Skal jeg sygemelde mig eller holde ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.770 visninger
25 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg er projektansat og er blevet forlænget frem til fire uger før termin. Jeg har 5 uger tilbage og det er begyndt at blive hårdt! Der er super travlt og jeg er nødt til at arbejde over hver dag, ca 47 timer om ugen, så når jeg kommer hjem er jeg helt smadret og har minimalt overskud til vores søn på 2,5. Min kæreste er super sød til at tage over, men han mener jeg bør sygemelde mig når det ikke er en mulighed at skære ned på arbejdet. Han bede mig dagligt passe på mig selv og den lille ny. Han mener ikke det er sundt at arbejde så meget når jeg er så langt henne. Men kan man det? Ja jeg er konstant træt og har masser af plukveer der niver, kvalme og er øm i lænden,  men det er jo forventeligt og jeg kan jo stadig arbejde. Min kæreste syntes ikke jeg skylder min arbejdsplads nået, han syntes de misbruger min arbejdskraft da de har forlænget mig af flere omgange ned løfte om fastansættelse men det blev så ikke til nået da jeg blev gravid. Jeg tænker på mine kollegaer som får dobbelt så travlt hvis jeg smutter 

Jeg trænger til perspektiver. Hvad syntes I er det rigtige at gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2018

årgang84

Profilbillede for årgang84

47 timer i gennemsnit pr uge er mange timer,  efter min mening OGSÅ selvom man ikke er gravid.  

Er man uden børn og andre forpligtelser.,

men ellers er det altså et højt tal og hive hjem hver uge.  

I må jo finde årsagen til overarbejde.  Også hvis du kun sidder med den viden der giver dig det overarbejde.  Sååå du have færre opgaver.  

Så vil nok nærmere se det som et tegn på at du ikke kan arbejde så mange timer som det er pt.        Kroppen siger jo fra.  30 timer må de da kumme bruge dig fremfor 0..

Anmeld Citér

26. januar 2018

lineog4

jeg tænker ikke man kan sygemelde sig når der ikke er nogen grund til en sygemelding. Men når det er skrevet ville jeg ikke selv arbejde 47 timer om dagen og tænker du skal have fat i den fagforening og så have et almindeligt 37 timers arbejde og hvis du siger ja til overarbejde aå enten med overarbejdsbetaling eller afspadsering 

Anmeld Citér

26. januar 2018

Soonmom

Du skal ikke sygemelde dig fordi du er træt, det synes jeg måske du skulle have tænkt over da du sagde ja. 47 timer er nu 47 timer gravid eller ej og du kunne jo have sagt dig selv, da du sagde ja at det ikke blive mindre hårdt som gravid at klare

Anmeld Citér

26. januar 2018

nielsen80

Jeg var/er selv på en arbejdsplads, som hverken er organiseret eller hvor afspadsering m.m., er noget man gør i. Din situation lyder meget som min var, da jeg var højgravid. Jeg var dog fastansat.

Du er simpelthen nødt til at gå til din chef, skriv dine arbejdsopgaver ned, sæt tidsestimat på og bed ham/hende pririotere, så du nærmer dig de 37 timer. Din kæreste har ret, du er i et arbejdsgiver/arbejdstager forhold, og de takker dig ikke på den anden side - de giver dig ikke engang et fast arbejde.

Anmeld Citér

27. januar 2018

Morigenigen

Anonym skriver:

Jeg er projektansat og er blevet forlænget frem til fire uger før termin. Jeg har 5 uger tilbage og det er begyndt at blive hårdt! Der er super travlt og jeg er nødt til at arbejde over hver dag, ca 47 timer om ugen, så når jeg kommer hjem er jeg helt smadret og har minimalt overskud til vores søn på 2,5. Min kæreste er super sød til at tage over, men han mener jeg bør sygemelde mig når det ikke er en mulighed at skære ned på arbejdet. Han bede mig dagligt passe på mig selv og den lille ny. Han mener ikke det er sundt at arbejde så meget når jeg er så langt henne. Men kan man det? Ja jeg er konstant træt og har masser af plukveer der niver, kvalme og er øm i lænden,  men det er jo forventeligt og jeg kan jo stadig arbejde. Min kæreste syntes ikke jeg skylder min arbejdsplads nået, han syntes de misbruger min arbejdskraft da de har forlænget mig af flere omgange ned løfte om fastansættelse men det blev så ikke til nået da jeg blev gravid. Jeg tænker på mine kollegaer som får dobbelt så travlt hvis jeg smutter 

Jeg trænger til perspektiver. Hvad syntes I er det rigtige at gøre?

Det er ikke dig, der skal vurdere og beslutte, om du skal sygemeldes. Det er din læge, der skal stå for den vurdering. Du kan også tale med din jordemoder. Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe til min læge på mandag - og så må du beskrive, hvordan du fysisk og psykisk har det.

Du burde nok også kontakte din fagforening ad. Det lyder ikke sundt, at det bliver krævet, du arbejder så mange timer om ugen.

Anmeld Citér

27. januar 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Du skal ikke sygemelde dig fordi du er træt, det synes jeg måske du skulle have tænkt over da du sagde ja. 47 timer er nu 47 timer gravid eller ej og du kunne jo have sagt dig selv, da du sagde ja at det ikke blive mindre hårdt som gravid at klare

Jeg sagde ja til 37 timer, men der er travlt og jeg føler ikke jeg bare kan lade de andre i stilken. Jeg sagde ja da jeg ikke følte jeg kunne takke nej til at blive der de sidste to måneder da jeg ikke havde et alternativ. Alternativet var at jeg skulle jeg ud og søge nyt job som højgravid. Jeg var mundligt blevet lovet fasansættelse og først midt i november faldt bomben, og jeg fik afvide der ikke kunne blive en fast stilling på nuværende tidspunkt alligevel. Men jeg er SÅ enig med dig! Jeg syntes ikke jeg kan sygemelde mig, men diskussionen køre her hjemme hver dag, derfor har jeg spurgt her inde for nye vinkler. Og du har ret jeg har jo selv sagt ja, og så må jeg også gennemfører. 

Anmeld Citér

27. januar 2018

Anonym trådstarter

Morigenigen skriver:

Det er ikke dig, der skal vurdere og beslutte, om du skal sygemeldes. Det er din læge, der skal stå for den vurdering. Du kan også tale med din jordemoder. Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe til min læge på mandag - og så må du beskrive, hvordan du fysisk og psykisk har det.

Du burde nok også kontakte din fagforening ad. Det lyder ikke sundt, at det bliver krævet, du arbejder så mange timer om ugen.

Jeg skal til lægen på torsdag. Jeg var ved jordemoder i sidste uge. Hun sagde at hvis ikke der snart kom længer mellem plukveererne burde jeg nok sygemeldes men det var min egen beslutning. Men alle højgravide der arbejder hårdt har vel plukveer?

Anmeld Citér

27. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg var/er selv på en arbejdsplads, som hverken er organiseret eller hvor afspadsering m.m., er noget man gør i. Din situation lyder meget som min var, da jeg var højgravid. Jeg var dog fastansat.

Du er simpelthen nødt til at gå til din chef, skriv dine arbejdsopgaver ned, sæt tidsestimat på og bed ham/hende pririotere, så du nærmer dig de 37 timer. Din kæreste har ret, du er i et arbejdsgiver/arbejdstager forhold, og de takker dig ikke på den anden side - de giver dig ikke engang et fast arbejde.

Tak for dit indlæg og det er en god idé med en liste. Men hvis jeg frasiger mig nogle opgaver får min kollega bare endnu mere for hun er den eneste der vil kunne overtage.. Og ja jeg får nok ikke nogen tak for det ekstra slid, men da jeg vil være arbejdsløs efter barslen har jeg brug for at de kan give mig en positiv reference.. 

Anmeld Citér

27. januar 2018

Morigenigen

Anonym skriver:

Jeg skal til lægen på torsdag. Jeg var ved jordemoder i sidste uge. Hun sagde at hvis ikke der snart kom længer mellem plukveererne burde jeg nok sygemeldes men det var min egen beslutning. Men alle højgravide der arbejder hårdt har vel plukveer?

Hvis du har mange og smertefulde plukveer er det et signal fra din krop om, at du presser dig selv for hårdt. Og det skal du tage seriøst. Du kan risikere at føde for tidligt... Hvordan du tror, alle andre gravide går rundt og har det, hjælper dig ikke. Du skal lytte til jordemoderen og din læge. De er fagpersonerne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.