MoarHvidovre skriver:
Det har vi ikke, og kender ingen i vores vennekreds som har det. Det er ikke særlig udbredt.
Personligt forstår jeg det ikke. Man bliver vel ikke gift og så tænke på, hvis man bliver skilt 
Nej, du har nok ret i, at de færreste bliver gift med tanke på skilsmissen. Men (!) det er da altid nemmere at sætte spillereglerne for en skilsmisse, for arv, for børnetestamente, for forsikringer, for (frivillig) deling af pension/ekstra indbetaling på pension for at kompensere for barsel MENS man er venner, forelskede, lykkelige og tænker "det er jo bare i nødstilfælde" i stedet for at skulle gøre det, når man er i krise, i krig, i sorg og skal være noget for sine børn.
Vi købte hjælp hos en advokat til testamente, børnetestamente, hvad der skal indbetales på min pension inkl. rentefremskrivninger for at kompensere mig per barselsmåned uden løn, at udvalgte arvestykker er min mands og faktisk også en aftale, hvor vi lover hinanden, at ved skilsmisse, skal vores søn bo hos os begge. Og være velkommen i begge hjem. Jeg tudede mig igennem seancen men vi var begge meget målrettet og de 5000 kr. var godt givet ud.
Bagefter tog vi en pensionsgennemgang og løb vores forsikringet igennem. Så hvis uheldet skulle ske, så ved vi, at vi kan blive i hus, klare os for 1 indtægt, vores søn et sikret til han bliver 21 mv.
Vi oprettede ikke ægtepagt, da vi (gynger og karruseller) havde lige meget med ind i ægteskabet af værdi. Havde der været markant forskel i, hvad vi havde med ind i ægteskabet og på, hvad vi tjente, så havde vi gjort noget for at sikre hinandens værdier.
Det et rettidig omhu og sund fornuft. Ikke fordi jeg regner med at blive skilt.
Vh.