Jeg kan kun bidrage med, at jeg selv er vokset op med en far som ikke gad os børn, vi fik også skæld ud for et godt ord og sendt på værelset hvis vi grinede lidt for højt osv, godt nok mest i perioder, men det er bare ikke okay.
Jeg husker følelser som barn, det var forfærdeligt og hvis min mand opførte sig sådan overfor vores børn, så ville jeg, evt sammen med ham, lede efter svar på hvorfor det er sådan, for det er overhovedet ikke okay for jeres børn, og ja, det er svært st gå fra hinanden når man elsker hinanden, men husk lige på de små væsner, hvor den negativitet din mand sender ud overfor dem, måske sætter sig i dem og forplanter sig i alt hvad de foretager sig i deres fremtidige liv. For de mærker det, og de ser de øjne han sender dig, selvom I måske tror de ikke gør.
Jeg elsker og elskede også min far, for som du skriver, det er jo børnenes far, men jeg ønsker tit jeg havde haft det anderledes. Han er i en alder af 60 år nu fundet ud af at der er noget “galt” med ham, og formentlig “altid” har været det, måske en skjult ubehandlet fødselsdepression, jeg ved det ikke, har ikke selv forstand på sådan noget, men jeg er da glad for han får hjælp NU, omend jeg ville have ønsket det var sket for 40 år siden.
Anmeld
Citér