Jeres ægtepagt som gift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.588 visninger
25 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej, Jer som er gift - hvordan har I sammensat Jeres ægtepagt og hvad er jeres familie situation?

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal tegne det med min mand, vi er sammensat således:

Mig - jeg er alene (vi arbejder på baby)

Min mand - og han har et barn fra tidligere ægteskab

Jeg arbejder, han er ledig - vi har som sådan ikke så meget af værdi, dog er det mig som betaler alt og han har pt. ingen indkomst. (men det ændre sig forhåbentlig med tiden)

Jeg i tvivl om hvordan vi skal lave ægtepagt og vil gerne inspireres af Jer ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej, Jer som er gift - hvordan har I sammensat Jeres ægtepagt og hvad er jeres familie situation?

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal tegne det med min mand, vi er sammensat således:

Jeg arbejder, han er ledig - vi har som sådan ikke så meget af værdi, dog er det mig som betaler alt og han har pt. ingen indkomst. (men det ændre sig forhåbentlig med tiden)

Hvorfor vil du gerne lave en ægtepagt?

Det laver man vel kun hvis man vil beskytte egen formue?

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym

Vi har jo kun fordi min mand havde pengemedi d i ægteskægte , mener ca 200. 000 som der blev lavet særeje på. Ellers  ikke andet. Jeg accepterer fuldt ud han beskytter de penge han havde med sig. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Mest fordi jeg er nysgerrig på hvordan andre har sammensat deres ægtepagt.

Dernæst fordi økonomi hurtigt kan ændre sig og også arveregler - hvis den ene går bort osv. Sikring af hinanden.. men måske det ikke er ægtepagt?

Er bare nysgerrig fordi jeg INTET kender til emnet og tænker det er meget interessant at vide lidt om inden man gifter sig.. og tænker det her må være det helt rigtige forum

Anmeld Citér

7. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville klart få det laver så alle børn, der er og måtte komme, "kun" får tvangsarv. Det er en god måde at sikre hinanden på!

Udover det, ville jeg sikre, den formue jeg selv har med ind i ægteskabet, med mindre i allerede nu, har en fælles økonomi, hvor alt så ville blive delt ud på midten, hvis i gik fra hinanden. 

Men altså kontakt en advokat og få det hele snakket igennem, det er vist det nemmeste. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Flomama

Sådan en har vi ikke og det er Heller ikke særlig almindeligt at have med mindre man har mange penge med sig man gerne vil beskytte. 

Arve regler og dødsfald har ikke noget med en ægtepagt at gøre.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Mest fordi jeg er nysgerrig på hvordan andre har sammensat deres ægtepagt.

Dernæst fordi økonomi hurtigt kan ændre sig og også arveregler - hvis den ene går bort osv. Sikring af hinanden.. men måske det ikke er ægtepagt?

Er bare nysgerrig fordi jeg INTET kender til emnet og tænker det er meget interessant at vide lidt om inden man gifter sig.. og tænker det her må være det helt rigtige forum

Jeg tænker at du mener testamente og ikke ægtepagt?

Anmeld Citér

7. februar 2018

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Vi har en skilsmisseægtepagt, da min mand bragte væsentlig flere penge ind i forholdet end jeg, og fordi vi (min mand) har købt mine svigerforældres gård, som en del af hans arv. 

Falder han bort kan jeg sidde i uskiftet bo, men i det øjeblik jeg gifter mig igen, skal jeg skifte med børnene. 

Bliver vi skilt får jeg kun halvdelen af hvad vi sammen har købt. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vi har jo kun fordi min mand havde pengemedi d i ægteskægte , mener ca 200. 000 som der blev lavet særeje på. Ellers  ikke andet. Jeg accepterer fuldt ud han beskytter de penge han havde med sig. 

??

Anmeld Citér

7. februar 2018

nanan78

Profilbillede for nanan78

Uden ægtepagt vil det I bringer ind i et ægteskab, og det i erhverver under ægteskab være fælleseje og dermed deles ligeligt i tilfælde af skilsmisse. Dette gælder dog ikke pensioner. Hvis I ønsker at en del af en indtjening eller formue skal være særeje, skal I oprette ægtepagt. Man kan også oprette ægtepagt mhp deling af pension. I jeres tilfælde er der så vidt jeg forstår hverken formue eller gæld, så en ægtepagt er nok kun relevant hvis du forventer stor forskel i indtjening.

mht arv og din stedsøn, skal I oprette et testamente.

Vi har en ægtepagt. Jeg bragte formue ind i ægteskabet, som er gjort til særeje. Alt hvad vi tjener i løbet af vores samliv (mest mig) er fælleseje. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.