Hjælp med min søster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2018

Anonym trådstarter

Jeg kan heller ikke se hvorfor at du skulle ringe til din mor i den situation . Det kan godt være at du blev ked af det over at blive afvist, men derfor er der ingen grund til at blande din mor ind i det på det tidspunkt . Det var jo ikke for din søsters skyld at du ringende efter hende, men for at din mor kunne trøste dig og åbenbart bliver hun så også uvenner med din søster og dermed optrapper hele konflikten.

Nu er min mor jo allerede en del af konflikten, så måske handlede jeg forkert. Ved at blive såret og have brug for en at snakke med.. kan bare ikke rigtig se hvordan det løser noget at fokusere på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2018

Ena

Jeg tænker umiddelbart, at hun reagerer på, at udseende fylder meget i jeres relation. Hun har, måske uden selv helt at vide, hvad der foregår, bare fået helt og aldeles nok. Det er desværre ikke altid at man kan håndtere den slags svære og stærke følelser hensigtsmæssigt, fordi det er fluffy og uforklarligt. Hun kan være bange for at I ikke møder hende i de svære følelser eller at hun har erfaret at I ikke tager det pænt, at det bliver negliceret eller mange andre former for afvisning af hende, det hun oplever og gennemgår lige nu. 

Anmeld Citér

2. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nu er min mor jo allerede en del af konflikten, så måske handlede jeg forkert. Ved at blive såret og have brug for en at snakke med.. kan bare ikke rigtig se hvordan det løser noget at fokusere på? 

Du må selvfølgelig gerne blive såret, det gør de fleste nok i den situation , men alligevel havde du ikke (efter min mening)behøvet at ringe til din mor imens Du stadigvæk var ved din søster. Det kunne du have gjort når du selv var faldet lidt ned. Havde du ikke en lille anelse om, at din mor kunne finde på at dukke op ?

Anmeld Citér

2. februar 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Du må selvfølgelig gerne blive såret, det gør de fleste nok i den situation , men alligevel havde du ikke (efter min mening)behøvet at ringe til din mor imens Du stadigvæk var ved din søster. Det kunne du have gjort når du selv var faldet lidt ned. Havde du ikke en lille anelse om, at din mor kunne finde på at dukke op ?

Nej det havde jeg ikke.

Anmeld Citér

2. februar 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Jeg tænker umiddelbart, at hun reagerer på, at udseende fylder meget i jeres relation. Hun har, måske uden selv helt at vide, hvad der foregår, bare fået helt og aldeles nok. Det er desværre ikke altid at man kan håndtere den slags svære og stærke følelser hensigtsmæssigt, fordi det er fluffy og uforklarligt. Hun kan være bange for at I ikke møder hende i de svære følelser eller at hun har erfaret at I ikke tager det pænt, at det bliver negliceret eller mange andre former for afvisning af hende, det hun oplever og gennemgår lige nu. 

Nej vi har ikke fokus på udseende i min familie. Beskrivelserne er til for at understrege og forklarer.. 

det begyndte i november og er bare taget mere og mere til og ingen af os forstår hvorfor, vi tror heller ikke på det har noget med udseende at gøre, men hun vil ikke sige mere, hun holder på at hun får det skidt af at være sammen med os på grund af udseende. 

jeg vil så gerne hjælpe og lytte, men jeg kan jo ikke tvinge hende til at fortælle. 

Vi har spurgt hende om nogen har sagt noget, om hun føler sig udenfor, om hun kæmper med noget, men eneste svar er vores forskellige udseende 

Anmeld Citér

2. februar 2018

Ena

Anonym skriver:

Nej vi har ikke fokus på udseende i min familie. Beskrivelserne er til for at understrege og forklarer.. 

det begyndte i november og er bare taget mere og mere til og ingen af os forstår hvorfor, vi tror heller ikke på det har noget med udseende at gøre, men hun vil ikke sige mere, hun holder på at hun får det skidt af at være sammen med os på grund af udseende. 

jeg vil så gerne hjælpe og lytte, men jeg kan jo ikke tvinge hende til at fortælle. 

Vi har spurgt hende om nogen har sagt noget, om hun føler sig udenfor, om hun kæmper med noget, men eneste svar er vores forskellige udseende 

Måske er hun uenig med dig i den opfattelse og oplevelse. Inden hun lukkede døren, sagde hun noget om dit udseende, der kunne være en indikator på, at det måske er det det handler om - også selvom du ikke synes det fylder i jeres relation. Derudover siger hun jo direkte til dig, at det netop handler om udseende. 

Anmeld Citér

2. februar 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Måske er hun uenig med dig i den opfattelse og oplevelse. Inden hun lukkede døren, sagde hun noget om dit udseende, der kunne være en indikator på, at det måske er det det handler om - også selvom du ikke synes det fylder i jeres relation. Derudover siger hun jo direkte til dig, at det netop handler om udseende. 

Men hvordan kommer vi videre, det jo det jeg søger råd til. 

Udseende kan vi ikke høre noget ved. At hun siger at jeg klæder mig som en diva når jeg står i jogging tøj, viser jo tydeligt at hun har fået nogle knapt så fede tanker om mig. Nej jeg syntes ikke udseende fylder, vi snakker om tøj og mode som så mange andre, vi sidder jo ikke snakker om hvem der er pænest, og hvis nogen af os skulle hentyde at hun var grim eller fed ville vi jo sige det samme om vores mor, de to er som to dråber vand.

Det opstod i november uden forvarsel, så jeg tror simpelthen ikke på at fra den ene dag til den anden er vi blevet til super duller, det har aldrig været på tale før. 

Hvis hun har haft det sådan længe er det da super trist, men jeg forstår ikke hvad det løser at boycotte alle undtagen vores bror uden at give os en chance.. 

Anmeld Citér

2. februar 2018

Ena

Anonym skriver:

Udseende kan vi ikke høre noget ved. At hun siger at jeg klæder mig som en diva når jeg står i jogging tøj, viser jo tydeligt at hun har fået nogle knapt så fede tanker om mig. Nej jeg syntes ikke udseende fylder, vi snakker om tøj og mode som så mange andre, vi sidder jo ikke snakker om hvem der er pænest, og hvis nogen af os skulle hentyde at hun var grim eller fed ville vi jo sige det samme om vores mor, de to er som to dråber vand.

Det opstod i november uden forvarsel, så jeg tror simpelthen ikke på at fra den ene dag til den anden er vi blevet til super duller, det har aldrig været på tale før. 

Hvis hun har haft det sådan længe er det da super trist, men jeg forstår ikke hvad det løser at boycotte alle undtagen vores bror uden at give os en chance.. 

For at finde en løsning, bliver man jo nødt til at finde årsagen. Jeg kan ikke give dig løsningen uden videre. Men mit råd er helt sikkert at åbne dig lidt mere op. Du afviser, hvad der bliver skrevet. Den tilgang forstår jeg godt, din søster reagerer på, som hun gør. Du skriver flere gange i tråden, at du ikke har gjort noget som helst forkert og den relation I har, kan du ikke gøre noget ved. 

Anmeld Citér

2. februar 2018

L-mor

Anonym skriver:

Jeg tror, at du skal begynde med ikke at se det som en konflikt mellem jer, men høre det som at din søster siger: det er svært for mig at være sammen med dig for tiden. 

Det behøver ikke at være noget, du gør/har gjort, men noget du repræsenterer for hende. Hun kan have gjort sig en masse tanker i løbet af sit liv og lagt ører til en masse bemærkninger. Ingen af os kender en andens liv fuldt ud.

Hvis det var min søster, ville jeg prøve at være mest optaget af hendes velfærd, fremfor mine egne følelser. Jeg ville nok skrive et brev eller en SMS til hende, hvor jeg ville skrive noget i retning af: ‘kære x, jeg er ked af, at det er så svært for dig at være sammen med mig. Jeg vil så gerne hjælpe dig og er ked af, at jeg ikke kan finde en god måde at vise dig det på. Jeg håber, at du ved, at jeg altid vil være der for dig. Jeg elsker dig. Kærlig hilsen Y’

Anmeld Citér

3. februar 2018

Stivdie

Jeg tænker, du skal lytte og acceptere dét, hun siger. Det hun føler behøver ikke have noget at gøre med dig. Du beskriver jer som værende tætte, så jeg antager I har lavet mange ting sammen? Måske er dét hun reagerer på, omverdenens forskelsbehandling?

Jeg havde enegang en rigtig tæt veninde, og vi gjorde stort set alt sammen, men det var faktisk rigtig svært for mig, for når vi var ude sammen var jeg degraderet til "den grimme veninde". Jeg er ganske køn det ved jeg udemærket, men hun er bare ekstremt køn, så ved siden af hende blegnede jeg fuldstændig. Det var ikke muligt for mig at få opmærksomhed fra en fyr, for de enten så mig ikke, eller brugte mig for at komme tættere på min veninde. Min veninde vidste det godt, var ked af det var sådan, tog altid mit parti og har flere gange skældt en fyr ud for at ignorere mig. Men hun kunne jo ikke lave om på, at jeg i omverdenens øjne var "mere værd", når jeg ikke stod ved siden af hende... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.