Det kan jo ind imellem være svært hvis barnet ikke har umiddelbare sygdomssymptomer om morgenen, men at de pludselig kommer op ad dagen, og de så i mellemtiden har nået at smitte... Min søn og to af de andre børn i hans dagpleje blev sidste måned hårdt ramt af virus med opkast og diarré efter at de havde været i legestue. Samme formiddag havde en anden dagplejer fra legestuen sendt et barn hjem af samme årsag. Hun anede ikke at hun selv var nået at blive smittet. Min søn var også af sted dagen efter legestuen. Han begyndte først at få symptomer om aftenen. Min pointe er at sådan noget er så hammer smitsomt, så selv om man forsøger at tage sig sine forholdsregler, kan det være svært at undgå. Selvfølgelig skal man som udgangspunkt ikke sende syge børn af sted i hverken institution eller skole. Min søn er dog samtidig en af de børn der hiver alt til sig... Jeg holder ham naturligvis hjemme hvis han har det mindste feber eller på anden vis har påvirket almentilstand, men han har så været mildest talt kronisk snottet siden hans dagplejestart for 6 måneder siden, og hvis jeg holdt ham hjemme udelukkende på grund af den løbende næse, så havde han måske sammenlagt været af sted i 14 dage på det halve år. 
Anmeld
Citér