kan det være rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2018

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Sandratoft skriver:

Ja det kan sagtens være rigtigt. 

Er det ikke lidt skørt at forsøge og skjule dit barns køn, når det er ret tydeligt det er en dreng? Skulle dit indlæg have været anonymt? 

ja, det skulle det. Jeg ved ikke hvorfor det ikke blev det, for det så sådan ud på mobilen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2018

Soonmom

Ms.Momo skriver:

det jeg mente med mit oplæg var om det kunne være rigtigt at min eks siger at jeg skal købe noget. Han har sagt det til sønnen uden at have talt med mig om det først, og vi har praktisk talt ingen penge i denne måned pga. problemer med SU.

Så må du jo på Reshopper og finde noget billigt brugt.

Det er jo ikke farens problem at du ikke har penge, ellers må du jo droppe udklædning / fastalavn

En god ide når man har børn er at have en lille buffer, så det ikke går ud over dem

Anmeld Citér

8. februar 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Far har vel kun “pligt” til at sørge for almindelig beklædning til årstiden? Er ret sikker på at fastelavnstøj ikke indgår i den kategori, alt ud over alm. Beklædning står altså for din regning når du har samvær, og jeres økonomi problemer kan aldrig blive faderens problem, især ikke hvis samarbejdet ikke køre super optimalt. Enten må i aflyse fastelavn, ellers må i ud og købe noget brugt, evnt. Spørge mormor/morfar om de vil sponsorere noget fastelavnstøj til knægten nu i er økonomisk trængte, eller spørge nogen i kender om de har noget der er blevet for småt til deres barn som i kan låne/købe billigt.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Ms.Momo skriver:

det jeg mente med mit oplæg var om det kunne være rigtigt at min eks siger at jeg skal købe noget. Han har sagt det til sønnen uden at have talt med mig om det først, og vi har praktisk talt ingen penge i denne måned pga. problemer med SU.

Nu svarer jeg direkte på dit spørgsmål . Ja, du skal selv afholde et eventuel fastelavnskostume til din søn ved uenighed om det. Det skal du fordi at det er dig der vælger at tage ham med til noget fastelavns halløj på søndag. At du ikke har nogle penge i denne måned er strengt taget ikke fars problem. 

Anmeld Citér

8. februar 2018

AnoMom

Ja det er rigtigt at du selv skal anskaffe et kostume hvis du ønsker at tage din søn med til noget fastelavnshalløj. 

Der er mange billige både både facebook og reshopper 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Ms.Momo skriver:

Jeg tænker din søn har vidst i skulle til fastelavn i denne weekend? Og har talt med far om det og om kostume og så har far sagt at det sørger mor for. For det skal du sådan set. Det er ikke hans arrangement. Jeg kan slet ikke se hvorfor han skulle svare anderledes på det, og hvorfor du dog har forventet at han ville give et andet svar? 

At i ingen penge har, kan far hverken vide eller tage sig af. Og med hele historikken om glemt tøj og tøj der er blevet væk i din varetægt som du ikke ville erstatte, forstår jeg godt han ikke gider være behjælpelig heller.

du nævner i dit første oplæg at "du jo betaler børnepenge" så jeg antager at du rent faktisk mente det her hørte under udgifter som børnepenge skulle gå til? Det gør det ikke.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Allenavnevartaget

Så må du ud og være kreativ og lave et kostume selv. Sværere behøver det vel ikke være? 

Pak ham ind i sølvpapir og sig han er en blikmand. Giv ham en kjole på og en bamsekat under armen og han er en kattedame. Sort tøj og to sodavandsflasker på ryggen og han er en dykker. Er lagen over hovedet og han er er spøgelse. - Mulighederne er så mange, hvis man bare er en smule kreativ eller kan finde ud af at bruge Google.

Det kan aldrig blive drengens eller hans far problem, at DU har økonomiske problemer. Og ellers så må han til fastelavnsfest uden udklædning. Det er de færreste steder det ikke er en mulighed.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Ms.Momo

Soonmom skriver:

Så må du jo på Reshopper og finde noget billigt brugt.

Det er jo ikke farens problem at du ikke har penge, ellers må du jo droppe udklædning / fastalavn

En god ide når man har børn er at have en lille buffer, så det ikke går ud over dem

vi havde i forvejen snakket om at droppe fastelavn arrangementer pga. økonomien.

Jeg synes bare at det var mærkeligt/ikke rigtigt at min eks siger til knægten at jeg bare kan købe et kostume til ham uden at tale med mig først, især når han ved at vores økonomi er stram den her måned.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Ms.Momo

Hck skriver:

Nu svarer jeg direkte på dit spørgsmål . Ja, du skal selv afholde et eventuel fastelavnskostume til din søn ved uenighed om det. Det skal du fordi at det er dig der vælger at tage ham med til noget fastelavns halløj på søndag. At du ikke har nogle penge i denne måned er strengt taget ikke fars problem. 

jeg har jo netop ikke selv valgt om jeg vil tage ham med til noget arrangement, når min eks siger til sønnen at jeg køber noget til ham og ikke at jeg  kan købe noget til ham.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Ms.Momo

Mor11 skriver:

Jeg tænker din søn har vidst i skulle til fastelavn i denne weekend? Og har talt med far om det og om kostume og så har far sagt at det sørger mor for. For det skal du sådan set. Det er ikke hans arrangement. Jeg kan slet ikke se hvorfor han skulle svare anderledes på det, og hvorfor du dog har forventet at han ville give et andet svar? 

At i ingen penge har, kan far hverken vide eller tage sig af. Og med hele historikken om glemt tøj og tøj der er blevet væk i din varetægt som du ikke ville erstatte, forstår jeg godt han ikke gider være behjælpelig heller.

du nævner i dit første oplæg at "du jo betaler børnepenge" så jeg antager at du rent faktisk mente det her hørte under udgifter som børnepenge skulle gå til? Det gør det ikke.

jeg havde ikke sagt noget til min søn om at vi skulle til fastelavn. Han spurgte hvad hans lillesøster skulle være, jeg svarede og spurgte så hvad han skulle være.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.