for den sags skyld nedringede, den er heller ikke g-streng. 

Min største udfordring vedr. Hendes tøj er det er for “koldt” til årstiden - små foodie strømper, bukser der stumper og aller helst også bare en forårsjakke (sådan en rædsel fra 80’erne fra et joggingsæt). Nå ja og så er udfordringen at meget af det hun kan lide koster en formue eller er umuligt at skaffe fx ønskede hun sig en gul hue og jeg prøvede alle butikker og nettet, men vi endte på et kompromis med en rød. 

Så ro på - ingen sorger på forskud for hvem ved hvordan moden er når din datter når der til 

Med hensyn til bikini, så synes jeg det ser så sjovt ud når en lille pige på 5 år render rundt med bikinitoppen helt oppe under armhulen og man kan se brystvorterne. Min holdning er af med toppen og vil man ikke have man kan se brystvorterne så ind med badedragt. Min datter på 15 går med bikini (og spurgte meget forarget da hun så billede af mig som 22 årlig på stranden: jamen mor hvorfor har du ingen top på, du har jo bare bryster!!!!!!)

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym

Jeg begyndte at gå med g-streng da jeg var 15,og gør det stadig.

Jeg ville sige ok til bikini og g-streng i 14/15års alderen.

Anmeld Citér

13. februar 2018

AnoMom

Startede med g streng i 8. klasse (hvor gammel er man der?) 

går helst med g streng den dag i dag. Bryder mig ærlig talt ikke om det jeg kalder 4-Balde trusser 

Anmeld Citér

13. februar 2018

Anonym

G streng er for mig noget man kan vælge efter 15 års alderen. Den handler om at vise mås og se sexet ud og det kan man gøre når man er bukser myndig 

Bikini : der ser jeg ikke problemmet. De fleste børne bikinier har store toppe så det nærmest kun er navlen der er fri. Min datter ønskede sig en sidste år ( kun fordi hin så en med hendes ynglingsfigur på) og den fik hun. Hun havde en stribe på max 2 cm der var bar. 

Jeg syntes ikke de signalere sex eller noget. 

Mht til mode så er det jo st finde en balance mellem ens grænser som forældre og undgå at barnet er helt udelukket for moden. Min mor fandt altid gode kompromis. Eks små toppe og kort nederdel. Der fik jeg lov at have den korte nederdel men toppen skulle dække hele maven. Så købte vi tilgengæld total seje toppe ( stadig billige da vi ikke havde de store penge)

Anmeld Citér

13. februar 2018

Abracadabra

AnoMom skriver:

Startede med g streng i 8. klasse (hvor gammel er man der?) 

går helst med g streng den dag i dag. Bryder mig ærlig talt ikke om det jeg kalder 4-Balde trusser 

Gud, jeg vil meget hellere have 4 baller end en G-streng! Synes de er både ubehagelige, uklædelige og (undskyld) uhygiejniske.

Derudover hører de til i en anden tid: Den gang røvgevir var smart.

Moden skifter nok igen, men lige nu kan jeg ikke forestille mig, at de bliver moderne igen. Forhåbentlig går der mange år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.