Newsence skriver:
Jeg ville nok overveje om han skal have noget hjælp.
derudover har ingen sagt at livet som småbørnsfamilie er nemt. Jo mere han brokker sig jo mere får han lov at gå ud og jo mere overtager du pligterne i hjemmet.
Hvorfor? Mon ikke han har regnet det mønster ud for længe siden.
Han har selv sat børn i verden og de kommer først. Han skal også hjælpe til. I kan aftale at I hver især Eks. Får 1 friaften om måneden. Men hver uge og flere gange lyder af meget. Hvornår ser børnene deres far?
Du skal ikke lægge under for det massive pres gan udsætter dig for. Han er deres far og derved en primær omsorgsperson så måske det var på tide gan begyndte at yde omsorg for andre end ham selv.
Godt være ting er mere udfordrende men jeres børn har også brug for oplevelser, men selv Skal det være børnevenligt. Det kan jo bare være en tir i skoven. Hvis han har det så svært ville jeg ikke anbefale ting som Bonbonland mm. Hold det simpelt til steder hvor især jeres 3 årige kan løbe frit
De fleste kommuner har et Familiehus eller ligne hvor man via kommunen kan blive henvist til. Jeg ville klart overveje dette. Her kan de hjælpe jer begge til en bedre hverdag.
Jeg er helt enig med dig. Altså han deltager også i de daglige pligter herhjemme, men det er altid med den der sure trælse attitude og kommentarer om, at det burde jeg tage mig af...
Ja, det er da røv hårdt at være børnefamilie, men vi var begge enige om, at vi ville have børn (mange børn faktisk), men han vil ikke gøre den indsats det kræver.
Jeg set det meget som en fase i livet, hvor børnene er små og det er hårdt, men også en fase man skal nyde og få det bedste ud af. Han ser kun det trælse og prøver hele tiden at komme væk og skabe afstand. Fx er vi begge på barsel lige nu, men jeg må ikke hente vores store tidligt i børnehave eller give ham fridage, selvom vi begge er hjemme. For min mand vil bare slippe for ham, så længe det er muligt.
Jeg havde faktisk sat grænsen ved et arrangement om måneden, men det kunne han slet ikke overholde... Jeg har heller ikke noget imod at være alene med børnene, men det blive da lidt ensomt at bære alene voksen. Det er da helt klart bedst, når vi er to.