MoarHvidovre skriver:
Det har vi ikke, og kender ingen i vores vennekreds som har det. Det er ikke særlig udbredt.
Personligt forstår jeg det ikke. Man bliver vel ikke gift og så tænke på, hvis man bliver skilt 
Om det er udbredt kommer nok an på, hvem man kender og deres økonomi. Selvfølgelig bliver man ikke gift for allerede at planlægge en skilsmisse, men i min mands familie har vi set en onkel gå gennem en grim skilsmisse, hvor eksen forsøgte at få fat i en andel af familievirksomheden, og det kostede ham et meget stort beløb, at han ikke havde sikret sig med ægtepagt.
I vores ægteskab er vi fælles om alt, men min mands andel af familievirksomheden har vi lavet ægtepagt på, så den er hans og skal ikke deles ved en skilsmisse, men jeg arver den, hvis han skulle dø først. Det giver ikke mening for os, at en virksomhed som hans familie har opbygget gennem generationer, skulle være i fare for ham, hvis vi mod forventning skulle blive skilt.
De fleste, vi kender med væsentlige værdier, har haft snakken og sikret begge parter med testamente og ægtepagt. Har ingen af parterne væsentlige værdier, giver en ægtepagt ikke nogen mening.
Anmeld
Citér