Kan jeg melde ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2018

FruSteffensen

Ring til politiet på 114 og få en snak med dem. De ved om du kan få tilhold m.m.

Har du vedkendt dig gælden da du var i retten og blev erklæret insolvent eller på andet tidspunkt? Hvis du aldrig har vedkendt sig gælden, hæfter du jo sådan set ikke for den, når det ikke er dig, der har sat din underskrift på lånebeviset eller hvad der nu er lavet af papir på gælden.

Du kan få rådgivning om selve gælden hos bl.a. Forbrugerrådets Gældsrådgivning. Det er gratis og du kan maile eller ringe til dem eller møde op i deres konsultation. Læs mere her Http://gaeld.taenk.dk

De kan f.eks. hjælpe dig med at skrive et officielt brev til ham hvor du beder ham om at sende de oprindelige lånebeviser og en dokumentation for gældens størrelse pt. og de kan også sende ham et brev hvor de forklarer ham at du ingen penge har, og at du beder ham lade dig være i fred, men at du nok skal kontakte ham, hvis dine økonomiske forhold ændrer sig.

Og sørg så for at få skrabet de penge samme så snart du kan. Har du noget du kan sælge eller har du mulighed for at tage lidt ekstraarbejde? Når han er så aggressiv om at få sine penge, kunne der godt være mulighed for at du kunne forhandle med ham når du på et tidspunkt har pengene til det, f.eks. hvis du skylder ham 10.000 kr, så tilbyd at betale ham 8.000 kontant her og nu og så er I kvit. Det kan Forbrugerrådets Gældsrådgiving også hjælpe dig med, hvis du gerne vil have det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den min eks har lavet gæld til en fyr der har en virksomhed som sælger øl osv. Det står i mit navn og sevfølgelig mig som hæfter for Det!  

De sidste år har han virkelig været grænse ovwrskridene over for mig og min familie han kommer og ringer på ringer til mig osv. Det her er trods alt selvom jeg har været i retten og er blevet erklæret insolovent og jeg ikke har midler pt. Til betale ham.  Derudover kan han ikke komme med de de faktura jeg ber' om så jeg kan se det oprigtige skyld osv. Han har bare klasket nogle tal over e-mil hvilket jeg ikke syntes er godt nok.

Vi er lige flyttet til en anden by og ugen efter ringer han og siger til mig jeg kan se du er flyttet og spurgte ham om det var ulovligt??? Han spørg hvornår jeg så har tænkt mig at betale lidt af på gælden hvor jeg svarer at når jeg kan få den nødvendige dokumentation på det hele osv. Han bliver sur og ligger røret på. 

Og ja og så idag dukker han sørme op på min adresse og er trådt ind på min grund (gang) hvilket er vildt ubehageligt hans undskyldning var jeg kunne jo være åbne og jeg har ikke hørt ham ringe på!!! Og jeg har altså en hund der reagere ved det mindste! 

Jeg spørg ham hvor han har min adresse fra? Hvor han svarer den kan jeg altid få fat i!  

Jeg bliver faktisk ret sur beder ham om at forlade min grund og ikke komme tilbage her til. Han svarer mig så jeg kommer ind til jeg har fået hvad jeg vil have. 

Dette er bare en kort fortælling har virkelig fundet mig i hans ubehagelige adfærd længe og det her var grænsen  Ja jeg skylder manden og hans virksomhed penge men giver det ham.ret til at gøre det han gør? 

Jeg synes han er  ubehagelig kan man melde ham til politiet eller noget så han ik dukker op? Jeg føler mig ret utryg i mit eget hjem og at han kan finde på at bare vade ind...

Du får nok mere relevante svar hvis du kontakter en gratis advokat, eller politiet. Hvis du føler dig utryg, er hans opførsel ikke i orden, uanset om hvad du skylder eller ej. Vi lever jo i et retssamfund, og der må være andre mere fornuftige måder han kan kæmpe med dig for at få sine penge. Synes du skal skrive en gennemtænkt og velformuleret mail til ham, omkring hvad din plan er mht tilbagebetaling. Altså en reel plan der kan udføres, og at du skal bruge dokumentation for I kan komme i gang. Hvis han vælger ikke at tage imod det, eller argumentere skriftligt for en anderledes plan, men tropper op igen, så kontakt politiet. 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Rockertand

Han har INGEN ret til at gå i d på privat grund. Det er krænkelse af husfreden. Bed ham tage sagen gennem fogedretten, så skal han komme med sit dokumenterede krav og så bliver det tinglyst, sådan at hvis du kommer til penge skal han nok få dem. Men indtil da, så skal han lade dig være. 

Det er ikke tilladt at chikanere dig på den måde. Så du kan melde ham til politiet og få et tilhold. 

Jeg forstår det er træls at have penge til gode som virksomhed. Men det er den risiko man må løbe hvis man leverer varer på kredit.  

Uanset, så må han jo følge loven og gå rettens vej med sit krav. 

Pøj pøj med det hele. 

Det er ikke helt så sort/hvidt.

Hvis en fremmed går ind på din grund uden at træde over en hæk, åbne en låge eller lignende- så har han først krænket dig, hvis han ikke adlyder, når du beder ham forlade din grund - indtil da er han der lovligt.

Dette har jeg papir på, da vi havde en journalist rendende og tage billeder på vores grund, da vi var på ferie  - kommer så hjem og ser billeder af noget på naboens grund på forsiden, de er taget, mens han står på vores grund, slam! Vi politianmeldte ham og bladet med det samme, men afgørelsen blev som ovenstående. Vores grund (på landet) kan tilgås uden hindringer og er på flere måder interessant med beliggenheden, så dér blev vi så kloge.

Formentligt er trådstarters situation anderledes, især hvis krænkeren har åbnet privat dør.

Anmeld Citér

30. januar 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Det kommer jo an på hvor stor virkesomheden er og hvor stor gælden er, at have inkasso, er ikke en gratis ting for virksomheder.

bortset fra det, ville jeg nok bare blokere hans nr og låse min dør og så ellers få sparet sammen, så jeg kunne betale det jeg skyldte.

synes også det er sjovt hvordan folk der skylder en masse penge,  mener det er klogt at flytte rundt omkring (det er jo også dyrt, ikke bare indskud, men også selve det at flytte)

Er jo nødsaget til at flytte pga skilsmisse og har fået hjælp til det...

Anmeld Citér

30. januar 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er ikke helt så sort/hvidt.

Hvis en fremmed går ind på din grund uden at træde over en hæk, åbne en låge eller lignende- så har han først krænket dig, hvis han ikke adlyder, når du beder ham forlade din grund - indtil da er han der lovligt.

Dette har jeg papir på, da vi havde en journalist rendende og tage billeder på vores grund, da vi var på ferie  - kommer så hjem og ser billeder af noget på naboens grund på forsiden, de er taget, mens han står på vores grund, slam! Vi politianmeldte ham og bladet med det samme, men afgørelsen blev som ovenstående. Vores grund (på landet) kan tilgås uden hindringer og er på flere måder interessant med beliggenheden, så dér blev vi så kloge.

Formentligt er trådstarters situation anderledes, især hvis krænkeren har åbnet privat dør.

Han gik ind af min hoveddør og banket på min anden dør så Ja han har trådt ind på min grund. 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Thea14

Kontakt politiet og spørg dem om der er noget du kan gøre.

Og derefter ville jeg kontakte en advokat og finde ud af om du overhovedet kan hæfte for en gæld der ikke er oprettet af dig og som du aldrig har skrevet under på. Og har han ingen fakturaer eller lign, så eksisterer gælden i teorien ikke. Og så bliver det jo bare direkte chikane fra hans side af. Der findes gratis advokater der kan besvare spørgsmål.

Jeg havde også gjort alt for ikke at komme til at betale en eks-kærestes gæld hvis jeg kunne komme til det. Også selvom jeg havde pengene til det.

Hvis du får medhold af en advokat, risikerer du dog stadig en lang kamp med ham. Hvis han er den type der truer sig til penge, så er han nok ligeglad med beviser og lovgivning. Men i så fald må politiet med ind over.

Anmeld Citér

30. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du får nok mere relevante svar hvis du kontakter en gratis advokat, eller politiet. Hvis du føler dig utryg, er hans opførsel ikke i orden, uanset om hvad du skylder eller ej. Vi lever jo i et retssamfund, og der må være andre mere fornuftige måder han kan kæmpe med dig for at få sine penge. Synes du skal skrive en gennemtænkt og velformuleret mail til ham, omkring hvad din plan er mht tilbagebetaling. Altså en reel plan der kan udføres, og at du skal bruge dokumentation for I kan komme i gang. Hvis han vælger ikke at tage imod det, eller argumentere skriftligt for en anderledes plan, men tropper op igen, så kontakt politiet. 

Jeg har forklaret ham så mange gange at pt. Har jeg ikke råd til afvikle gæld til ham. Jeg har været i fogedretten hvor de erklærer insolovent og acceptere jeg pt. Ikke kan afdrage og så mener jeg også at man som virksomhed skal respektere det og ikke møde op og nærmest true og sige han bliver ved ind til han får sine penge, det er møg ubehageligt uanset hvad. Også selvom jeg godt ved han skal have sine penge. 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Anonym trådstarter

FruSteffensen skriver:

Ring til politiet på 114 og få en snak med dem. De ved om du kan få tilhold m.m.

Har du vedkendt dig gælden da du var i retten og blev erklæret insolvent eller på andet tidspunkt? Hvis du aldrig har vedkendt sig gælden, hæfter du jo sådan set ikke for den, når det ikke er dig, der har sat din underskrift på lånebeviset eller hvad der nu er lavet af papir på gælden.

Du kan få rådgivning om selve gælden hos bl.a. Forbrugerrådets Gældsrådgivning. Det er gratis og du kan maile eller ringe til dem eller møde op i deres konsultation. Læs mere her Http://gaeld.taenk.dk

De kan f.eks. hjælpe dig med at skrive et officielt brev til ham hvor du beder ham om at sende de oprindelige lånebeviser og en dokumentation for gældens størrelse pt. og de kan også sende ham et brev hvor de forklarer ham at du ingen penge har, og at du beder ham lade dig være i fred, men at du nok skal kontakte ham, hvis dine økonomiske forhold ændrer sig.

Og sørg så for at få skrabet de penge samme så snart du kan. Har du noget du kan sælge eller har du mulighed for at tage lidt ekstraarbejde? Når han er så aggressiv om at få sine penge, kunne der godt være mulighed for at du kunne forhandle med ham når du på et tidspunkt har pengene til det, f.eks. hvis du skylder ham 10.000 kr, så tilbyd at betale ham 8.000 kontant her og nu og så er I kvit. Det kan Forbrugerrådets Gældsrådgiving også hjælpe dig med, hvis du gerne vil have det.

Tak for dit svar  pt går jeg sygemeldt med bækkenløsning og min økonomi ændre sig først igen efter barsel så den mulighed har jeg desværre ikke. 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Det kommer jo an på hvor stor virkesomheden er og hvor stor gælden er, at have inkasso, er ikke en gratis ting for virksomheder.

bortset fra det, ville jeg nok bare blokere hans nr og låse min dør og så ellers få sparet sammen, så jeg kunne betale det jeg skyldte.

synes også det er sjovt hvordan folk der skylder en masse penge,  mener det er klogt at flytte rundt omkring (det er jo også dyrt, ikke bare indskud, men også selve det at flytte)

Og nu skylder jeg ikke ligefrem en masse penge 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Anonym

Ubehageligt 

Hvor meget drejer det sig om i gæld? Håber det er overskueligt at kunne komme af med.. Han må da være temmelig desperat og vildt han "jagter" dig på den måde når det har kørt over retten, du står der gravid og har ikke engang stiftet gælden... det må være ubehageligt. Føler med dig, rigtig øv situation

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.